برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری دوشنبه 26 آذر: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد استارتاپ های ثروت آفرین در شرایط اقتصادی جدید»فرصت

کاربرد روابط عمومی در بازاریابی

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتکاربرد روابط عمومی در بازاریابی

دوره دیجیتال مارکتینگ

کاربرد روابط عمومی در بازاریابی

تفاوت های موجود میان روابط عمومی و بازاریابی ممکن است چندان بارز نباشد، ولی با این وجود هر کدام در کسب موفقیت سازمانیروابط عمومی نقش خاص خود را ایفا میکنند . می بایست از روابط عمومی برای پشتیبانی فعالیت های بازاریابی استفاده نمود .

 

جایگاه روابط عمومی در آمیزه بازاریابی

بازاریابی یعنی تولید محصول مناسب با قیمت مناسب و عرضه درجایی که مشتریان بتوانند آن را خریداری کنند ، و معرفی این محصول به نحوی که مشتریان با آن آشنا شوند . این اجزاء بعنوان آمیزه بازاریابی ( 4P ) شناخته شده اند : محصول ، قیمت ، محل عرضه و تبلیغ . روابط عمومی غالباً بعنوان P پنجم این مجموعه تلقی می شود . مشتریان معمولاً ترجیح میدهند با سازمان هایی که به آنها توجه خاصی دارند روابط تجاری برقرار کنند ، و این روابط عمومی است که درک مثبت و محیط مساعد برای بازاریابی موفق ایجاد می کند .

کارکردن با تیم بازاریابی

فعالیت های روابط عمومی و بازاریابی زمانی حداکثر تاثیر گذاری خود را خواهند داشت که با هم هماهنگ باشند . هنگامی که بخش بازاریابی کالا و خدمات جدیدی را تبلیغ می کند روابط عمومی می بایست  با پوشش مطبوعاتی مطلوب و جذاب فعالیت های بازاریابی را تقویت کند . از سایت اینترنتی سازمان نیز می توان هم بعنوان ابزاری برای بازاریابی و هم ابزاری برای روابط عمومی  استفاده نمود .

ترکیب فعالیت های روابط عمومی و بازاریابی ارزشی به مراتب بیش از میزان ارزش هر یک از آنها بطور جداگانه خواهد داشت .

حمایت از اهداف بازاریابی از طریق روابط عمومی بعنوان مثال :

اهداف بازاریابی

فعالیت های حمایتی روابط عمومی

ایجاد روابط مستحکم تر و پایدارتر با مشتریان

ترتیب دادن یک گردهمایی دوستانه مشترک

انتشار خبرنامه فصلی برای مشتریان

جلب نظر اذهان عمومی به سازمان

تامین پوشش رسانه ای مثبت

ترتیب دادن یک روز برای ملاقات عمومی

معرفی گسترده تر طیف جدیدی از محصولات

درج مقاله در مطبوعات تجاری و نشریات ویژه مصرف کنندگان

ترتیب دادن برنامه هایی جهت تست محصول داخل فروشگاه ها

 این مطلب توسط آقای مهدی داداشی تالیف شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منبع : برگرفته از کتاب روابط عمومی اثربخش از مجموعه کتب مدیران برجسته

تالیف : موآ علی

ترجمه : سمیه شریعتی راد

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام