کاربرد روابط عمومی در بازاریابی

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتکاربرد روابط عمومی در بازاریابی

دوره دیجیتال مارکتینگ

کاربرد روابط عمومی در بازاریابی

تفاوت های موجود میان روابط عمومی و بازاریابی ممکن است چندان بارز نباشد، ولی با این وجود هر کدام در کسب موفقیت سازمانیروابط عمومی نقش خاص خود را ایفا میکنند . می بایست از روابط عمومی برای پشتیبانی فعالیت های بازاریابی استفاده نمود .

 

جایگاه روابط عمومی در آمیزه بازاریابی

بازاریابی یعنی تولید محصول مناسب با قیمت مناسب و عرضه درجایی که مشتریان بتوانند آن را خریداری کنند ، و معرفی این محصول به نحوی که مشتریان با آن آشنا شوند . این اجزاء بعنوان آمیزه بازاریابی ( 4P ) شناخته شده اند : محصول ، قیمت ، محل عرضه و تبلیغ . روابط عمومی غالباً بعنوان P پنجم این مجموعه تلقی می شود . مشتریان معمولاً ترجیح میدهند با سازمان هایی که به آنها توجه خاصی دارند روابط تجاری برقرار کنند ، و این روابط عمومی است که درک مثبت و محیط مساعد برای بازاریابی موفق ایجاد می کند .

کارکردن با تیم بازاریابی

فعالیت های روابط عمومی و بازاریابی زمانی حداکثر تاثیر گذاری خود را خواهند داشت که با هم هماهنگ باشند . هنگامی که بخش بازاریابی کالا و خدمات جدیدی را تبلیغ می کند روابط عمومی می بایست  با پوشش مطبوعاتی مطلوب و جذاب فعالیت های بازاریابی را تقویت کند . از سایت اینترنتی سازمان نیز می توان هم بعنوان ابزاری برای بازاریابی و هم ابزاری برای روابط عمومی  استفاده نمود .

ترکیب فعالیت های روابط عمومی و بازاریابی ارزشی به مراتب بیش از میزان ارزش هر یک از آنها بطور جداگانه خواهد داشت .

حمایت از اهداف بازاریابی از طریق روابط عمومی بعنوان مثال :

اهداف بازاریابی

فعالیت های حمایتی روابط عمومی

ایجاد روابط مستحکم تر و پایدارتر با مشتریان

ترتیب دادن یک گردهمایی دوستانه مشترک

انتشار خبرنامه فصلی برای مشتریان

جلب نظر اذهان عمومی به سازمان

تامین پوشش رسانه ای مثبت

ترتیب دادن یک روز برای ملاقات عمومی

معرفی گسترده تر طیف جدیدی از محصولات

درج مقاله در مطبوعات تجاری و نشریات ویژه مصرف کنندگان

ترتیب دادن برنامه هایی جهت تست محصول داخل فروشگاه ها

 این مطلب توسط آقای مهدی داداشی تالیف شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منبع : برگرفته از کتاب روابط عمومی اثربخش از مجموعه کتب مدیران برجسته

تالیف : موآ علی

ترجمه : سمیه شریعتی راد

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام