مدیریت فروش و بازاریابی

ویدئوی تبلیغاتی سایپا برای پراید

تبلیغ خنکِ سایپا !

سوال اصلی اینجاست که «سایپا» این تبلیغ «پراید» را با چه اندیشه ای تولید کرده است ! آیا هدف این تبلیغ بازار داخلی بوده است؟ یا بازارهای خارج از ایران مثلاً افغانستان را هدف قرار داده است ! اما تردیدی نیست که این تبلیغ در بازار ایران بیشتر شبیه به یک «آیتم طنز» است تا تبلیغ تجاری ! بدون تردید عنصر باورپذیری مطلقاً در این تبلیغ توسط مخاطب ایرانی ادراک نمی شود. شاید بهتر باشید، تبلیغات سایپا برای پراید در بازار داخل، بیشتر از همان جنس اطلاع رسانی، مثلاً در این بازه زمانی با شرایط ویژه پراید ثبت نام کنید باشد.

تبلیغ سایپا و پراید !

به هر حال در این تبلیغ، که می توانید ویدئوی آن را مشاهده کنید، یک خانواده ۴ نفره در حال سفر با پراید در هوای بسیار گرم هستند، که راننده کولر را روشن می کند و خوردو به طرز رویایی خنک و دلپذیر می شود، سپس به دلیل بی توجهی راننده، وی مجبور به یک ترمز بسیار شدید و خطرناک می شود، که خودرو بسیار ایمن پیش از برخورد به موانع می ایستد و سرنشینان خودرو اصلاً متوجه این ترمز نمی شوند در آرامش به خواب خود ادامه می دهند ! و این همان پراید است که ما می شناسیمش !

ویدئو را ببینید :

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا