مدیریت فروش و بازاریابی

تبلیغ خوب از خوبانلاین؛ پارس آنلاین

پارس آنلاین؛ دست روی فضای خوبی برای تبلیغات و بازاریابی گذاشته است. بازیهای ورزشی متفاوت، خاص و کمی لوکس ! این فضایی است که پارس آنلاین برای اسپانسری در ماهپارس آنلاین خوبانلاین های گذشته روی آن کار کرده است. انتخابی که قطعاً مشاوره ای خوب پشت آن وجود دارد.

در این مطلب می خواهم به مزایای برنامۀ تبلیغی و اسپانسری پارس آنلاین در این ورزش ها و همچنین عبارت خوبانلاین که پیام محوری تبلیغات پارس آنلاین در ماه های گذشته بوده است، بپردازم.

شرکت پارسان لین که با برند پارس آنلاین فعالیت می کند یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی است که در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد. عموم مردم، پارس آنلاین را خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) به خاطر می آورند. اما باید خدمات و محصولات پارس آنلاین را کمی وسیعتر و شامل موارد زیر بدانیم:

  • سرویس اینترنت ADSL
  • خدمات مرکز داده
  • اینترنت پهن‌باند
  • VSAT
  • اینترنت دایال‌آپ
  • کارت تلفن برای تماس‌های بین‌المللی کم‌هزینه
  • مشاوره، طراحی و اجرای شبکه
  • آنتی ویروس

پارس آنلاین خوبانلاین

در حالی که این روزها در اکثر شهرهای کشور می توان تبلیغات محیطی برای خدمات اینترنت ADSL را مشاهده کرد، شرکتهای شاتل، آسیاتک، های وب و صبانت بیش از دیگران در تبلیغات محیطی شهر دیده می شوند. یکی از کمپینهایی که این روزها در حال نمایش در سطح شهر است، کمپینی است که من نامش را می گذارم «تیم ملی خوب اسکی ایران» . در حالی که شرکتهایی مثل همراه اول و ایرانسل با رقمهای بالا، برای اسپانسری تیم ملی فوتبال ایران رقابت می کنند (یکی حامی روی پیراهن دیگری حامی پخش زنده مسابقاتش و …) پارس آنلاین قطعاً با هزینه های بسیار کمتر، از تیم ملی ۶ نفره اسکی (متشکل از خانم و آقا) حمایت کرده است. اقدامی به نظرم، هوشمندانه و صحیح بوده است.

به نظرم حمایت از تیم ملی خوب اسکی ایران، چند ویژگی دارد :

  • اسکی ورزشی است که برای مخاطی ایرانی با خود حس لوکس بودن و پول دار بودن را دارد.
  • اسکی ورزشی است که هرچند مسابقاتش کمتر طرفدار دارد، اما خودِ ورزش در میان ایرانی ها محبوبیت دارد.
  • اسکی ورزشی است که کمتر در تبلیغات دیده شده است. به همین دلیل حضورش روی بیلبورد احتمالاً نرخ مشاهده بالاتری داشته باشد.
  • قطعاً هزینه های حمایت از تیم ملی اسکی، کمتر از ورزشهای دیگری مثل فوتبال (همراه اول)، والیبال (بانک سامان)، بستکتبال (بانک سپه) و … است.
  • حضور چهره های ورزشکاران زن بر روی بیلبوردها بدون تردید، با توجه به این که کمتر تا به حال روی بیلبوردهای شهر بوده اند، اثربخشی را افزایش می دهد.
  • استفاده از عبارت خوب به شکلی هوشمندانه و با تکرار مناسب، می تواند اثربخشی را افزایش دهد.

هر چند پرواضح است که بیلبوردهای پارس آنلاین در مقایسه با آسیا تک و های وب به لحاظ تعداد بیننده در روز کمتر است (با توجه به مکانهای بیلبوردهایی که اجاره کرده است و تعداد آنها) اما به لحاظ پیامش، بسیار اثربخش تر از آنها به چشم می آید. نکته دیگر که به چشم می آید، استفاده بسیار مشخص از قیمت در تبلیغات آسیاتک و های وب است، اتفاقی که برای پارس آنلاین نمی افتد و پارس آنلاین سرعت اینترنتش تنها عددی است که درتبلیغاتش می بینید و قیمت ندارد (تاکید بیشتر بر برندینگ به جای فروش)

همچنین ایجاد ترکیب «خوبانلاین» و استفاده تکراری از واژه خوب در تبلیغات، اقدام خلاقانه و جدید دیگری است که در تبلیغات پارس آنلاین دیده می شود. در واقع این ترکیب نشان می دهد که پارس آنلاین یک آنلاین خوب است. پارس آنلاین حامی تیم ملی خوب اسکی ایران … تصاویر بیلبوردهای زیر را در سطح شهر تهران ببینید :

زیبا کلهر؛ عضو تیم ملی اسکی ایران – بیلبورد میدان صنعت (شهرک غرب)

پارس آنلاین تیم ملی اسکی

زیبا کلهر؛ عضو تیم ملی اسکی ایران – خ نلسون ماندلا (جردن)

پارس آنلاین تیم ملی اسکی

فروغ عباسی؛ عضو تیم ملی اسکی ایران – خ نلسون ماندلا (جردن)

پارس آنلاین تیم ملی اسکی

نکته ای که می توانید در تمام تصاویر این کمپین مشاهده کنید؛ علاوه بر استفاده از عبارت «خوب» که اشاره شد، حضور سوژه ها (ورزشکاران) با خنده هایی است که دندانها دیده می شود و اوج شادی و شادابی را به بیننده انتقال می دهد.

آن طور که به نظر می آید، بیشتر بیلبوردها با تصاویر زیبا کلهر و فروغ عباسی کار شده است و این نشان می دهد که مدیر تبلیغات پارس آنلاین نیز با من هم عقیده بوده است و استفاده از چهره های ورزشی بانوان را در تبلیغات اثربخش تر می دانسته.

کاربران سایت؛ مدیران آژانس تبلیغاتی این کمپین و همچنین مدیران بازاریابی و تبلیغات پارس آنلاین می توانند با ارسال تصاویر بیشتر و یا توضیحات برای ما این مطلب را تکمیل کنند.

 

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا