مجتمع فنی تهران میرداماد

چند پیشنهاد برای افزایش مشتریان

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتچند پیشنهاد برای افزایش مشتریان

MBA

چند پیشنهاد برای افزایش مشتریان

برچسب ها: بازاریابیفروش

راه‌های متفاوتی برای جلب توجه مشتریان وجود دارد که استفاده از هرکدام از این راه‌ها تابع عوامل متفاوتی است. در گام اول باید بررسی کنید که چه فاکتورهایی محیط کار شما را از محیط‌های مشابه متمایز می‌سازد. آیا محیط کار شما به خاطر نوع دکوراسیون محیط سردی است؟ در این‌صورت سعی کنید فضای کاری خود را به شکلی طراحی کنید که برای مشتری تازگی داشته باشد و علاوه بر آن مشتری در آن احساس راحتی نیز بکند، با پخش موزیک‌های مرتبط با کار خود به آن جان دهید.

نکته دیگری که بسیار دارای اهمیت است محل قرارگیری دفتر مرکزی یا دفتر فروش شما است. تا جایی که برایتان مقدور است سعی کنید مکانی که برای استقرار دفترتانمشتری انتخاب می‌کنید متناسب با نوع مشتریانتان، مکانی در دسترس و مناسب باشد. برای مثال اگر کار شما فروش لباس است، خیلی بی‌معنی است که در جایی که بورس لوازم اداری است مغازه بزنید.
در زمینه بازاریابی محصولتان همواره به یاد داشته باشید وقتی شما برای یک بار توانستید فروش خود را بالا ببرید، کم‌کم در این زمینه دارای مهارت خواهید شد. برای شروع تبلیغ کار خود می‌توانید از پخش تراکت استفاده کنید. اگرچه این روش، روشی قدیمی محسوب می‌شود اما هنوز هم راه‌هایی برای متمایز کردن تراکت محصولتان با سایر محصولات وجود دارد. با خلاقیتی که در این زمینه به کار می‌برید هنوز هم این روش موفقیت‌آمیز خواهد بود. نکته دیگر در رابطه با پخش تراکت است، شما باید تبلیغاتتان را در زمان و مکان مناسبی انجام دهید، به طوری که شانس قرارگیری در مشتریان هدفتان بالا باشد. برای مثال اگر شما فروشگاه کتاب‌های کمک درسی دارید، مدارس و دانشگاه‌ها خصوصا در زمان امتحانات مکان و زمان مناسبی برای تبلیغات در این زمینه خواهند بود. از راه‌های دیگر تبلیغات، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات چهره به چهره است که تاثیر بالایی در جذب مشتریان دارد، زیرا وقتی محصولات خود را برای افراد به صورت حضوری معرفی می‌کنید، اعتماد فرد به شما خیلی بیشتر خواهد بود.

 

در روند فروش سعی کنید نظم داشته باشید، برای کارهای فوق‌العاده‌ای که در حین فروش برای ایجاد انگیزه در مشتریانتان می‌خواهید انجام دهید زمان مشخصی قرار دهید و به زمان‌بندی خود اهمیت دهید. برای مثال در زمان‌های مشخصی به مشتریان تخفیف بدهید و فروش با شرایط ویژه را قرار دهید. این نظم کاری به مشتریان‌انگیزه می‌دهد که فروشگاه شما را به عنوان یک فروشگاه پیشرو در امر فروش بشناسند.

منبع: Entrepreneur ترجمه زهرا آزموده به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بازاریابی دیجیتال را جدی نگیرید ! تا حذف شوید

آیا هنوز اهمیت بازاریابی دیجیتال را انکار می کنید؟ آیا هنوز نگاهتان به حضور در نتایج گوگل، بازاریابی با ایمیل و دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال، یک نگاه حاشیه ای است؟ متاسفانه اگر چنین است، باید منتظرِ حذف شما از فضای کسب و کار باشیم ! اما با خواندن این مقاله، احتمالاً تصمیما جدید بگیرید متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

ورود یا ثبت نام



شایعه ها با برندها چه می کنند : از پشمک حاج عبدالله تا پاکبان

احتمالاً داستان موسیقی «یونایتد گیتارها را می شکند» را شنیده اید یا خوانده اید ! گیتاریستی که با خطوط هواپیمایی یونایند به سف...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام