بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و ایده ای تکراری

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبررسی یک تبلیغ، مک دونالد و ایده ای تکراری

دوره دیجیتال مارکتینگ

بررسی یک تبلیغ، مک دونالد و ایده ای تکراری

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید.

تبلیغ تلویزیونی مک دونالد

مک دونالد

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید

قبلاً هم در همین سایت، تبلیغات مک دونالد را بررسی کرده بودیم و در آنجا به ارتباط بین جایگاه برند مک دونالد و هدف اصلی تبلیغ اشاره کرده بودیم، همچنین در مطلب انواع اهداف تبلیغاتی، به طور کلی به این موضوع پرداخته بودیم.

هر اقدامی در حوزه بازاریابی، هدفی را دنبال می کند که این هدف در راستای اهداف کلان تر و با توجه جایگاه برند و محصول در بازار می باشد. به طور کلی، تبلیغات در کشورهای توسعه یافته، به سمت تبلیغاتی که کمتر محسوس باشند حرکت کرده است، برخلاف تبلیغاتی که عموماً در ایران می بینیم و نام برند یا شرکت بارها در تبلیغ دیده و شنیده می شود و معمولاً گوینده تبلیغ (Narrator) چندین بار نام برند، شرکت یا محصول را با صدای خاص خود تکرار می کند ! در تبلیغات جهانی این موضوع کمتر دیده می شود. این موضوع برای برندهای شناخته شده بازار، تشدید هم می شود. مثلاً برندی مثل مک دونالد نیازی ندارد چندین بار نام خود را تکرار کند زیرا همه جامعه هدف مک دونالد را می شناسند و هدف تبلیغ عموماً یک یادآوری و شاید تحریک دوباره برای خرید باشد.

به هر حال با این مقدمه به بررسی این تبلیغ به خصوص مک دونالد می رسیم. در این آگهی تلویزیونی، دو فرد یکی نوجوان و دیگری میانسال در حال ماهیگیری در فضایی آرام و دلپذیر هستند و در حین ماهیگیری سیب زمینی سرخ کرده های مک دونالد را هم میل می کنند ! تا این که ماهیگیر نوجوان تصمیم می گیرد یک سیب زمینی را به عنوان طعمه به قلاب ماهیگیری بزند. پس از این کار، چند نفر دیگر ناگهان برای خوردن آن سیب زمینی خود را به داخل دریاچه پرتاب می کنند ...

ایده تبلیغ اصلاً جدید نیست، باید تکراری بودن ایده را به عنوان یک نقص مدنظر داشته باشیم، مخصوصاً وقتی این تبلیغ در حال پخش در رسانه ای باشد که مخاطبان آن روزانه بارها و بارها تبلیغات مختلف را دیده اند و دیگر اشباع شده اند! در چنین شرایطی نوآوری ایده تبلیغ، اهمیت بالایی پیدا می کند و شانس دیده شدن تبلیغ را بسیار افزایش می دهد. جدای از ایدۀ تبلیغ که به تکراری بودن آن اشاره کردیم، نحوه پرداخته شدن به این ایده هم در حد و اندازه یکی از 10 برند برتر دنیا نبود ! افرادی که برای خوردن سیب زمینی به داخل آب می پرند، می توانستند به گونه ای دیگر که کمی جذابتر و شاید خنده دار باشد، این کار را انجام دهند. یک نفر شیرجه می زند، یک نفر با دوچرخه و دیگری هم حین دویدن وارد آب می شود. به نظر می رسد، کمپانی سازنده تبلیغ بسیار به دنبال کم هزینه کردن ساخت تیزر بوده است.

با وجود مواردی که اشاره شد، باید فضاسازی و موسیقی آگهی و همچنین زمان کوتاه آن را از نقاط قوت آگهی دانست. ماهیگیری، صدای طبیعت، موسیقی مناسب در مجموع یک فضای آرامش‌بخش را ایجاد می کند و استفاده از غذای مک دونالد در این فضا، غیر مستقیم پیامی روانی را به مخاطب می دهد و مک دونالد را با آرامش همراه می سازد.

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
+1 #1 بابایی نژاد ۱۳۹۲-۰۳-۲۷ ۰۹:۲۰
نقطه نظرات جالبی بود آقای عظیمی . ریز بینی شما آدم رو به تفکر وا می دارد.
بازگو کردن
 
 
0 #2 سعیده ۱۳۹۲-۱۰-۰۱ ۱۱:۳۹
خیلی ظریفانه بود. ممنون
بازگو کردن
 
 
+1 #3 مهشید ۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۰۲:۳۹
با سلام و خسته نباشید و تشکر از شما بابت سایت آموزنده تون ببخشید من دنبال تحلیل یک تبلیغم ولی این تبلیغ خیلی توضیحاتش کوتاه بود ممنون میشم کمکم کنید چون واقعا الان شدیدا دنبال یک تحلیل دقیق هستم ممنون و متشکر
بازگو کردن
 
 
+1 #4 مهشید ۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۰۲:۴۲
با سلام و خسته نباشید و تشکر از شما بابت سایت خوب و آموزنده تون من دنبال یک تحلیل دقیق و پر محتوا هستم تا اینکه سایت شما رو پیدا کردم ممنون میشم اگه کمکم کنید این تحلیل خیلی کوتاه و مختصر بود مرسی از لطفتون
بازگو کردن
 
 
+1 #5 مهشید ۱۳۹۳-۰۹-۳۰ ۰۲:۴۴
با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون
من دنبال یک تحلیل دقیق و حامع هستم میخواستم بدونم امکانش هست کمکم کنید چون شدیدا احتیاج دارم ممنون میشم درمورد تحلیل خیلی مختصر بود اگه ممکنه در این مورد کمک کنید مرسی
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی دفتر کار یا Office Space

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، اینها فیلمهایی هستند که می توانند جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را داشته باشند. فیلم دفتر کار یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Office Space به کارگردانی Mike Judge در سال 1999 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم Office Space در فضایی هجو گونه زندگی روزمره و کاری مردم آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام