برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 05 اردیبهشت: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد استارتاپ‌های ثروت آفرین در سال 97»فرصت

آیا لی نینگ، نایکی و آدیداس را شکست می دهد؟

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتآیا لی نینگ، نایکی و آدیداس را شکست می دهد؟

دوره دیجیتال مارکتینگ

آیا لی نینگ، نایکی و آدیداس را شکست می دهد؟

چینی ها رقبای قدرتمندی هستند. آنها تاثیر مهمی بر اقتصاد آمریکا گذاشته اند و علاوه بر آن اتحادیه اروپا نیز از حضور قدرتمند کالاهای چینی در بازارهایشان که منجر به مشکلاتی برای صنعت آنها شده، به سطوح آمده اند. اما چینی ها به تولید کالاهای ارزان و بدون برند اکتفا می کنند ؟ اگر چینی ها موفق به خلق برند در سطح جهانی شوند، چه اتفاقی برای برندهای بزرگ امروز خواهد افتاد ؟ (مطالعه مطلب چینی ها و استراتژی جدید بازاریابی: برندسازی به شما توصیه می شود)

لی نینگ Li Ning تولید کننده ی چینی لباسهای ورزشی چند وقتی است که برای برندسازی و حضور در بازارهای بین المللی تلاش می کند. این را می توان در استراتژی ها و سخنرانی های مدیران آنها به وضوح احساس کرد. شاید مهمترین نشانه ی این حضور بین المللی هم، مسابقات المپیک 2008 پکن بود،جایی که لی نینگ اسپانسر بسیاری از ورزشکاران و تیمها بود. چرا باید Li Ning که بالای 95% فروشش را در داخل چین انجام می دهد، اسپانسر یک تیم سوئدی، سودانی و ... در المپیک باشد؟ آقای نینگ در یکی از سخنرانی های اخیر خود گفته است « لی نینگ می خواهد اولین برند واقعی چینی در سطح جهان باشد » . جمله ای که فردریک بالفور، نویسنده ی هفته نامه ی بیزنس ویک را مجاب کرد تا مقاله ای تحت عنوان « لی نینگ رو در روی نایکی و آدیداس » را بنویسد.

بر روی سایت شرکت لی نینگ اطلاعات خوبی می توان پیرامون شرکت پیدا کرد، بیانیه ماموریت، چشم انداز و ارزشهای محوری Li Ning از آن جمله هستند :

Mission

Through sports, we inspire people the desire and power to make breakthroughs

Vision

A world's leading brand in the sports goods industry

Core Values

Live For Dream, Integrity and Commitment, We Culture, Achieving Excellence, Consumer Oriented, Breakthrough

چشم انداز آنها خیلی شفاف و روشن است، برندی جهانی که در صنعت محصولات ورزشی پیشتاز است ! و این جایگاهی است که اکنون آدیداس و نایکی دارند !

وقتی اطلاعات موجود بر روی سایت لی نینگ را دقیق تر نگاه می کنیم، اطلاعات دقیقی پیرامون ساختار مدیریت برند را در این شرکت می بینیم، موضوعی با اطمینان می توان گفت در مورد کمتر شرکت چینی دیده می شود. شکل زیر رویکرد لی نینگ را به مدیریت برند نشان می دهد. رویکردی که محصول آن لوگوی لی نینگ و شعار تبلیغاتی Make The Change شده است !

برند

شایستگی های محوری لی نینگ عبارتند از :

برند ورزشی لی نینگ

شبکه ی توزیع

تنوع محصول

منابع ورزشی برای بازاریابی (تیمهای ورزشی و قهرمانان)

علاوه بر حضور به عنوان اسپانسر در بازیهای المپیک پکن، آنها برای حضور قدرتمند در سطح جهانی، یک کمپین تبلیغاتی با عنوان « یک تیم ، یک باور » ( One Team , One Belief ) را ترتیب داده اند که در آن ورزشکاران آفریقایی، اروپایی، امریکای جنوبی و چینی دستهای خود را بر روی قلبشان گذاشته اند.

کمپین تبلیغاتی

آن چه باید پیرامون لی نینگ پذیرفت خیز بلند آنها برای حضور در بازارهای جهانی به عنوان یک برند شناخته شده است. اما باید پذیرفت که با وجود رشد سالانه 30% بازار لوازم و البسه ی ورزشی در چین، هنوز هم فضای خالی و جذاب برای فعالیت در چین وجود دارد و شاید همین موضوع، فرآیند جهانی شدن این برند – فعلاً داخلی – را طولانی تر کند.

به نظر شما این برند چینی چه قدر می تواند برای نایکی و آدیداس خطرناک باشد ؟ و به طور کلی آیا شانسی برای چین جهت خلق برندهای جهانی – در بازارهای مختلف – قائل هستید ؟

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با استفاده از منابع زیر نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منابع مورد استفاده در این مطلب:

سایت غیر انگلیسی :

Business Week : China's Li Ning Toe to Toe against Nike and Adidas

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
-4 #6 بخشی ۱۳۹۴-۱۱-۲۹ ۱۰:۴۱
واقعا این شرکت لینینگ خجالت نمی کشه کارت تخفیف ویژه خبرنگاران محترم میزنه ولی وقتی میری مغازشون اول می گن انتخاب کن ولی بعد می گن نه مهلتش گذشته کارتی که نه تاریخ داره واقعا رفتارشون زشت و بی کلاسه اگه توان نداری کارت هدیه و تخفیف بدید چه اصراری که پخش میکنید این کار شما ضد تبلیغ . من که دیگه از لینینگ خاطره ی خیلی بدی دارم.
بازگو کردن
 
 
+4 #7 وحید سعیدی ۱۳۹۵-۰۹-۰۳ ۰۰:۲۰
سلام من الان یک سال لی نینگ استفاده میکنم از جنس و کیفیتش خیلی هم راضی ام واقعا از نایک ادیداس کیفیتش بالاست نایک ادیداس فقط ی نون اسم درکردنشونو میخورن اسمشون مونده روشون کیفیتشون خیل خیلی اومده پایین فقط
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی دفتر کار یا Office Space

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، اینها فیلمهایی هستند که می توانند جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را داشته باشند. فیلم دفتر کار یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Office Space به کارگردانی Mike Judge در سال 1999 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم Office Space در فضایی هجو گونه زندگی روزمره و کاری مردم آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی ... متن کامل مقاله را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام