مجتمع فنی تهران میرداماد

ملاحظاتی برای ورود محصول جدید به بازار

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتملاحظاتی برای ورود محصول جدید به بازار

دوره دیجیتال مارکتینگ

ملاحظاتی برای ورود محصول جدید به بازار

برچسب ها: بازاریابیفروش

برای ورود موفق یک محصول جدید به بازار (Launching a New Product) و وارد نمودن محصول در جریان فروش روزانه سازمان، باید پیش نیازهای مختلفی برآورده شوند. از محصول جدیدجمله این که :

محصول با ذائقه مصرف کننده تطبیق داشته باشد.

تیم فروش بتواند محصول را در زمان مناسب به دست مشتری برساند.

تیم بازاریابی تبلیغات مناسبی برای محصول انجام دهد.

حاشیه سود محصول برای فروشنده جذاب باشد.

بنابراین عدم موفقیت یک محصول در بازار می­ تواند نتیجه عدم برآورده شدن هر یک از موارد فوق باشد. لذا پیش از ارائه طرح ورود محصول به بازار باید دید که محصول در کدام یک از پیش­ نیازهای مذکور دچار ضعف و یا قوت است. به عنوان مثال چنانچه محصول، مطلوب ذائقه مصرف کننده نباشد یا حاشیه سود آن پایین باشد، هرچند برنامه فروش و توزیع منظم و بدون نقصی برای آن تهیه و اجرا شود، باز هم نمی­ تواند به موفقیت دست یابد. بنابراین گاهی لازم است پیش از آنکه به دنبال تهیه برنامه راه­ اندازی فروش محصول جدید باشیم، تغییراتی در خصوصیات کیفی و حاشیه سود محصول ایجاد کنیم.

با فرض اینکه محصول خصوصیات ذکر شده در بخش طراحی، کیفیت و حاشیه سود را دارا می­ باشد، باید به طراحی برنامه ورود به بازار پرداخت. به منظور تهیه برنامه لانچ محصول جدید باید به نکات ذیل توجه داشت:

• تعداد محصولات جدید در سال چقدر است ؟

• ظرفیت سیستم فروش فعلی چقدر است. آیا با توجه به حجم کار فعلی تیم­ های فروش سازمان، این تیم­ ها ظرفیت فروش محصول جدید را دارا می­ باشند یا اینکه به هیچ وجه نمی­ توان از تیم­ های فعلی توقع فروش محصول جدید را داشت. آیا می­ توان تیم­ های فعلی را توانمند ساخت یا نیاز به تیم­ های جدید است ؟

• آیا فروشنده­ ها علاقه­ ای به شناخت محصول جدید و معرفی آن به مشتری دارند و ابزارهای انگیزشی برای فروشنده طراحی شده­ اند ؟

• هدف­ گذاری فروش برای محصول جدید چقدر است ؟

• دانش مورد نیاز برای محصول جدید از نظر خصوصیات کیفی و خصوصیات مصرف کننده آن چگونه تهیه شود و در اختیار فروشنده قرار بگیرد ؟

با پاسخ دادن به سوالات فوق بهتر می­ توان برنامه ورود به بازار را برای محصول جدید طراحی و اجرا نمود. با این وجود نمی­ توان یک برنامه یکسان برای همه محصولات طراحی کرد و لازم است برای هر نوع محصول و گاهی هر محصول یک برنامه جداگانه طراحی نمود.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

این مطلب توسط آقای سید احمد حسینی نوشته شده است.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بازاریابی دیجیتال را جدی نگیرید ! تا حذف شوید

آیا هنوز اهمیت بازاریابی دیجیتال را انکار می کنید؟ آیا هنوز نگاهتان به حضور در نتایج گوگل، بازاریابی با ایمیل و دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال، یک نگاه حاشیه ای است؟ متاسفانه اگر چنین است، باید منتظرِ حذف شما از فضای کسب و کار باشیم ! اما با خواندن این مقاله، احتمالاً تصمیما جدید بگیرید متن کامل مقاله را بخوانید

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

شما هم انتظار نوآوری بیشتری از مراسم رونمایی آیفون داشتید؟

تغییرات کوچک، اما موثر می توانند به اندازه تغییرات بزرگ ارزشمند باشند. نمی دانم چقدر به این جمله باور دارید، اما بعضی مواقع ا...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام