مدیریت فروش و بازاریابی

کانالهای مختلف بازاریابی را همسو کنید

با افزایش روزافزون رسانه هاى اجتماعى و وسایل ارتباط جمعى به نظر مى رسد که کانال هاى بازاریابى جدیدى در حال پیدایش هستند. سازمانهاى بسیارى هستند که در کنار حفظ کانالهایى که پیش از این امتحان خود را پس داده‌اند به استفاده از کانالهاى جدید روى آورده‌اند. این اقدام ترکیبى در کنار مزایاى فراوانش با سختیهایى نیز همراه است.سایت www.bx.businessweek.com یکى از بزرگ‌ترین چالشهاى پیش روى بازاریابى همسوسازى کانالهاى بازاریابى با یکدیگر و ایجاد بازاریابى متمرکز است. براى اینکه بتوانید کانالهاى بازاریابى خود را در یک راستا قرار دهید ما سه راه به شما پیشنهاد مى کنیم:

۱- سایتى متناسب با نیازهاى مراجعه کنندگان مختلف داشته باشید: دوره ى فرستادن یک پیام مشترک به تمامى مصرف کنندگان به پایان رسیده است. از آنجا که خریدارانبازاریابی به طرق مختلف به سایت شما راه پیدامى کنند (مثلا از طریق فیس بوک و یا جستجوى گوگل) محتواى سایت خود را به گونه اى انتخاب کنید که جواب گوى نیازهاى مختلف این افراد با سلایق و علایق مختلف باشد. مثلا مى توانید قسمتى را مخصوص کاربران فیس بوک قرار دهید و خدمات ویژه اى را به آنان عرضه نمایید. با این کار علاوه بر اینکه کانالهاى بازاریابى خود را هم جهت کرده‌اید به مشتریان خود نشان مى دهید که براى علایق آن‌ها اهمیت قائل هستید.

۲- از کدهاى سریع-پاسخ استفاده کنید: کدهاى سریع-پاسخ ابزار بسیار مناسبى براى بازاریابى متمرکز هستند زیرا همانند پلى فاصله بین کانالهاى بازاریابى سنتى مثل پوس‌تر و تبلیغات کاغذى و کانالهاى دیجیتال مانند ایمیل و موبایل را پر مى کنند. استفاده از این کد‌ها این امکان را به شما مى دهد که به راحتى با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. (شایان ذکر است که کدهاى سریع-پاسخ یکى از رایج‌ترین بارکدهاى دوبعدى هستند که براى اولین بار توسط شرکت خودروسازى تویواتا مورد استفاده قرار گرفتند.)

۳- از رسانه هاى اجتماعى استفاده کنید: استفاده از رسانه هاى اجتماعى این امکان را به شما مى دهد که پیام خود را در اختیار تعداد بیشترى از مخاطبین قرار دهید. بازاریابى متمرکز زمانى محقق مى شود که شما از هر فرصتى براى وسعت بخشیدن به کسب وکار خود استفاده کنید.

شما مى توانید از طریق کانالهاى بى شمارى بازاریابى خود را متمرکز سازید. با این حال اگر تعیین کنید مشتریان شما از چه کانالهایى بیشتر استفاده مى کنند مى توانید در وقت و منابع خود صرفه جویى نمایید. براى پى بردن به شیوه مورد علاقه مصرف کنندگان در دریافت اطلاعات مى توانید از روشهاى تحقیقى استفاده نمایید. اما به خاطر داشته باشید که این تحقیقات بیشتر به صورت غیررسمى و دوستانه انجام شوند.

منبع : ویوان نیوز

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا