مدیریت فروش و بازاریابی

چگونه تبلیغی موثر بسازیم؟

روزانه با هزاران تبلیغ در تلویزیون، رادیو و روزنامه ها بمباران می شویم که هر کدام حاوی پیام بازاریابی هستند. به نظرتان کدام یک از تبلیغات توانسته به فروش بیشتر محصول کمک کنند؟

در بازار مملو از محصولات رنگارنگ، خلاقیت مهم است. این اصل را به یاد داشته باشید که بازاریابی بدون خلاقیت، مخاطب را خسته می کند و کار بیهوده ای است.

حال به چند نکته توجه کنید:

یک شبه نمی شود یک تبلیغ خوب ساخت. باید تبلیغی بسازید که در میان تبلیغات دیگر برتر باشد به چشم بیاید. خیلی از کالاها منحصر به فرد نیستند اما این تبلیغاتشان است که خاص می باشند و آن را برجسته می کند. باید بتوانید با مخاطب ارتباط موثر برقرار کنید. پس باید سعی کنید افرادی را متقاعد کنید که فکر می کنید بیشتر احتمال دارد از شما خرید کنند.

تبلیغات

مطمئن باشید که مردم با احساساتشان خرید می کنند و با منطق خریدشان را توجیه می کنند. به این مثال توجه کنید: از یک مادر در هنگام ورود به سوپر مارکت سوال شده که چه چیزی برای فرزندانتان مفید است؟ می گوید معلوم است شیر خیلی خوب است. در هنگام خروج همان خانم از فروشگاه می بینیم که چیپس خریده است و خبری از شیر نمی باشد. علت را جویا شدیم که چرا شیر نخریده است. می گوید چون بچه ها چیپس خیلی دوست دارند و برای اینکه خوشحالشان کنم برایشان خریدم!

تبلیغ باعث جا انداختن یک برند در جامعه می شود. مثلا در صنف فروش لوازم خانگی برند جدیدی وجود دارد که اکثرا از آن بی خبرند. با یک تبلیغ می تواند خودش را مخاطبان معرفی کند.

سعی نکنید در تبلیغ از کلیشه استفاده کنید چون مردم خسته می شوند.

تبلیغات

فکر نکنید که تبلیغ های موثر و عالی، خیلی هزینه برده اند. به تصویر زیر نگاه کنید تا متوجه این جمله شوید!!

تبلیغات

منبع: ibazaryabi

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا