منابع انسانی

برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 26 دی: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد استارتاپ های ثروت آفرین در شرایط اقتصادی جدید»فرصت

مصاحبه Harvard Business با مدیرعامل کوکاکولا (2)

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتمصاحبه Harvard Business با مدیرعامل کوکاکولا (2)

دوره دیجیتال مارکتینگ

مصاحبه Harvard Business با مدیرعامل کوکاکولا (2)

برچسب ها: کوکاکولا
فهرست مطلب
مصاحبه Harvard Business با مدیرعامل کوکاکولا (2)
صفحه 2
صفحه 3
تمامی صفحات

کوکاکولا

قسمت اول مصاحبه مارتور کنت، مدیرعامل ارزشمندترین برند دنیا یعنی کوکاکولا با مجله هاروارد بیزینس را در اینجا منتشر کرده بودیم، اکنون می توانید دومین قسمت از این مصاحبه را مطالعه نمایید. پیشنهاد می کنیم حتماً قسمت اول مصاحبه Harvard Business Review با مدیرعامل کوکاکولا را نیز مطالعه نمایید.

HBR: با توجه به چنین برند قوی­‌ای که شرکت دارد چرا از نام شرکت برای دیگر محصولات خود نظیر آب میوه ­ها و آب­ های معدنی و دیگر نوشیدنی­ها استفاده نمی­ کنید؟

کنت: برندسازی بدین سادگی نیست. کوکاکولا توسط یک داروساز بی­ باک به نام پمبرتون 125 سال پیش کار خود را آغاز کرد. وی برای اولین بار توانست یک محصول با طعم منحصر به فرد را در بسته­بندی منحصر به فرد تولید کند. حتی وقتی در تاریکی بطری کوکا را لمس کنید متوجه می شوید که این محصول کوکاکولاست. بنابراین نمی توان از برند کوکاکولا به عنوان یک چتر برای تمام محصولات استفاده کرد. ما برندهای 15 میلیارد دلاری جداگانه­ای داریم.


HBR: آیا کوکا هیچ وقت به فکر تولید نوشیدنی­ های الکلی می­ افتد؟

کنت: خیر، و دلیل آن به چشم انداز 2020 برمی­ گردد. طی 10 سال آتی حدود 800 تا یک میلیارد نفر در کل دنیا به طبقه متوسط و بزرگترین طبقه شهرنشین دنیا می­ پیوندند. این مسئله بدین معنی است که این افراد سبک زندگی پرمشغله­ای خواهند داشت در نتیجه بیشتر به نوشیدنی های غیرالکلی و حاضرآماده نیاز دارند. کسب­ و­کاری که در آن قرار داریم  کسب­ و­کار زیبایی است. چرا در این وضعیت تمرکز خود را کم کنیم؟

HBR: دو سال پیش تصمیم گرفتید گروه آب میوه هیوان، بزرگترین برند آب میوه در چین را خریداری کنید اما دولت چین مانع از آن شد. از این اتفاق چه درسی گرفتید؟

کنت: اینکه چین هنوز آمادگی واگذاری فروش برندهای ملی خود را به کشورهای خارجی ندارد. یک سیر تکاملی در تاریخ ملت ها دیده می شود. با وجود اینکه چین از کشورهایی است که در مسیر اقتصاد رقابت آزاد و سرمایه داری حرکت می کند، اما هنوز بخش­هایی در این کشور وجود دارند که در این سیر تکاملی قرار نگرفته اند. چه موقع این وضعیت تغییر می کند؟ در حال حاضر آمریکا حدود 100 میلیارد دلار در چین سرمایه گذاری کرده است و چین حدود 5 میلیارد دلار درآمریکا سرمایه­ گذاری مستقیم انجام داده است. این نسبت 20 به 1 است زمانی که این نسبت به 4 به 1 تغییر پیدا کند آن موقع می توانیم ادعا کنیم هیچ مانعی در تجارت آزاد میان دو کشور وجود ندارد.

HBR: اجازه بدهید کمی راجع به سبک رهبری صحبت کنیم، آقای گوئیزوتا یک مدیرعامل فیلسوف بودند، شما چه نوع مدیرعاملی هستید؟

کنت: من دوست دارم به تمام جزئیات کار توجه کنم حتی اتفاقاتی که در خط تولید می افتد، اما در عین حال در سطوح بالا مدیریت به تدوین استراتژی، چشم انداز و جهت گیری سازمان توجه دارم. در پایان روز، وقتی خود را مدیرعامل یک شرکتی با 140000 کارمند می بینی که در 206 کشور دنیا فعالیت می کند تنها از این طریق می توانی تأتیرگذار باشی.



نظرات   

 
+1 #1 مینا ۱۳۹۱-۰۸-۲۴ ۲۱:۱۷
ای کاش مصاحبه هایی که در مورد راهبرد سازمان بود هم ثبت می کردید
بازگو کردن
 
 
0 #2 ر.ع ۱۳۹۵-۱۲-۰۵ ۱۵:۳۷
از آقای مولف این مطلب کمال تشکر را دارم ، ان شالا موفق باشید
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

آگهی

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام