مجتمع فنی تهران میرداماد

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1) - صفحه 3

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتمصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1) - صفحه 3

مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1) - صفحه 3

برچسب ها: کوکاکولا
فهرست مطلب
مصاحبه Harvard business با مدیرعامل کوکاکولا (1)
صفحه 2
صفحه 3
صفحه 4
تمامی صفحات


HBR: دقیقاً ارزش آن 33 میلیون نفر طرفدار شرکت در فیسبوک چقدر است؟ کوکاکولا

کنت: ارزش آن این است که می­توانید با آنها صحبت کنید. آنها نکاتی را به شما گوشزد می­کنند که برای کسب­وکار و برند شما مهم است. امروز مشتریان محصولات را نه تنها به خاطر کیفیت بلکه به خاطر اعتقادی که به شخصیت شرکت تولیدکننده محصول دارند، می­خرند.

HBR: جای شک نیست که این شخصیت شامل ادراک از پایدار­ بودن در بازار می­شود.شما چه روشی برای رسیدن به این مهم برگزیدید؟

کنت: ما داخل کوکاکولا یک اعتقاد ساده داریم وآن این است که اگر نتوانیم گروه­های مشتریان پایدار ایجاد کنیم کسب و کار پایداری هم نخواهیم داشت. این اصل باید در درون کسب وکار شما نهادینه شده باشد نه اینکه در گزارش­های مسئولیت اجتماعی تنها بیان شود.

HBR: اگر می­توانید مسئله را شفاف­تر توضیح دهید.

کنت: ما اولین شرکتی بودیم که مصرف بهینه از منابع آب را به عنوان یکی از اهداف خود برگزیدیم. در فرآیند بسته­بندی و بازیافت سعی کردیم کمترین آلودگی را ایجاد کنیم و اثری از کربن در محیط زیست بر جای نگذاریم. اولین شرکتی بودیم که از بطری­های گیاهی استفاده کردیم. بیش از 30 درصد بطری­های ما از صمغی که از نیشکر گرفته می­شود تولید می­شود نه از سوخت­های فسیلی.

به غیر از این موارد ما به مسئله توانمندی زنان در بیرون شرکت اهمیت می­دهیم. برنامه­های آموزشی در جهت هدایت کودکان به دانشگاه­ها درنظر گرفته­ایم، و در تلاشیم به گروه­های مختلف جامعه هر کجا هستند خدمات بدهیم از تهیه آب بهداشتی گرفته تا تهیه بیمارستان و تحصیلات. بعد از وقوع زلزله چین در ایالت سیشوان ، پنجاه مدرسه در آنجا ساختیم.

HBR: بنده مطمئنم با این ابتکاراتی که شرکت شما دارد افرادی که در کوکا کار می­کنند از عضویت در این شرکت احساس رضایت دارند اما همواره شرایط در حال تغییر است و مشتریان توقعات بیشتری از شرکت دارند. چطور می­توانید در این شرایط جایگاه خود را حفظ کنید؟

کنت: در ارتباط با کاری که انجام می­دهیم باید با خود صادق باشیم نه بدان علت که کار خوبی است بلکه به خاطر اینکه آن جزو فلسفه کسب و کار ماست. و زیبایی کار آنجاست که بعضی از این کارها برای خود کسب و کار هم مناسب و ضروری است.

HBR: اجازه دهید کمی راجع به مسائل پیرامون مصرف آب صحبت کنیم. سال­ها است که از شرکت شما به علت استفاده بیش از حد از این منبع طبیعی برای مثال در هند- انتقاد می­شود.

کنت: به همین علت است که در چشم انداز 2020 به مسئله مصرف بهینه آب پرداخیم. کوکا کولا برای کسب وکار خود سالیانه حدود 350 میلیون لیتر آب مصرف می­کند. مصرف بهینه آب بدین معنی است که به ازای مصرف یک لیتر آب توسط یک نفر یک لیتر آب به او برگردانی. چگونه این کار ممکن است؟ از طریق کاهش مصرف آب در کارخانه­­ها، با بازیافت منابع آب که شما به آن نیاز ندارید و رساندن آن به شهرهای محلی و با تعریف پروژه­های بهینه­سازی مصرف در سراسر دنیا. شما اندازه­گیری مصارف را می توانید به شرکت­های دیگر بسپارید. این کار را برای ما شرکت World Wildlife Fund انجام می دهد. هر زمان شما میزان مصرف آب را کاهش دهید هزینه­ هایتان کاهش می یابد.



مطلب ویژه

بیمه تجارت نو ؛ در مسیری کهنه

شرکت بیمه تجارت نو، که در زمستان 94 آغاز به فعالیت کرده است، در کمپین تبلیغاتی بهار 95 که در واقع کمپین ورود به بازار آنها بوده است، اشتباهی نموده است که نشان می دهد در مسیری کهنه قرار گرفته است . متن کامل مقاله را بخوانید

ورود یا ثبت نام



فیلم مدیریتی : رکود بزرگ The Big Short

فیلم سینمایی رکود بزرگ یا The Big Short محصول سال 2015 آمریکا است. فیلم رکود بزرگ یکی دیگر از فیلمهای مدیریتی است که برای شما ...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

اینستاگرام