بررسی کمپین تبلیغاتی موتورولا برای گوشی Droid

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبررسی کمپین تبلیغاتی موتورولا برای گوشی Droid

دوره دیجیتال مارکتینگ

بررسی کمپین تبلیغاتی موتورولا برای گوشی Droid

موتورلا یکی از برندهای شناخته شده در بازار گوشی های تلفن همراه است که برخلاف عدم حضور جدی اش در بازار ایران در بازارهای آمریکای شمالی سهم بازار خوبی را دارد. در واقع بهتر است بگوییم این برند، در بازارهای مذکور پس از برندهایی مثل آیفون (اپل) و سامسونگ، مطرح است.

در ماه های گذشته، بازار گوشی های تلفن همراه شاید رقابت تنگانگی بین سامسونگ و آیفون بود و فضای جدیدی را در بازاریابی محصولات این دو برند ایجاد کرد، در این میان موتورولا که ظاهراً خود را در بازار گوشیهای هوشمند و ویژگیهای عملکردی هوشمند این گوشی ها قابل رقابت با رهبران بازار ندیده (به عقیده نگارنده) رو به استفاده از نقطه ضعف محصولات رهبران بازار یعنی ضعف در عمر باطری آورده و در طراحی محصول جدیدش ضمن توجه به علاقه کاربران به گوشیهای هوشمند، تاکید ویژه ای بر عمر باطری داشته است. همچنین کمپین تبلیغاتی Droid هر چند می توانست بر ویژگیهای دیگر Droid تاکید کند ولی به طور مشخص بر 21/5 ساعت مکالمه با یک بار شارژ باطری تاکید کرده است ! و این یعنی برتری مطلق بر رقبا در این وِیژگی !


نکته‌ای که در کمپین تبلیغاتی موتورولا برای گوشی دروید به چشم می خورد، تمرکز ویژه این برند بر بازار آمریکا است، که این مورد از اشیای به کار رفته در تبلیغ (Objects) و شخصیتهای حاضر در تبلیغ (Characters) به وضوح مشخص است. در این کمپین، شخصیتهای مختلفی را در موقعیتهای گوناگون نشان داده، که به دلیل نیاز به پریز برق برای شارژ گوشی خود در حال تحمل مشقتهایی هستند  ! و در واقع شعار این تبلیغ «پایان دادن به شکار پریز برق» است !

اما آن چه از نظر نگارنده این مطلب، یک گاف در طراحی این کمپین به حساب می آید. شباهت بسیار زیاد بین گوشی تلفن همراهی که در دستان شخصیتهای این تبلیغ است با دروید است ! اگر دروید 21 ساعت عمر باطری دارد، چرا این افراد با این تلاش به دنبال پریز برق هستند ! در واقع باید آنها در این تبلیغات از افرادی استفاده می کردند که گوشیهای رقبا یا چیزی که این تصور را به ذهن متبادر کند را استفاده می کردند، نه گوشی کاملاً شبیه به Droid ! (خصوصاً این مورد در آگهی اول واضح تر است)

تبلیغ موتورولا

تبلیغ موتورولا

تبلیغ موتورولا

تبلیغ موتورولا

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

نظرات   

 
+2 #1 رضا ۱۳۹۱-۰۶-۰۷ ۱۴:۴۵
سلام
مرسي ، عالي بود. با نظر شما موافقم بايد از گوشي متفاوتي استفاده ميكرد. اگر چه ايده اصلي اين كمپين اينقدر جذاب و خلاقانه است كه گاف مورد شما چندان به چشم نمي آيد. اميدوارم روزي برسد كه در ايران نيز شاهد اينگونه كارهاي خلاق باشيم.
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام