پخش و توزیع مویرگی - شبکه های توزیع در تهران - صفحه 3

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتپخش و توزیع مویرگی - شبکه های توزیع در تهران

دوره دیجیتال مارکتینگ

پخش و توزیع مویرگی - شبکه های توزیع در تهران

فهرست مطلب
پخش و توزیع مویرگی
ارتباط شبکه توزیع و تبلیغات
شبکه های توزیع در تهران
تمامی صفحات

 

شبکه های توزیع مستقل و بازار تهران بزرگ :

اساساً شرکت های تولید کننده در توزیع و فروش محصولات خود و یا ایجاد شبکه های توزیع در سطح بازارهای مختلف به دو عامل اساسی توجه وافر دارند :

1. نزدیکی بازا مصرف به شرکت(مبداء تولید)

2. اندازه بازارهای هدف(استراتژیک بودن بازار)

معمولاً شرکتهای تولیدی نسبتاً بزرگ کشور که قابلیت تولید کالا در حجم زیاد و تامین نیاز بازارهای بزرگ را داشته باشند، بدون کوچکترین شکی از بازار تهران چشم پوشی نمی کنند.

بازار تهران بزرگ به دلایل زیادی از جمله :

متمرکز بودن حجم زیادی از جمعیت در یک منطقه جغرافیایی، بالا بودن نسبی درآمد مردم این شهر نسبت به سایر مناطق کشور، اثر گذاری مستقیم بازار تهران بر الگوی مصرف سایر استانهای کشور، vبالا بودن حجم مصرف این بازار و ... مورد توجه خاص شرکتهای تولیدی است.

تحقیقات نشان می دهد که در هر سوپر مارکت تهران، به طور متوسط روزانه 190 نفر بار مشتری رفت و آمد می کند. حال اگر تعداد سوپرمارکت های مناسب تهران را حدود 15000 باب فرض کنیم - که تعداد آنها بسیار بیشتر از این عدد است - به طور متوسط در سال حدود 1 میلیارد نفر بار مشتری در سطح سوپرمارکت های تهران رفت و آمد دارند. حال اگر سایر مراکز تامین نیاز روزمره مردم تهران را نیز به آن اضافه کنیم، تعداد مشتریان سالانه این فروشگاهها از 5/1 میلیارد نفر بار تجاوز خواهد كرد.

بسیار بدیهی است که هیچ شرکتی حاضر نیست از این بیلبورد رایگان با این حجم مشتری چشم پوشی كند. پس شرکتهای تولیدی و خدماتی، سرمایه گذاریهای فراوان و خاصی را روی بازار تهران انجام می دهند و حتی با تحمل زیانهای معقول، در سالهای اول فعالیت، سعی در حضور فعال در این بازار دارند.

 آمار فروش شرکتهای تولیدی معتبر کشور نشان می دهد که این شرکتها بیش از 30 درصد از کل فروش خود را در سطح تهران و شهرهای حومه آن انجام می دهند که رقم قابل توجهی است . 

این مطلب توسط آقای مهدی داداشی و با بهره گیری از منابع زیر تالیف شده است.

منابع مورد استفاده در این مطلب  :

Sharif MBA Students Forum

مصاحبه دکتر علی مختاری عضو هئیت علمی دانشگاه علمی کاربردی

گزارش کارگروه ستاد بسیج اقتصادی کشور 

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن


نظرات   

 
0 #1 بهنام ۱۳۸۹-۰۸-۰۳ ۱۳:۲۶
با سلام.شما بحث خوبی را مطرح کردید ولی باید بیشتر در انتخاب مباحث دقت نمایید.برای مثال هیچ آبمعدنی در ایران به نام الموت تولید نمیشود.ولی اگر تولید شد برای صادرات به کشورهای عربی با مشکل مواجه میشود.اگر نظرم اشتباه میباشد آدرس کارخانه تولیدی آبمعدنی الموت را برایم بفرست.با تشکر
بازگو کردن
 
 
-1 #2 ایرانی ۱۳۹۰-۱۲-۰۷ ۱۳:۵۶
احتمالأ منظور ایشان آب معدنی"آبعلی"است ، چرا که یک وقتی نام آنرا را بر روی بطریها بصورت"آب علی" نوشتند و اعراب از خرید آن امتناع کردند.
بازگو کردن
 
 
0 #3 رسول ۱۳۹۱-۰۲-۲۵ ۱۱:۱۲
نکات مناسبی ذکر شده بود وکاملا قابل توجه بود . درباره چگونه میتوان شبکه توزیع مویرگی را اداره کرد . منبع یا مطالبی اضافه شود متشکرم
بازگو کردن
 
 
+1 #4 سید مجید میری ۱۳۹۵-۰۹-۱۶ ۱۵:۰۴
بسیار عالی بود با توجه به اینکه من دانشجو رشته تبلیغات هستم . خیلی خلاصه و مفید تشکر و سپاس
بازگو کردن
 

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام