مجتمع فنی تهران میرداماد

راه‌های ایجاد ارتباطات موثر یک برند

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتراه‌های ایجاد ارتباطات موثر یک برند

دوره دیجیتال مارکتینگ

راه‌های ایجاد ارتباطات موثر یک برند

برچسب ها: بازاریابیبرند

امروزه هویت نام تجاری (برند) همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش می آفریند، از این رو ارتقای نام تجاری در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل می گردد. نام تجاری تصویری از محصولات در بازار است. اهمیت نام تجاری و تاثیر آن در فروش محصولات و خدمات بطور فزاینده ای در حال گسترش است و آگاهی از شخصیت نام تجاری و ابعاد آن برای همه موسسات حائز اهمیت می باشد.

به همين دليل در تحقیق حاضر به شناسائی ابعاد شخصیتی نام تجاری(برند) پرداخته شده و تاثیر شخصیت نام تجاری را بر رضایت، ارزش ادراکی، اعتماد و وفاداری به نام تجاری را مورد بررسی قرار میدهد. بر طبق نتایج بدست آمده نقش برند در افزایش وفاداری مشتریان و در برخی موارد بوجود آمدن این وفاداری بسیار پر رنگ بوده و نامگذاری تجاری قوی تبدیل به یک ضرورت گردیده است. نام های تجاری خوب از امتیاز مصرف کننده برخوردارند. امتیاز مصرف کننده بدان معناست که مشتریان نسبت به اسامیبرند وفاداری نشان می دهند. تعداد قابل توجهی از مشتریان، حتی در صورتی که کالاهای جانشین دیگری با قیمت های پایین تری در بازار عرضه شود متقاضی همین اسامی تجاری خواهند بود و کالاهای جانشین را نخواهند پذیرفت. به عبارت دیگر، شرکتهایی که دارای علائم و اسامی تجاری هستند که از امتیاز مصرف کننده برخوردارند عملاً در مقابل خطی مشی های پیشبردی رقبا بیمه شده اند.شناختن مخاطبان هدف و مشتریان برای موثر واقع شدن یک برند بسیار مهم است. هدف قرار دادن مخاطبان به صورت اشتباه می‌تواند منجر به نابودی یک کسب‌وکار شود.

 

برندینگ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب‌وکاری، کوچک یا بزرگ، خرده‌فروشی و یا B2B است. به عبارت ساده برندِ شما وعده‌ی شما به مشتری‌تان است و به آن‌ها می‌گوید که از محصولات و خدمات شما چه انتظاری می‌توانند داشته باشند و چه چیزی شما را از رقبای‌تان متمایز می‌کند .

راه‌های ایجاد ارتباطات موثر یک برند:

آیا شما در صنعت خود نوآور محسوب می‌شوید؟ و یا با تجربه؟ آیا قابل اعتماد هستید؟ آیا محصول‌تان را با هزینه و کیفیت بالا ارائه می‌دهید یا نه؟ این نکته را در نظر داشته باشید که قرار نیست همه چیز را به همه‌ی مردم بدهید شما باید بدانید چه کسی هستید؟ چه کاری را می‌خواهید انجام دهید ؟ مشتریان شما چه کسانی هستند و نیازی را که برطرف خواهید کرد چیست؟ در ادامه راه‌هایی ساده اما مهم برای ارتباطات یک برند آورده شده است اگر می‌خواهید برندینگ انجام دهید بهتر است از همان ابتدا مراحل زیر را دنبال کنید .

1.شناخت صحیح مخاطبان هدف

شناختن مخاطبان هدف و مشتریان برای موثر واقع شدن یک برند بسیار مهم است. هدف قرار دادن مخاطبان به صورت اشتباه می‌تواند منجر به نابودی یک کسب‌وکار شود. بنابراین زمانی را صرف تحقیق در مورد مخاطبان خود بکنید تا آن‌ را به طور کامل بشناسید و درک کنید. این پایه شما را قوی می‌کند و به شما اجازه‌ی برقراری ارتباط بصری و کلمات با برند را می‌دهد .


2.شناخت رقبا

شناختن رقبای کنونی در بازار یک راه بسیار خوب است. شناسایی نقاط ضعف و قوت رقبا به شما کمک خواهد کرد تا جنبه‌های اصلی را که به پیشرفت برند شما کمک خواهد کرد را بیابید .

3.شناسایی ارزش‌های اصلی

برند بیش از یک لوگوی طراحی شده و هویت بصری است، برند حرکتی براساس یک ایده یا داستان است. معنی یا هدف در پشت برند چیست؟ چه شخصیتی ار برند را می‌خواهید با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؟ چه چیزی باعث می‌شود برند شما منحصر به فرد باشد، روی آن تمرکز کنید و سپس آن را تقویت کنید .

4.ارتباط با یک داستان

امروزه برندها فرصت برقراری ارتباط در خارج از کانال‌های سنتی را دارند . دانستن داستان برند شما و گفتن آن از طریق هویت بصری مهم‌ترین بخش برای فروش محصول و خدمات شما است. وجود یک داستان برای برند شما منجر به ماندگاری و پخش ویروسی برند شما در اذهان خواهد بود .

5.طراحی منعطف

برای یک برند حیاتی است که با گذشت زمان رشد و تکامل یابد. یک لوگو باید سازگار و قابل تشخیص باشد، راه‌های مختلفی برای منعطف نگه‌داشتن آن وجود دارد. لوگوی شما پایه و اساس برند شما است اما همه‌چیز نیست. وب‌سایت شما، بسته‌بندی، لوگو و غیره باید با هم ادغام شده و مرتبط با برند شما باشند . پرسیدن سوال‌هایی هنگام طراحی اولیه به شما کمک خواهد کرد در آینده یک برند بهتری بسازید. آیا نیاز به یک لوگوی ثانویه دارید؟ آیا پلت‌فرمی برای تلفن نیز می‌خواهید وغیره .

6.پیام خود را ساده و قابل درک نگه دارید .

مصرف‌کنندگان هر روز با پیام‌های مختلفی روبرو می‌شوند، به طوری‌که اغلب بهتر است آن را کوتاه، ساده نگه دارید. اگر شما نمی‌توانید پیام‌تان را در چند کلمه بگویید آیا آن ارزش گفتن دارد؟ برخی از قوی‌ترین برندهای امروزی از یک سیستم ساده‌ی هویت بصری، یک پالت رنگ محدود و تایپوگرافی‌های متعدد استفاده می‌کنند که به آسانی قابل درک هستند .


7.ایده‌های بد ممکن است تبدیل به ایده‌های خوبی شوند .

از آزمایش نترسید، داشتن تعداد انگشت‌شماری از ایده‌های بد می‌تواند به ایده‌ی خوب و بزرگی منجر شود. طوفان مغزی و گرفتن نظرات به شما کمک خواهد کرد به اهداف کلیدی برند نگاه کنید و هرگونه مسائل و ارزش‌هایی که نیاز به ارتباط دارند را تشخیص دهید. داشتن یک درایو پر از ایده‌ها و تصاویر به شما یک جهت ارائه خواهد داد.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بازاریابی دیجیتال را جدی نگیرید ! تا حذف شوید

آیا هنوز اهمیت بازاریابی دیجیتال را انکار می کنید؟ آیا هنوز نگاهتان به حضور در نتایج گوگل، بازاریابی با ایمیل و دیگر ابزارهای بازاریابی دیجیتال، یک نگاه حاشیه ای است؟ متاسفانه اگر چنین است، باید منتظرِ حذف شما از فضای کسب و کار باشیم ! اما با خواندن این مقاله، احتمالاً تصمیما جدید بگیرید متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

شما هم انتظار نوآوری بیشتری از مراسم رونمایی آیفون داشتید؟

تغییرات کوچک، اما موثر می توانند به اندازه تغییرات بزرگ ارزشمند باشند. نمی دانم چقدر به این جمله باور دارید، اما بعضی مواقع ا...

ادامه مطلب...
More:

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام