مدیریت فروش و بازاریابی

بازاریابی به سبک بیسکویت گرجی در روز تولد محمدرضا شجریان

تولید محتوای خلاق بیسکویت گرجی

بازاریابی لزوماً به معنای اجارۀ بزرگترین بیلبورد شهر یا طولانی ترین تیزر تبلیغاتی در تلویزیون و … نیست ! بعضی وقتها، یک ایدۀ نو و یک خلاقیت در ارسال پیام، شیوۀ موثرتر و بهتری برای بازاریابی است. کاری که بیسکویت گرجی در روز تولد محمدرضا شجریان با ویدیویی که در ادامه می توانید تماشا کنید، به بهترین شکل انجام داد. در واقع بیسکویت گرجی، بازاریابی در شبکه اجتماعی را به بهترین شکل انجام داده است. ویدیوی مربوطه را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

چرا بازاریابی در روز تولد محمدرضا شجریان؟

شرکت بیسکویت گرجی بیش از نیم قرن قدمت دارد، این شرکت که امروز با نماد غگرجی در بورس اوراق بهادار تهران نیز حضور دارد، در سال ۱۳۴۰ به عنوان اولین کارخانۀ تولیدعلی گرجی، موسس بیسکویت گرجی بیسکوییت در ایران راه اندازی شد . علی گرجی را باید پدر بیسکوییت ایران بدانیم ! از سوی دیگر، محمدرضا شجریان که به استاد آواز ایران شهرت دارد، در یکم مهرماه سال ۱۳۱۹ به دنیا آمده است و به دلایل مختلف طی سالهای گذشته فردی خبرساز بوده است و خصوصاً بیماری اش طی ۶ ماه گذشته باعث شد بارها در شبکه های اجتماعی مورد توجه علاقه مندان و طرفدارانش که از قضا به لحاظ کمّی نیز چشمگیر  هستند، قرار گیرد.

 

توضیحات بالا نشان می دهد که انتخاب این موضوع هم به لحاظ «شخصیت برند» و هم از منظر «جذابیت سوژه در شبکه اجتماعی» انتخاب درستی است. این ویدیو که زمان و حجم آن نیز بسیار متناسب با شبکه های اجتماعی کار شده است، در حالی که به یک رویداد اجتماعی اشاره کرده است، ضمن افزایش آگاهی از برند، توانسته است از این رویداد (تولد محمدرضا شجریان) در راستای هویت بخشی به برند بیسکویت گرجی نیز استفاده کنید.

ویدیوی بیسکویت گرجی در شبکه های مجاری برای سالروز تولید محمدرضا شجریان

علاوه بر انتخاب سوژۀ مناسب، نوع اجرا هم جای تحسین دارد، یک بیسکوییت گرجی در قابی شبیه به گرامافون های قدیمی در حالی که صدای زیبای شجریان در حال پخش است می چرخد (همچون صفحۀ گرامافون) و بیننده نام بیسکوییت گرجی را بر روی بیسکویت مشاهده می کند.

به نظرم این ویدیو نمونۀ بسیار خوبی برای الگوی صحیح در بازاریابی شبکه های اجتماعی است و باید به تیم بازاریابی بیسکویت گرجی به خاطر این اجرای خوب تبریک گفت.

پیشنهاد می کنم، مطلبی که پیرامون استفاده از دنیا جهانبخت در بازاریابی شبکه اجتماعی دومینو نوشته شده است را نیز بخوانید.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا