پنج قانون برای تبلیغ روی بیلبوردها

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتپنج قانون برای تبلیغ روی بیلبوردها

دوره دیجیتال مارکتینگ

پنج قانون برای تبلیغ روی بیلبوردها

برچسب ها: تبلیغات

شهرهای بزرگ در تسخیر بیلبوردهای تبلیغاتی هستند؛ این روزها، شهرهای بزرگ، مملو از تبلیغات مختلف به خصوص بیلبوردهای تبلیغاتی هستند، شاید در طول یک هفته صدها بیلبورد تبلیغاتی را ببینیم، ولی فقط تعداد محدودی از آنها را به خاطر می آوریم. یک بیلبرد به طول متوسط در شهر تهران حدود 30 تا 100 میلیون تومان در ماه هزینه دارد، بنابراین برای چنین محل نمایش تبلیغی قطعاً باید برنامۀ خاصی داشته باشیم. در اینجا به شش قانون طلایی برای تبلیغ بر روی بیلبوردها اشاره کرده ام:

1- برای بیلبردها 6 کلمه کافی است !

تصور کنید، در خیابان در حال حرکت هستید، توجه شما به نقاط مختلف موجود در دید هست، آیا می توانید متن طولانی بخوانید؟ قطعاً خیر، با خاطر داشته باشید، یک بیلبرد به طور متوسط 10 ثانیه دیده می شود، پس حداکثر از 6 کلمه استفاده کنید.

بیلبرد

2- بیلبورد برای دریافت پاسخ مستقیم نیست

بیلبرد یک رسانه ثانویه است ! یعنی به دنبال دریافت پاسخ مستقیم نیست. بیلبردهای بسیاری را دیده ام که با شماره تلفنهای متعدد، آدرسهای ایمیل و آدرسهای وبسایت پر شده است. واقعاً هدف بیلبرد این نیست که فوراً به پاسخ مشتری منتج شود. هر چند حضور شماره تلفن مطلوب است، اما نباید زیاده روی کرد. بیلبورد ابزار مناسبی است که می تواند کارایی تبلیغات در رسانه های اولیه را بهبود بخشد.

3- بیلبوردها باید هوشمندانه باشند ولی نه خیلی !

اگر بیلبرد تکراری و خسته کننده باشد، اصلاً دیده نمی شود ! مطمئن باشید که بیلبرد تکراری شما، دیده نخواهد شد. اما اگر هم خیلی نیاز به فکر داشته باشد، تبدیل به یک معما می شود و باز هم نادیده گرفته خواهد شد. نه خیلی کسل کننده و معمولی نه خیلی روشنفکرانه !

4- هر چه بیشتر بهتر !

بیلبرد رسانۀ گرانی است ! اما توجه داشته باشید که بیلبرد یک رسانه برای تبلیغات انبوه است. بنابراین بهتر است تعداد بیلبوردها را بیشتر کنیم. برای بیلبوردها شاخصی هست به نام GPR که مخفف Gross Rating Point است یعنی تعداد افرادی که تبلیغ را می بینند. این عدد می تواند بین 1 تا 100 باشد. یعنی چند درصد افرادی که در منطقه هستند، تبلیغات شما را مشاهده کرده اند.

5- نگویید ! نشان دهید !

تلاش نکنید در بیلبرد همه چیز را بنویسید ! آن را با تصاویر نشان دهید ! این قانون طلایی به شما خیلی کمک خواهد کرد.

سید حمیدرضا عظیمی
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی دفتر کار یا Office Space

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، اینها فیلمهایی هستند که می توانند جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را داشته باشند. فیلم دفتر کار یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Office Space به کارگردانی Mike Judge در سال 1999 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم Office Space در فضایی هجو گونه زندگی روزمره و کاری مردم آمریکا در اواخر دهه 90 میلادی ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام