بررسی یک تبلیغ،تبلیغ محیطی و خلاقانه آریل

مدیریت فروش و بازاریابیمقالاتبررسی یک تبلیغ،تبلیغ محیطی و خلاقانه آریل

بررسی یک تبلیغ،تبلیغ محیطی و خلاقانه آریل

در مطالب با عنوان « بررسی یک تبلیغ » ؛ یک آگهی، تبلیغ که می تواند چاپی، تبلیغات اینترنتی، چندرسانه ای، تیزر تلویزیونی و ... باشد مورد بررسی قرار می گیرد و شما می توانید علاوه بر مشاهده آن تبلیغ تحلیلی پیرامون آن را مطالعه فرمایید. البته شاید آن چه در این مطلب مورد تحلیل قرار گرفته باشد را نتوان یک تبلیغ دانست، و بهتر باشد آن را یک اتفاق عمومی دانست ! اصطلاحی که شاید کمی ناآشنا باشد ! پیشنهاد می کنم حتماً برای آشنایی بیشتر ادامه مطلب را بخوانید ...

تبلیغات محیطی آریل

آریل

برای مشاهده تیزر تبلیغاتی به ادامه مطلب بروید.


آریل Ariel یکی دیگر از برندهای شرکت پروکتر اند گمبل (Procter & Gamble) است که در صنعت مواد شوینده فعالیت می کند. (اینجا در مورد پروکتر اند گمبل بیشتر بخوانید) آریل اولین تولید کننده بسیاری از محصولاتی بوده است که امروز توسط خیلی از برندهای دیگر هم تولید می شود، محصولاتی مثل شوینده های آنزیم دار و ... محصول واحدهای تحقیق و توسعه شرکت آریل است.

اما آریل تنها در تولید محصولات جدید و موضوعات فنی، خلاق نیست ! آنها در تبلیغات هم همیشه، بوی نوآوری می دهند ! به عنوان نمونه تبلیغات آنلاین سال 2010 آریل که کاربران در یک بازی فلش آنلاین با شلیک کردن محصول لکه‌برِ آریل به شخصیتهای کاریکاتورگونه ی جورج بوش و آدولف هیتلر، آنها را به شخصیتهای گاندی و چارلی چاپلین تبدیل می کردند و در واقع این لکه های ننگین را پاک می کردند ! البته همین جا بد نیست اشاره کنیم، که این تبلیغ در برزیل انجام گرفته است و مربوط به بازار آمریکا نبوده است، اساساً آریل برندی است که در آمریکای شمالی حضور رسمی ندارد.

به هر شکل، صحبت ما در اینجا پیرامون تبلیغی است که از این هم خلاقانه تر است ! ماجرای این تبلیغ با عنوان Fashion Shoot (شاید بهتر باشد بگوییم اتفاق عمومی یا اتفاق خیابانی یا همان Street Event که باید آن را نوعی تبلیغ محیطی بدانیم.) از این قرار است؛ یک اتاقک شیشه ای شیک از 29 آگوست تا 3 سپتامبر در سالن انتظار ایستگاه مرکزی متروی شهر استکهلم قرار گرفته است که درون آن یک ابزار شبیه توپهای نظامی قرار گرفته است و هر از چند گاهی یک گلوله ی رنگی را به سمت لباسهای در حال حرکت شلیک می کند ! بله این اسلحه از طریق یک اپلیکیشن فیسبوکی به صفحه ی ویژه آریل در فیسبوک متصل بود و کاربران سوئدی می توانستند از منزل یا محل کار خود، تلاش کنند تا گلوله ی کثیف را به لباسها بزنند ! اگر آنها می توانستند خوب نشانه گیری کنند، آن گاه آریل با استفاده از پودرهای لباسشویی اش در همان محل به صورت اتوماتیک لباس را شستشو می کرد و لباسی سفید و بدون لکه را به آدرس فرد شلیک کننده ارسال می کرد !

این تبلیغ یا اتفاق خیابانی، در واقع هم از ویژگیهای شبکه های اجتماعی و خاصیت آنها بهره برده است هم از ویژگیهای یک بیلبورد تبلیغاتی در یک مکان شلوغ ! این بازی هم بیننده مجازی از طریق اینترنت داشت، هم رهگذرانی که با تعجب به این بازی هیجان انگیز می نگریستند ! نظر شما چیست ؟ اگر شما رقیب آریل در بازار استکهلم بودید، چگونه پاسخ این تبلیغ را می دید؟ باز هم از تبلیغات سنتی و تکراری و بیلبوردهای خسته کننده استفاده می کردید ؟

فیلم زیر، مراحل مختلف این تبلیغ را نشان می دهد، که مشاهده آن را به همه علاقه مندان به تبلیغات و بازاریابی توصیه می کنم.

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.


Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

ورود یا ثبت نام



کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام