مدیریت فروش و بازاریابی

خیابان‌هایی برای تبلیغ

سطح بالای رقابت از ویژگیهای بازارهای آزاد در دنیای امروز است؛ همین سطح بالای رقابت موجب کاهش قیمت، افزایش کیفیت، افزایش سطح رضایتمندی مشتری و بسیاری از موارد دیگر می شود. اما آن چه در اینجا می خواهیم در اینجا به آن بپردازیم، خلاقیت است، خصوصاً خلاقیت در تبلیغات به منظور جلب نظر و توجه مشتریان. باید پذیرفت که تبلیغات خلاقانه ی امروز در سطح جوامع صنعتی، محصول افزایش رقابت است.

پس از آن که روشهای مختلف تبلیغات محیطی نظیر بیلبوردها، تابولها، ساختمانها و … مورد استفاده قرار گرفتند، امروز بسیاری از شرکتها برای معرفی خدمات و محصولات خود در کف پیاده روها و خیابانها استفاده می کنند. در اینجا می توانید نمونه هایی از این تبلیغاتی که خط عابر پیاده را برای تبلیغ استفاده کرده اند را مشاهده فرمایید.

مک دونالد MC Donald

مک دوتالد

درتابستان ۲۰۱۰، مک دونالد این سبک از تبلیغات را ابداع کرد و در یکی از بزرگترین جشنواره های مردمی در سوئد در مقابل فروشگاه خود خط عابر پیاده را به یک جعبه بزرگ سیب زمینی سرخ کرده تبدیل کرد. تمام طول برگزاری این جشن در سوئد نمای خط عابر پیاده رویروی فروشگاه مک دونالد به این شکل جلب نظر می کرد و مردم را به سوی رستوران خود دعوت می نمود.

کوریتیبا (Curitiba)

تبلیغ

نام این برند متعلق به یکی از شرکت های برزیلی است که با خلاقیت تمام از نشان بار کد به جای خط عابر پیاده ی  روبروی شرکتش استفاده کرده است و بدین وسیله تلاش دارد تا خریداران را برای خرید از این واحد تجاری تشویق کند.

کوکاکولا (Coca-Cola)

تبلیغ کوکاکولا

طرح نقش بسته بر روی قوطی کوکاکولا که آرم این شرکت محسوب می شود در یکی از شهر های اسپانیا بر روی خط عابر پیاده کشیده شده است. این طرح تبلیغی در سال ۲۰۰۲ اجرا شده بود.

مستر کلین (Mr. Clean)

تبلیغ مستر کلین روی خط عابر پیاده کف خیابان

تبلیغ خلاقانه

شرکت مستر کلین با متفاوت کردن رنگ خطوط و سفید تر و تمیز تر نشان داده یکی از خط ها از بقیه توجه عابرین پیاده را به تمیزی جلب می کند. لوگو این شرکت در گوشه ای از خط سفید تر و تمیز تر نقش بسته است.

اورتودونتیک ( Orthodontics)

تبلیغ نواوری

این شرکت دندانپزشکی و فعال در زمینه ارتودنسی دندان برای تبلیغ خود به سبکی بسیار خلاقانه از طرح خط ها ی عابر پیاده به هم ریخته همچون دندان هایی که نیازمند ارتودنسی هستند استفاده کرده است. تصویر این تبلیغ پیش از ارتودنسی خط کشی و بعد آن را به نمایش گذاشته است.

فدکس کینکو (Fedex Kinko)

تبلیغات

این شرکت که در زمینه های گرافیکی و چاپ فعالیت می کند، با طراحی یک غلط گیر بزرگ که در حال خط کشی خیابان است و یا ماژیک رنگی که حاشیه خیابان را رنگ می کند با آرام شرکت خود مدتی در نیویورک به تبلیغ پرداخت.

سالن آرایش

تبلیغات

در آخر هر هفته در هند، آرایشگاهی این طرح از خط عابر پیاده را در نزدیکی سال خود می چسباند و بدین وسیله مشتریان خود را دعوت می کند.

منبع : سایت بانکی با دخل و تصرف

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی، دانش آموخته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازاریابی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی که از سال 1382 فعال فضای تجارت الکترونیک بوده و هم اکنون از مدرسین مدیریت بازاریابی و به طور مشخص بازاریابی اینترنتی (Digital Marketing) است. رزومه کامل من را اینجا ببینید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا