فروش و بازاریابی - صفحه 3

مدیریت فروش و بازاریابی

دوره دیجیتال مارکتینگ

در بازاریابی با اینستاگرام مرتکب این اشتباهات نشوید

در بازاریابی با اینستاگرام مرتکب این اشتباهات نشویددر حال حاضر یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام است که کاربران در آن به اشتراک تصاویر و ویدئو می پردازند. محبوبیت این شبکه اجتماعی می تواند به شما در امر بازاریابی، تبلیغات و .. کمک شایانی کند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، در حال حاضر این شبکه اجتماعی بالغ بر 300 میلیون کاربر از سرتاسر دنیا دارد. به دلیل ویژگی به اشتراک گذاری تصاویر این امکان به خیلی از صاحبان کسب و کار داده می شود که محصولات خود را به نمایش گذاشته و به بازاریابی آن ها بپردازند. در اصل بسیاری از صاحبان کسب و کارها سیاست هایی را برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام اتخاذ می کنند تا به وسیله آن ها بتوانند محصول خودشان را بهتر معرفی کنند.

ادامه مطلب...

بازاریابی و تبلیغات ویدیویی بیمه دی به شیوه ویروسی+ویدیو

این روزها گروه وسیعتری از کسب و کارها و مدیران، بازاریابی ویروسی و تبلیغات ویروسی را شناخته اند و از آن استفاده می کنند. بیمه دی، با شعار بسیار  خوبِ بیمه دی برای جبران، اخیراً یک ویدیو را به صورت viral در شبکه های اجتماعی خصوصاً تلگرام، منتشر کرده است، که باید برنامه ریزی، اندیشه و جسارت مدیران بازاریابی بیمه دی را به خاطر این اقدام تبلیغاتی مورد تحسین قرار داد. به نظر نگارنده این ویدیوی تبلیغاتی (البته تقریباً تبلیغ غیرمستقیم) بهترین نمونه کار شده از این دست در فضای کسب و کار ایران است. پیشنهاد می کنم، حتماً ویدیو را از ادامه مطلب مشاهده کنید.

ادامه مطلب...

از خواسته های مشتری تا درک بازار

اجازه دهید ابتدا به بررسی دقیق اولین گام فرآیند بازاریابی بپردازیم، یعنی درک بازار و نیازها و خواسته های مشتری. بازاریابی در محیطی مستقل عمل نمی‌کند، بلکه محیط آن پیچیده و کاملا در حال تغییر است. دیگر بازیگران این محیط مثل تامین‌کنندگان، واسطه‌ها، مشتری‌ها و مردم ممکن است علیه شرکت عمل کنند. نیروهای محیطی اساسی یعنی ترکیب جمعیتی، اقتصادی، طبیعی، فناوری، سیاسی و فرهنگی، فرصت‌های بازاریابی را شکل داده، تهدیدهایی مطرح می‌کنند و بر توانایی شرکت در چگونگی خدمت‌رسانی به مشتریان و برقراری رابطه سودمند با آنها تاثیر می‌گذارند. برای درک بازاریابی و تهیه استراتژی‌های موثر، ابتدا باید محیطی که بازاریابی در آن انجام می‌شود را بشناسیم. (در همین ارتباط مقاله نیاز، خواسته و تقاضا را بخوانید)

ادامه مطلب...

شاخص NPS چگونه وفاداری مشتریان را اندازه می گیرد

برچسب ها: بازاریابیرقابت

میزان وفاداریِ مشتریان یا شناسایی مشتریان وفادار برای هر کسب و کاری، مهم و ضروری است، و معمولاً صاحبان کسب و کارها، علاقۀ زیادی به اندازه گیری این شاخص دارند. اما بسیاری از مدیران نمی دانند چه طور آن را به طور موثر اندازه گیری کنند. مشتریان شما تا چه حد وفادار هستند؟ دربارۀ محصولات و یا خدمات شما به دیگران چه می گویند؟ آیا شما را به دیگران معرفی می کنند و نظر مثبت شان درباره شما دهان به دهان می چرخد؟ برای پاسخ به این قبیل سوالات، به شاخص NPS توجه می کنیم. شاخص NPS یک معیار اندازه گیریِ نسبتاً ساده است که به کسب و کارها در سنجش میزان احتمال این که مشتریان، کالاها و یا خدمات آن ها را به دیگران معرفی کنند، کمک می کند. NPS یک شاخص هدایتگر است، و زمانی که بهینه استفاده شود، می تواند پیش بینی کنندۀ میزان تعامل و رشد مشتریان در آینده باشد. از آن جایی که NPS امکانِ سنجش میزان رضایت مشتری در لحظه را می دهد، به مدیریت این فرصت را می دهد که با توجه به بازخورد مشتریان، برای بهبود عملکرد تصمیمات سریع بگیرد.

ادامه مطلب...

صفحه 3 از 71

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

آگهی

ورود یا ثبت نام



دوره دیجیتال مارکتینگ

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام