منابع انسانی

برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

زمان برگزاری چهارشنبه 26 دی: اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «راهکارهای ایجاد استارتاپ های ثروت آفرین در شرایط اقتصادی جدید»فرصت

نگاهی به مدیریت کیفیت جامع TQM

کنترل و مدیریت کیفیتمقالاتنگاهی به مدیریت کیفیت جامع TQM

دوره دیجیتال مارکتینگ

نگاهی به مدیریت کیفیت جامع TQM

برچسب ها: مدیریت کیفیت

کیفیت جامع، توصیفی از فرهنگ، نگرش و سازماندهی شرکتی است که هدف آن فراهم کردن محصولات و خدماتی است که احتیاجات مشتریان آن را برطرف می نماید. فرهنگ مستلزم کیفیت در تمامي‌جنبه‌های عملیات شرکت به همراه انجام دادن درست کارها در ابتدای امر و حذف نواقص و زائدات از عملیات مي‌باشد.

بسیاری از شرکت‌ها در اجرای مدیريت کیفیت جامع دچار مشکل هستند. بررسی‌هایی توسط بنگاه‌های مشاور نشان داده است که تنها 20 درصد تا 36 درصد شرکت‌هایی که مدیریت کیفیت را اجرا کرده‌اند به پیشرفت‌های قابل توجهی یا حتی محسوسی در کیفیت ،تولید، رقابتی بودن یا بازده مالی دست پیدا کرده‌اند.

در نتیجه بسیاری از افراد نسبت به مدیریت کیفیت دیدی شکاکانه دارند. با این حال هنگامي‌ که به شرکت‌های موفق نگاهی مي‌اندازیم، درصد بسیار بالاتری از اجرای موفق مدیریت کیفیت را مي‌یابیم.

رهبری مدیریت کیفیت جامع توسط رده مدیریت عالی

مدیریت کیفیت جامع نوعی روش زندگی برای یک شرکت است که باید توسط مدیریت عالی معرفی و هدایت شود. بسیاری از تلاش‌ها برای اجرای مدیریت کیفیت به دلیل آن که مدیریت عالی دست به هدایت نزده و متعهد نمي‌شود و به جای آن تفویض اختیار کرده و تنها تظاهر به تعهد مي‌کند، با شکست مواجه مي‌شوند. برای ایجاد و گسترش ارزش‌های کیفیتی مشخص و اهدافی سازگار با اهداف شرکت و برای ایجاد سیستم‌ها، روش‌ها و مقیاس‌های عملکرد درست تعریف شده برای رسیدن به این اهداف، تعهد و درگیر شدن از جانب مدیریت عالی لازم می باشد.

این سیستم‌ها و روش‌ها تمامي ‌فعالیت‌های کیفیتی را هدایت کرده و باعث تشویق همه کارکنان به شرکت در آن مي‌شوند. توسعه و استفاده از نشانگرهای عملکرد، مستقیم یا غیرمستقیم با نیازهای مشتری و رضایتمندی و نیز با مدیریت و پاداش کارمندان ارتباط دارد.

TQMتوسعه محصول در محیط

توسعه در محيط TQM با توسعه محصول در غیر این محیط تفاوت بسیار دارد. توسعه محصول در محیط محصول بدون استفاده از این رویکرد، معمولا در یک جو پر تضاد که هر بخشی به طور مستقل عمل مي‌کند انجام مي‌شود. نتایج کوتاه مدت، اعمال زائد، تغییرات، حل موقتی مشکلات، اتلاف و جابه جایی در این محیط رویه‌ای عادی مي‌باشد. توسعه محصول در محيط TQMبر آمده از نیاز مشتری و با تمرکز بر کیفیت مي‌باشد. تیم‌ها فرآیند‌محور می‌باشند و با مشتریان خود برای به دست آوردن نتایج لازم تعامل دارند و تمرکز مدیریت بر کنترل کل فرآیند و پاداش به تیم‌های کاری مي‌باشد.

دانلود از کتابخانه دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منبع : روزنامه دنیای اقتصاد مورخ 17 اسفند 1389

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام