راهکار مقابله با ویروسی شدن برند

اخبار مدیراناخبار بازاریابی و تبلیغاتراهکار مقابله با ویروسی شدن برند

دوره دیجیتال مارکتینگ

راهکار مقابله با ویروسی شدن برند

هر لحظه ممکن است اتفاق رخ دهد، یک مشتری عصبانی ویدئویی را از تجربه بدی که در ارتباط با برند شما داشته است را در توییتر یا دیگر شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارد،اشخاص زیادی این ویدئو را نگاه کنند و برند شما ویروسی می گردد.

به نقل از فرصت امروز،  همه این موارد می‌تواند تبعاتی منفی را برای برند شما به همراه داشته باشد. بدتر از همه این که این احساسات منفی می‌توانند پیش از آنکه کارمندان شما روز کاری خود را آغاز کنند و شما بتوانید در مقابل آن تدبیری بیندیشید، به سرعت در فضای مجازی منتشر شود. در این چنین شرایطی بازاریابان کار بسیار دشواری در پیش رو دارند. در ادامه چند متد برای بازاریابان معرفی می گردد که قادر خواهند بود در زمان ویروسی‌شدن برند از آنها بهره گیرند.

راهکار مقابله با ویروسی شدن برند

اقداماتی فوری لحاظ کنید
قطعا شرکت شما بازاریابانی داشته باشد که در کل مدت شبانه‌روز به‌صورت آنلاین به انتقادها و نظرهای مشتریان رسیدگی نماید تا بتوانند به محض دریافت یک پیام توهین آمیز که می‌تواند اعتبار برند را زیرسوال ببرد، به آن رسیدگی نمایند. در این شرایط بهتر است به جای مخفی کردن حقایق به سرعت مسئله را از جنبه‌های مختلف بررسی نمایید. گاه مشتریان بیش از اندازه بزرگنمایی می‌کنند؛ به دنبال این باشید که حقیقت را روشن کرده و علت بروز مشکل را آشکار کنید. بعضی اوقات یک واکنش به موقع می‌تواند شرایط را تغییر دهد و حتی اعتماد مشتری عصبانی شما را بیشتر از پیش کند.

خود را به جای مشتریانتان قرار دهید
همه ما حداقل سابقه یک تجربه ناخوشایند را از یک برند داشته‌ایم. به‌عنوان یک بازاریاب همیشه باید به یاد داشته باشید که شما هم مشتری محصولاتی هستید. پس به راحتی می‌توانید مشتریانتان را درک کنید و موقعیت را از دید آنها مورد بررسی قرار دهید. فقط در این شرایط است که می‌توانید درک کاملی از شرایط به دست آورید. هنگامی که ما فقط مسائل را از نقطه نظر برند خود مورد بررسی قرار می‌دهیم، تصمیماتی می گیریم که به جای خدمت‌رسانی به مشتریانمان به خود ما خدمت‌رسانی گردد.

عذر خواهی کنید
اگر به دنبال نشان دادن حسن نیت خود می باشید، با مشتریانتان همدردی کرده و حتما از آنها عذرخواهی کنید. در بعضی موارد استفاده از یک ژست دلسوزانه به‌شدت می‌تواند مشتریانتان را تحت تاثیر قرار داده و آنها را آرام نماید. استرداد پول افراد ناراضی را مدنظر قرار دهید. یا در صورتی که بعد از بررسی مسئله متوجه اشتباه خود شدید تخفیفی را برای اشخاصی که از مشکل شما ضربه خورده‌اند، در نظر بگیرید و مهم‌تر از همه اینکه مسئله و ریشه‌های آن را به درستی بررسی کرده و مطمئن شوید این مشکل دیگر تکرار نخواهد شد.

با خودتان روراست باشید
مثل بسیاری دیگر از جنبه‌های زندگی، در اینجا نیز صداقت لازمۀ کار است. جهت مدیریت درست شرایط زمانی که برند شما ویروسی شده،باید به درون سازمان رجوع کرده و تمام نقاط ضعف را مورد بررسی قرار دهید. با خودتان روراست باشید؛ در صورتی که شکایت مشتری به جا است، حقیقت را بپذیرید. در چنین شرایطی شفافیت بهترین راه‌حل می باشد.

راهکار مقابله با ویروسی شدن برند

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام