تغییر استراتژی صدا و سیما برای مقابله با تبلیغات ماهواره ای

اخبار مدیراناخبار بازاریابی و تبلیغاتتغییر استراتژی صدا و سیما برای مقابله با تبلیغات ماهواره ای

دوره دیجیتال مارکتینگ

تغییر استراتژی صدا و سیما برای مقابله با تبلیغات ماهواره ای

روزنامه جام جم که به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تعلق دارد، متنی را منتشر کرد که در آن به دفاع از انجام تبلیغات حتی برای فیلم های توقیفی به منظور کاهش گرایش آن ها به شبکه های ماهواره ای، پرداخته است.

روزنامه جام جم نوشت: «شاید دو سه سال پیش زمانی که شبکه‌ های فارسی زبان خارجی شروع به پهن‌ کردن سفره‌ های رنگارنگ برای سینماگران کردند معلوم گردید ظرفیت تبلیغ از رسانه ملی تا چه اندازه محبوب و پرطرفدار است.»

این روزنامه در ادامه نوشت: «زمانی که بیشتر کارگردان‌ هایی که تبلیغ فیلمشان را به شبکه های ماهواره ای سپردند دلیل این کارشان را نداشتن امکان پخش از رسانه ملی تلقی کردند. این در شرایطی است که همه جای دنیا نحوه برخورد با فیلم (به دلیل اینکه در شاخه هنر - صنعت محسوب می‌ گردد) دقیقا شبیه کالاهای تجاری است و این رویه صدا و سیما کاری غیرمنطقی یا غیرعرفی نبوده است. با این وجود همین ماجرا اما سبب شد تا رسانه ملی یکبار دیگر در قوانین مربوط به تبلیغ فیلم بازنگری نماید و با نگاهی کاملا حمایتی و نه تجاری برای کمک به سینمای نحیف ایران وارد گود گردد.»

«شاید به دنبال همین رویکرد صادقانه بود که تقریباً 1 سال پیش صدا و سیما بستری جدی‌ تر از قبل برای تبلیغ فیلم‌های سینمایی فراهم نمود و با یک بسته تشویقی‌ موفق گردید در این زمینه میدان را از شبکه‌ های فارسی زبان خارجی بگیرد و برنده این گود گردد. بسته تشویقی‌ ای که در آن مواردی نظیر اختصاص تیزرهای رایگان به فیلم‌ ها، ارائه تیزرهای پیش از پخش (پره-رول) ، برخورد کاملا متفاوت با فیلم در قیاس با محصولات تجاری و افزایش زمان تبلیغ تیزرها و علاوه بر این پرهیز از اعمال تغییرات سلیقه‌ای وجود دارد. صدا و سیما حتی به فیلمی هم که بعد از چند سال توقیف، با شرایط خاص مجوز اکران گرفته فرصتی داد تا ثابت کند هدفش کمک به کلیت سینما می باشد و نه تنها مراقبت و حمایت از نوعی نگاه در این زمینه. این روزها سینما و تلویزیون ایران در حال تجربه کردن فضایی تازه است. فضایی که قرار است در آن سینما و تلویزیون با سنجه‌ ای نو وارد گود شوند و با عیار صداقت بسنجند.»

تغییر استراتژی صدا و سیما برای تبلیغ فیلم های توقیفی

تغییر استراتژی صدا و سیما برای تبلیغ فیلم های توقیفی

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام