10 شبکه اجتماعی محبوب برای ترویج برند

اخبار مدیراناخبار بازاریابی و تبلیغات10 شبکه اجتماعی محبوب برای ترویج برند

دوره دیجیتال مارکتینگ

10 شبکه اجتماعی محبوب برای ترویج برند

شبکه های اجتماعی برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک و بزرگ تا حدودی موفق عمل کرده اند در این بخش تصمیم داریم، 10 شبکه اجتماعی محبوب برای صاحبان کسب و کارهایی که قصد ترویج برند خود را دارند، معرفی کنیم:

این سیستم‌ها و شبکه‌ها به‌آسانی در دسترس عموم افراد قرار دارند و حتی تعدای از آن‌ها در راستای جذب مخاطب، از ابزارهای تبلیغاتی گوناگونی هم استفاده می‌کنند. شاید شما نیز برای تبلیغات کسب و کارتان نیازمند استفاده از این رسانه‌ها باشید اما بدون شک تمامی این رسانه ها برای اهداف بازاریابی شما مناسب نمی باشند. در مرحله‌ی نخست برای استفاده‌ی بهینه از قدرت شبکه‌های اجتماعی با پرمخاطب‌ترین‌های آن‌ها آشنا می‌شویم و در مرحله‌ی بعد می‌توانیم مناسب‌ترین گزینه برای تبلیغات حرفه‌ای خود را انتخاب کنیم. در ادامه به معرفی 10 شبکه‌ی ارتباط اجتماعی می پردازیم که جزو مشهورترین‌ و محبوبترین ها هستند.

۱- فیسبوک (Facebook)

به نقل از زومیت ،  Facebook(فیسبوک) بزرگ‌ترین رسانه ی ارتباط اجتماعی (هم از نظر تعداد کل کاربران و هم اعضای حقیقی ثبت شده) در اینترنت است. این شبکه‌ی محبوب اجتماعی در فوریه سال ۲۰۰۴ تاسیس و در طی ۱۲ سال موفق به جمع‌آوری بیش از ۱.۵۹ میلیارد کاربر فعال ماهانه شد. این حجم بالای کاربران به طور خودکار منجر به ارتباط با مردم در اقصی نقاط دنیا و آشنایی آن‌ها با کسب و کار شما می‌شود. بنا بر آمارهای رسمی بیش از  یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این رسانه برای تبلیغات تجاری خود استفاده می‌کنند.

۲– توییتر (Twitter)

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که ارسال پست‌هایتان درتوییتر با استفاده از حداکثر ۱۴۰ کاراکتر، روش مناسبی جهت تبلیغات تجاری نیست اما با توجه به آمار، این رسانه‌ی ارتباط اجتماعی بیش از ۳۲۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال دارد که با استفاده از همین محدودیت ۱۴۰ کاراکتری اطلاعات خود را به یکدیگر انتقال می‌دهند. در زمینه تجارت، مشاغل گوناگون از این رسانه‌ی پربیننده برای همکاری با مشتریان خود، پاسخ‌د‌هی به سوالات آن‌ها و انتشارآخرین اخبار بهره می برند و هم‌زمان تبلیغات ویژه برای مخاطبین ویژه خود را نیز پیگیری می‌کنند. توییتر در ۲۱ مارس سال ۲۰۰۶ تاسیس شد و دفتر اصلی آن در سان‌فرانسیسکوی کالیفرنیا می باشد.

10 شبکه اجتماعی محبوب برای ترویج برند

۳- لینکدین (LinkedIn)

لینکدین در ۱۴ دسامبر سال ۲۰۰۲ تاسیس شد و در ۵  می ۲۰۰۳ راه‌اندازی گردید. این وب‌سایت یکی از محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در بین شبکه‌های تخصصی و حرفه ای است و به ۲۴ زبان زنده‌ی دنیا در دسترس می باشد و بالغ بر ۴۰۰ میلیون کاربر ثبت شده دارد. اگر قصد برقراری ارتباط با اشخاصی را دارید که در صنایع و موقیعت شغلی مشابه شما می باشند، این شبکه گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شماست. از طریق این رسانه‌ی اجتماعی قادر خواهید بود با اشخاص حرفه‌ای و همکاران خود ارتباط برقرار کنید و از اطلاعات حرفه ای مشاغل گوناگون و آمارهای روز باخبر شوید.

۴-یوتیوب (Youtube)

یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه‌های اجتماعی می باشد. در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ با همکاری سه کارمند سابق پی پال تاسیس و بعدها در نوامبر ۲۰۰۶ به قیمت ۱.۶۵ میلیارد دلار توسط غول فناوری دنیا، گوگل خریداری گردید. این وبسایت بالغ بر یک میلیارد بازدید کننده در هر ماه دارد و به عنوان دومین موتور جستجوگر محبوب بعد از گوگل قرار دارد.

۵ - گوگل پلاس (Google Plus)

بعد از توییتر، فیسبوک یا لینکدین، گوگل پلاس را می‌توان در جایگاه محبوبی در بین شبکه‌های اجتماعی قرار داد. قدرت موتورهای جستجوی آن، گوگل‌پلاس را به ابزاری محبوب و پراستفاده برای هر کسب و کارکوچکی تبدیل کرده است. این وبسایت در ۱۵ دسامبر سال ۲۰۱۱ تاسیس شد و در دسامبر سال ۲۰۱۵ به جمع بزرگ ۴۱۸ میلیون کاربری فعال پیوست.

۶-پینترست (Pinterest)

پینترست درماه مارس سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی گردید و به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی نسبتا تازه وارد شناخته می‌شود. این شبکه اجتماعی شامل تابلوهای اعلانات دیجیتال است که در آن انواع کسب و کارهای مختلف می توانند مطالب خود را پین کنند (تصویر مورد نظر را از هر سایتی که بازدید می‌کنید انتخاب کرده و به پروفایل خود سنجاق کنید). بر اساس اعلام رسمی پینترست در سپتامبر ۲۰۱۵، این شبکه‌ی اجتماعی ۱۰۰ میلیون کاربر بدست آورده است. یکی ازکاربردهای این رسانۀ اجتماعی برای صاحبان کسب و کاریست که بازار هدفشان عمدتا خانم ها هستند چرا که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان این رسانه را زنان تشکیل می‌دهند.

۷- Snapchat

Snapchat (اسنپ چت) یک محصول نرم افزاری و در واقع یک اپلیکیشن پیام تصویری است که توسط  Reggie Brown(رجی بروان)، Evan Spiegel (اوان اسپیگل) و Bobby Murphy (بابی مورفی) زمانی‌که هر سه دانشجوی دانشگاه استنفورد بودند، ارایه گردید. این اپلیکیشن رسماً در سپتامبر ۲۰۱۱ منتشر گردید و رشد صعودی بسیار خوبی را درمدت زمان کوتاهی کسب کرد، به‌طوریکه از ماه می سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۱۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.جالب است بدانید که بیش از ۱۸ درصد از کاربران شبکه های اجتماعی از اسنپ چت بهره می برند.

۸ - Tumblr

وبلاگ Tumblr  همانطورکه نسبتا یکی از مشکل‌ترین شبکه‌های ارتباط اجتماعی است، به عنوان یکی از جذاب‌ترین‌ آنها نیز به شمار می آید. توسط این رسانه امکان پست کردن فرمت‌های مختلف، نظیر: پست‌های نقل قول، چت، ویدئو و ارسال عکس و همچنین پست صوتی وجود دارد. در Tumblrشما هرگز برای نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید با محدودیت روبرو نمی‌شوید. این شبکه‌ی ارتباط اجتماعی توسط دیوید کارپ در فوریه ۲۰۰۷ راه اندازی شد و کاربران مهمان آن بیش از ۲۰۰ میلیون وبلاگ هستند.

۹ - Flickr

Flickr که در زبان عامیانه فلیکر تلفظ می‌شود یک پلت فرم تصویری و شامل فیلم‌های آنلاین است که در ۱۰ فوریه سال ۲۰۰۴ ایجاد شده است و در سال ۲۰۰۵ زیر مجموعه یاهو گردید. شهرت این رسانه‌ی اجتماعی بیشتر از طریق کاربرانی است که عکس‌های‌ خود را به اشتراک می‌گذارند. فلیکر بیش از ۱۲ میلیون کاربر فعال دارد و اکنون در بیش از ۶۳ کشور دنیا قلمرو خود را توسعه داده است. به طور میانگین روزانه یک میلیون عکس در این رسانه به اشتراک گذاشته می‌شود.

۱۰ - eddit

Reddit یک وبسایت و در واقع یک رسانه اجتماعی شامل اخبار و سرگرمی است. افرادی که در Reddit ثبت نام می‌کنند می‌توانند پست‌ها و لینک‌های مستقیم خود را ارسال نمایند. کاربران همچنین قادر به سازماندهی و تعیین موقعیت خود بر روی صفحات سایت با استفاده از رای دادن نیز هستند. ارسال‌هایی که بیشترین رای مثبت را کسب کرده باشند در صفحات اول و یا اصلی سایت قرار می‌گیرند. این شبکه توسط دو هم اتاقی به نام‌های  Alexis Ohanian(الکسیس اوهانیان) و Steve Huffman (استیو هافمن)که از دانشجویان دانشگاه ویریجینیا بودند، تاسیس شد و در حدود یک دهه بعد تعداد کاربران ثبت شده در این وبسایت بیش از ۳۶ میلیون کاربر بود و بازدید های آنلاین ماهانه‌ی آن نیز بیش از ۲۳۱ میلیون نفر است
.

10 شبکه اجتماعی محبوب برای ترویج برند

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام