مجتمع فنی تهران میرداماد

درآمد مالیاتی صنعت خودرو در ایران چقدر است؟

اخبار مدیراناقتصاد کلاندرآمد مالیاتی صنعت خودرو در ایران چقدر است؟

دوره دیجیتال مارکتینگ

درآمد مالیاتی صنعت خودرو در ایران چقدر است؟

برچسب ها: صنعت خودرو

با توجه به آخرین گزارش ارائه شده از سوی بانک مرکزی صنعت خودرو در سال 1395 توانست بیش از چهار هزار میلیارد بر دولت ایران درآمدزایی کند.

به نقل از خبرآنلاین، با توجه به بررسی های صورت گرفته دولت در 12 سال اخیر «خودرو درآمدی برابر با 4 هزار و 240 میلیارد تومان برای دولت در سال 1395 ایجاد کرد . این مالیات از سه سر فصل نقل و انتقال، شماره گذاری و واردات خودرو کسب کند.

درآمد مالیاتی صنعت خودرو در ایران چقدر است؟

بانک مرکزی اظهار داشت باتوجه به وضعیت تحقق درآمدهای سال 1395، درآمد دولت از محل شماره گذاری خودرو بیش از پیش بینی ها در ابتدای سال باشد.

این وضعیت بیانگر این است که حجم تولید خودرو در این بازه زمانی از ارزیابی های اولیه دولت فراتر رفته است. در شرایطی که دولت برآورد کرده است 770 میلیارد تومان از محل شماره گذاری خودرو مالیات دریافت کند اما در عمل حجم مالیات دریافتی از این سرفصل به بیش از 960 میلیارد تومان رسید.

بازار خودرو، کسادتر از پیش بینی‌ ها

اگر درآمد شماره گذاری خودرو از برآوردهای نخستین فراتر رفت اما میزان درآمد برآورده نشد از محل نقل و انتقال خودرو کمتر از ارزیابی های اولیه بود.

در شرایطی که دولت بازار خودرو را گرم تر از آنچه بود، پیش بینی می کرد، میزان معاملات در بازار خودرو کمتر از بررسی های اولیه بود.

دولت تصور می کرد از این سرفصل 740 میلیارد تومان درآمد کسب کند اما در عمل تا پایان اسفند سال گذشته درآمدی برابر با 620 میلیارد تومان را از خرید و فروش ثانویه خودرو یا نقل و انتقال آن در بازار کسب کرد.

این مولفه بیانگر این است که با وجود نرمال شدن وضعیت تولید خودرو و افزون بر این تقاضا برای خودروهای صفر کیلومتر، همچنان بازار خرید و فروش خودرو درگیر معضلاتی است.

این مشکلات در سال پیش کاهش یافت به این دلیل که با وجود برآورده نشدن درآمد پیش بینی شده از این سرفصل، میزان درآمد حاصله در سال گذشته رشدی برابر 11 درصد را نسبت به سال 1394 به خود اختصاص داد.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

بیمه تجارت نو ؛ در مسیری کهنه

شرکت بیمه تجارت نو، که در زمستان 94 آغاز به فعالیت کرده است، در کمپین تبلیغاتی بهار 95 که در واقع کمپین ورود به بازار آنها بوده است، اشتباهی نموده است که نشان می دهد در مسیری کهنه قرار گرفته است . متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام