بازار طلا و ارز

بررسی نوسانات دلار در سال ۹۵

زبا توجه به بررسی های صورت گرفته نسبت به نوسانات نرخ دلار در ۱۰ ماه آغازین سال ۱۳۹۵، میانگین قیمت دلار در این مدت ۳۶۱۱ تومان مشخص گردید. نرخ دلار در دی ماه به بالاترین میزان خود در این ده ماه رسید.

به نقل از خبرآنلاین، میانگین بهای خرید و فروش دلار در دی ماه سال ۹۵ به ۳۹۸۴ تومان رسید، این در شرایطی است که میانگین قیمت دلار در فروردین ماه سال جاری برابر با ۳۴۹۳ تومان گزارش شده است. قیمت دلار در دی ماه حتی فراتر از ۴۰ اما بار دیگر با عقبگرد وارد کانال سه هزار تومانی شد .

بررسی نوسانات دلار در سال 95

برخی بر این باورند که رشد قیمت دلار در ماه های آذر و دی تحت تاثیر افزایش سفرهای خارجی از یک طرف، به ریاست حمهوری رسیدن ترامپ در ایالت متحده و طرح برنامه های ضد ایرانی از طرف دیگر و افزون بر این، برنامه ریزی برای بکسان سازی نرخ ارز بوده است.متخصصان بر این باورند بعد از یکسان سازی بهای ارز قمیت دلار بر روی بیش از ۴ هزار تومان متوقف شد.

یکسان سازی نرخ ارز پیش بینی آینده را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ساده کرده و همچنین رانت موجود میان ارز رسمی و نرخ ارز در بازار آزاد را از میان می برد.

بهای دلار برای اقتصاد ایران شاخصی حائز اهمیت و تعیین کننده به شمار می آید و نوسانات قیمتی افزایشی عامل این می شود که یک باره بهای انواع کالا در ایران افزایش یابد این در شرایطی است که به علت وجود پدیده چسبندگی در این بازار ، پایین آمدن بهای دلار سبب ریزش قیمت اقلام نمی گردد.

بررسی نوسانات دلار در سال ۹۵

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا