اقتصاد کلان

تاثیر مثبت رضایت شغلی بر افزایش درآمد

بر اساس بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته در خصوص میزان درآمد و رضایت شغلی افراد مشخص گردید که درآمد تاثیر ناچیزی بر رضایت شغلی در بین افراد دارد و این در حالی است که رضایت شغلی تاثیر مستقیم و مثبتی بر افزایش درآمد دارد.

به دلیل این که افراد ساعات زیادی از روز خود را در محل کار میگذرانند، خسته‌کننده بودن محیط کاری می‌تواند کارآیی آن ها را پایین آورد. در جدیدترین گزارش حاصل شده، بیشترین میزان نارضایتی اشخاص در مشاغل قانونی تلقی شده است. در این نوع فعالیت‌ها، معمولا حقوق بالایی پرداخت می گردد و افراد موقعیت اجتماعی مناسبی بدست می آورند، اما بیش از هرچیز درگیر سلسله مراتب اداری می باشند. این اشخاص کاری را که انجام می‌دهند، مفید تلقی نمی کنند و بر این باور هستند کارفرما و سازمانی که برایش کار می‌کنند به آن ها اهمیتی نمی‌دهند.

تاثیر مثبت رضایت شغلی بر افزایش درآمد

در نهایت این افراد نیز اطلاعات درستی از سازمان‌ شان کسب نمی کنند. آنطور که در این تحقیقات مشخص شده است، تقریباً ۸۱ درصد از افرادی که شغل قانونی دارند، حرفه خود را کسل‌ کننده تلقی می کنند.به نقل از تعادل، بعد از این، مشاغلی که زیرمجموعه مدیریت پروژه است، دومین شغل خسته‌کننده محسوب می شوند. یکنواختی در این کار از مهم‌ترین عواملی می باشد که نارضایتی در افراد را دوچندان می‌کند. تقریباً ۷۸ درصد از شاغلان در مدیریت پروژه، کار خود را کسل کننده عنوان می کنند. گروه مشاغل مرتبط با پشتیبانی نیز از دیگر مشاغلی است که میزان نارضایتی افراد در آن بسیار زیاد است. در بین کسانی که به این حرفه مشغول می باشند، تنها ۲۹ درصد از کارشان اعلام رضایت نموده اند و آن را خسته‌کننده نمی‌دانند.

در گروه دیگر، مشاغل مرتبط با مدیریت امور مالی قرار دارد. در این گروه مشاغل، موقعیت اجتماعی مناسبی برای افراد ایجاد می گردد اما فقط ۳۲ درصد از مدیران مالی از شغل خود رضایت دارند. ۶۸ درصد از آنها شغل‌ شان را خسته کننده تلقی می کنند و از فعالیتی که انجام می‌دهند خرسند نیستند. گویا دقت بالا و مسئولیت‌ پذیری که لازمه محاسبات مدیران مالی است، استرس بالایی به آنها وارد کرده و سرانجام باعث نارضایتی می گردد.

در ادامه این گزارش، مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات از دیگر کسب و کارهایی هستند که بیش از نیمی از شاغلان آن را کسل کننده معرفی کرده‌اند. فقط ۴۴ درصد از افرادی که در این شغل به فعالیت مشغول می باشند از کارشان اعلام رضایت نموده اند. آنطور که در این گزارش ذکر شده است، در بین مشاغلی که کسل‌ کننده تلقی می شوند گویا کارهایی که به تحقیق و توسعه مرتبط است، جذابیت بیشتری برای افراد دارد. در این فعالیت‌ها ۵۵ درصد افراد از شغل خود اعلام رضایت نموده و تنها ۴۵ درصد آنها کارشان را کسل‌کننده می‌دانند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد از شغل خود ناراضی هستند اما بدون ایجاد هیچ گونه تغییری به کار خود ادامه می دهند و به دنبال رسیدن امنیت شغلی، خسته‌کننده بودن کارشان را می پذیرند. در بسیاری از این افراد، کارآیی و توانمندی بسیار زودتر از زمان پیش‌بینی شده، پایین می آید.

تاثیر مثبت رضایت شغلی بر افزایش درآمد

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا