برای شرکت رایگان در وبینار ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران روی لینک زیر کلیک کنید

زمان برگزاری چهارشنبه 7 خرداد : اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

فرصتثبت نام رایگان به تعداد محدود، در «ثروت آفرینی در شرایط جدید اقتصاد ایران»فرصت

جهش شاخص جهانی نوآوری ایران در سال 2016

اخبار مدیراناقتصاد کلانجهش شاخص جهانی نوآوری ایران در سال 2016

دوره دیجیتال مارکتینگ

جهش شاخص جهانی نوآوری ایران در سال 2016

برچسب ها: نوآوری

در گزارش مجمع جهانی اقتصاد از وضعیت شاخص جهانی نوآوری در ایران، مشاهده می شود که در سال 2016 ایران با 28 پله صعود در جایگاه 78 قرار گرفت.

چکیده گزارش «بررسی گزارش مجمع جهانی اقتصاد از شاخص رقابت پذیری ایران در سال ۱۷-۲۰۱۶ میلادی» توسط دفتر پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد انتشار گردید.

ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی از لحاظ رقابت‌پذیری در بین 138 کشور در جایگاه ۷۶ قرار داشت که در قیاس با رتبه سال پیش خود ۲ پله کاهش داشته است. ایران در زیرشاخص الزامات اساسی، به دلیل برخورداری از منابع غنی طبیعی و نیروی کار مناسب جایگاه ۶۱ جهانی را از آنِ خود کرد و در قیاس با سال پیش ۲ پله بهبود یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، در عین حال، در زیرشاخص‌ های تقویت کارایی و عوامل نوآوری و بلوغ به ترتیب جایگاه ۸۹ و ۱۰۱ را احراز نموده و در هر دو زیرشاخص در قیاس با سال پیش 1 پله صعود داشته است.

جهش شاخص جهانی نوآوری ایران در سال 2016

زیرشاخص الزامات اساسی از جمله 4 رکن نهادها، زیرساخت‌ها، محیط اقتصاد‌ کلان و بهداشت و آموزش ابتدایی است. کشور در رکن بهداشت و آموزش ابتدایی، بهترین جایگاه، ۴۹، و در رکن نهادها دارای بدترین جایگاه،۹۰، بود.

مرحله دوم توسعه (تقویت کارایی) نیز از لحاظ ارکان رقابت شامل آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی، کارایی بازار کالا، کارایی بازار کار، توسعه بازار مالی، آمادگی فناورانه و اندازه بازار است.
بالاترین رتبه ایران در این مرحله از توسعه به اندازه بازار اختصاص دارد که در جایگاه ۱۹ در بین ۱۳۸ کشور دنیا قرار دارد و بدترین رتبه به کارایی بازار کار تخصیص دارد.

زیرشاخص عوامل نوآوری و بلوغ شامل 2 رکن بلوغ و مهارت‌های کسب و کار و نوآوری می باشد که ایران در این 2 رکن به ترتیب جایگاه های ۱۰۹ و ۸۹ را از آنِ حود کرده است و در هر دو رکن نسبت به سال پیش 1 پله صعود کرده است.

این در حالی است که جایگاه ایران در گزارش سال ۲۰۱۶ شاخص جهانی نوآوری که با محوریت سازمان جهانی مالکیت فکری تهیه و به صورت سالانه منتشر می گردد، با ۲۸ پله صعود نسبت به سال پیش به جایگاه ۷۸ رسید. افزون بر این در دو سال اخیر، جایگاه بین‌المللی ایران در این شاخص مجموعاً ۴۲ رتبه ارتقا یافته است.

جهش شاخص جهانی نوآوری ایران در سال 2016

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام