اقتصاد کلان

استراتژی جدید LG برای سرمایه گذاری در ایران

مدیر بازاریابی و فروش لوازم خانگی خاورمیانه و آفریقای ال‌جی به تازگی اعلام کرد: ایران یکی از مهمترین شرکای تجاری ما در خاورمیانه است. به همین علت تلاش ما بر آن است که این رابطه را حفظ نماییم. ال جی قادر است به طور مستقیم سرمایه گذاری نماید و افزون بر آن شریک ما می تواند در این کار ورود کند.

به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ماه های پیشین که ایران و ۶ قدرت بزرگ جهانی برجام را امضا کرده اند و قسمتی از تحریم ها برکنار گردید، ایران بارها اعلام کرده است که تمایل دارد در روزهای بعد از برجام، سرمایه گذاری شرکتهای خارجی و کشورهای دیگر را شاهد باشد. کره ای ها که امروز رییس جمهور خود را همراه با تیم بزرگی از مدیران اقتصادی به ایران فرستاده اند، از دسته کشورهایی بوده اند که در روزهای تحریم هم سعی کرده اند روابط اقتصادی خود را با ایران حفظ کنند.

استراتژی جدید LG برای سرمایه گذاری در ایراناز جمله شرکت ال جی که حتی چند کارخانه تولید لوازم خانگی هم در ایران دارد.  تی‌هان‌روی، مدیربازاریابی و فروش لوازم خانگی خاورمیانه و آفریقای ال‌جی در خصوص سرمایه گذاری این کمپانی در پسابرجام در ایران به خبرآنلاین اظهار داشت: در ۳۰ سال گذشته و با وجود مشکلات و موانعی که بر سر راه تجارت با ایران بود، اما دولت کره و دولت ایران، رابطه خوبی داشته اند.

وی افزود: در این سال ها که با ایران روابط تجاری داشتیم، ال جی موفق شد شماره یک بازار لوازم خانگی باشد و این باعث خرسندی است. هرچند که ال‌جی در تمام دنیا در سطح اول بازار لوازم خانگی قرار دارد. احتمال دارد که بگویند که ال جی خوش شانس بوده که در تجارت لوازم خانگی ایران خوش اقبال باشد. اما ما در ایران محصولاتمان را به نحو خوبی ارائه کرده ایم.

تی‌هان‌روی گفت: می دانیم که کشورهای اروپایی بسیاری تمایل دارند در ایران سرمایه گذاری کنند.  شرکت ما می تواند به طور مستقیم در ایران سرمایه گذاری کند و افزون بر آن شریک ما نیز می تواند در این کار ورود کند. به طور حتم این کار رابه وسیله کارخانه هایی که در ایران داریم، انجم خواهیم داد.

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای حفظ مشتریان ایران ال‌جی در روزهایی که شرکت های اروپایی به ایران می آیند، دارند هم گفت: برای اینکه بتوانیم مشتریانمان را حفظ کنیم، باید تمام تلاش را بکنیم. یکی از تاکتیک های ما این است که شریکمان را در ایران حفظ کنیم. پژوهش های مختلف برای اختصاصی شدن محصولات برای ایران یکی از این راهکارهاست و تلاش می کنیم این کار به نحو احسن انجام شود.

تی‌هان‌روی در ادامه نشست خبری ال جی که در برج های دوقلوی این شرکت در سئول، پایتخت کره جنوبی برگزار شد، گفت: ال جی برای تولید محصولاتش تکنیک بررسی اجتماعی و سبک زندگی مردم را دارد. در ال جی مرکز تحقیقی برای سبک زندگی هست. این مرکز روی مشتریان منطقه تحقیق می کنند و بعد از این برای تولید محصولات برنامه ریزی می شود.

اکنون بخش مهمی که تحقیق می کنیم روی تولید ماشین لباس شویی، یخچال اینورتر و هواسازها می باشد.در بازار ایران ساید بای ساید، ماشین لباس شویی هایی که از جلو باز می شوند و ماکروویو و سولاردوم و … بسیار مورد توجه واقع شده اند و در بازار ایران تقریبا با رضایت مشتریان همره بوده اند.

تی‌هان‌روی در خصوص برنامه ال جی در سفر رییس جمهور کره به ایران اعلام کرد: همیشه با رییس جمهور مدیر ال جی اینترنشنال و تیمی از ال جی به ایران می روند و ایشان را همراهی می کند.

تولید محصولات کم مصرف در ایران

کوین‌چو, مدیربازاریابی و فروش بخش خانگی تهویه مطبوع ال‌جی هم در این اجلاس خبری در خصوص استراتژی این کمپانی برای تولید محصولات کم مصرف اعلام کرد: در تمام دنیا بیزینس در حال رشد است. هر کشوری دوست دارد سیاست اقتصادی و محیط زیست خودش را پیش ببرد. این کشورها برای کاهش مصرف سوخت تلاش زیادی می کنند. وقتی یک محصولی را به یک کشور می دهیم، تلاش می کردیم از حد استانداردهای آن کشور بالاتر باشد.

وی در ادامه افزود: ال جی، در کاهش مصرف انرژی بسیار کار کرده است. می دانیم هزینه برق در ایران گران است. به جز ایران، بقیه کشورهای دیگر هم درباره کاهش مصرف انرژی، برنامه دارند. ال جی معتقد است از نظر کاهش مصرف انرژی، محصولاتش برتر هستند.

ایرکاندیشنرهای ما ۷۳ درصد کاهش مصرف دارند

مدیر بازاریابی و فروش بخش خانگی تهویه مطبوع ال‌جی در مورد فروش محصولات ارزان و کم حجم در ایران هم اظهار داشت: ما پیش از فرستادن محصول، بازارش را بررسی می نماییم. اینکه اقبال از طرف مشتریان دارد یا نه. پیش از اینکه بخواهیم فروش یک محصول را آغاز کنیم، می بایست کارهای پژوهشی انجام دهیم. با توجه به نیاز مشتری ها، برنامه ای را برای عرضه محصول تنظیم می کنیم. سلیقه خریداران ایرانی عوض شده است و ما این را متوجه شده ایم؛ در بازار ایران یخچال و ماشین لباس شویی کوچک طرفدار پیدا کرده است. بعد از اینکه کارهای پژوهشی ما انجام شد، محصولات کوچک را به ایران می فرستیم.

استراتژی جدید LG برای سرمایه گذاری در ایران

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا