درصد مشارکت مردم ایران در شبکه های اجتماعی

اخبار مدیرانفناوری اطلاعات و تکنولوژیدرصد مشارکت مردم ایران در شبکه های اجتماعی

دوره دیجیتال مارکتینگ

درصد مشارکت مردم ایران در شبکه های اجتماعی

بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی گروه افکارسنجی این پژوهشگاه که بهمن ۱۳۹۷ در کل کشور در خصوص عضویت در شبکه‌های اجتماعی و به صورت تلفنی انجام شده، نشان می­‌دهد تلگرام با ۶۰.۳ درصد در صدر، پس از آن اینستاگرام با ۳۹.۳ درصد و واتس‌اپ با ۲۷.۸ درصد بیشترین میزان عضویت در میان پاسخگویان را به خود اختصاص داده‌اند. در بین پیام‌رسان‌های داخلی نیز عضویت در پیام­‌رسان سروش ۷.۷ درصد بوده است.

براساس این نظرسنجی بیش از نیمی از پاسخگویان (۵۴.۱ درصد) ارتباط با دوستان و آشنایان را از موارد استفاده از اینستاگرام عنوان کرده‌اند. بعد از آن، تماشای کلیپ‌ها (۴۰.۹ درصد)، پیگیری اخبار ( ۳۱.۲ درصد)، از دیگر موارد استفاده اینستاگرام مطرح شده است.

درصد مشارکت مردم ایران در شبکه های اجتماعی

همچنین ۴۳.۲ درصد از پاسخگویان گفته‌­اند صفحه هنرمندان (بازیگران و خواننده‌­ها) را در اینستاگرام دنبال می­‌کنند. دنبال کردن صفحه ورزشکاران با حدود ۲۳ درصد، شخصیت‌­های علمی با ۱۱.۳ درصد، در رده­‌های بعدی پیگیری پاسخگویان قرار دارد.

در خصوص جذابیت دیگر قابلیت­‌های اینستاگرام؛ استوری گذاشتن با ۳۳.۷ درصد، لایک کردن و کامنت گذاشتن زیر پست دیگران (۳۲.۴ درصد) و به اشتراک گذاشتن عکس، فیلم یا متن (پست گذاشتن) با ۳۰.۸ درصد از جمله سه قابلیت جذاب و پرطرفدار اینستاگرام در بین پاسخگویان است.

همچنین اکثریت پاسخگویان (۷۵.۳درصد) گفته‌­اند صفحه شخصی اینستاگرام­‌شان محدودیت دارد. در مقابل ۳۴.۷ درصد صفحه­‌شان در اینستاگرام عمومی است.

۶۴.۴ درصد پاسخگویانی نیز که عضو اینستاگرام هستند پست­‌هایی که در صفحه شخصی­ اینستاگرام خود می­‌گذارند با موضوع عکس و رویدادهای شخصی و خانوادگی است.

برپایه نظرسنجی گروه افکارسنجی پژوهشگاه، شهروندان ایرانی برای پیگیری اخبار (شامل ورزشی، حوادث، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین‌الملل) بیشتر به رادیو و تلویزیون ایران مراجعه می‌کنند، و بعد از آن شبکه‌های اجتماعی به عنوان منبع کسب خبر قرار دارند. اخبار اقتصادی (۴۰.۴درصد) و اخبار سیاسی (۳۹.۴ درصد) نیز مهم‌ترین موضوعات خبری نزد افکار عمومی ایرانیان در شرایط کنونی است.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام