استارتاپ ویکند تهران، گام اول

اخبار مدیرانفناوری اطلاعات و تکنولوژیاستارتاپ ویکند تهران، گام اول

دوره دیجیتال مارکتینگ

استارتاپ ویکند تهران، گام اول

گام اول از رویداد استارتاپ ویکند تهران، شامل معرفی ایده ها دقایقی پیش با معرفی تعداد باورنکردنی هفتاد ایده به پایان رسید.


alt

به گزارش خبرنگار اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی صنعت از محل برگزاری این رویداد در تهران، از مجموع حدود 120 نفر شرکت کننده در مراسم با عناوین تخصص های فنی مختلف، هفتاد نفر در مرحلۀ اول به معرفی ایده های خود پرداختند. این رقم به زعم نمایندۀ استارتاپ جهانی آقای کریستیجانسون از کشور ایسلند، بی سابقه بوده و استارتاپ های جهانی عموماً با 20 یا نهایتاً 30 ایده آغاز به کار می کنند. ایشان در انتهای مراسم معرفی ایده ها عنوان کردند که به احتمال زیاد این مسئله، رکوردی در تاریخ برگزاری استارتاپ ها در جهان خواهد بود و پس از بررسی دقیقتر، در اینصورت رسماً اعلام خواهد شد.

alt

نحوۀ برگزاری مراسم ایده پردازی در ابتدا با یک بازی به پیشنهاد آقای کریستیجانسون آغاز شد بدین شکل که به حضار در سالن 2 دقیقه وقت داده می شد که با یک نفر دیگر در سالن که تابحال وی را ندیده اند، سر صحبت را باز کرده و در مورد ایده های یکدیگر با هم گفتگو کنند. این شکل از مراسم هایی با این سبک ترویج روحیۀ تعامل و کار تیمی به واقع در کشور ما بی سابقه بوده چرا که افرادی که در آن دور هم جمع شده اند عمدتاً با هم غریبه بوده و از قبل تجربۀ همکاری سازمانی و یا دوستی نداشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی صنعت، در ادامه به هریک از شرکت کنندگانی که تمایل به معرفی ایدۀ خود داشت 60 ثانیه فرصت داده شد تا ضمن معرفی ایدۀ خود، عنوان کنند که برای تجاری سازی آن به چه تخصص هایی نیاز خواهند داشت. از آنجاییکه ایده های نهایی از بین ایده های مطرح شده، در قالب انتخابات برگزیده خواهد شد، لذا شرکت کنندگان لازم است تا با ارائۀ هرچه بهتر ایده در 60 ثانیه، شانس انتخاب شدن ایدۀ خود را افزایش دهند.

alt

نکتۀ قابل توجه در این بخش از مراسم، وفور ایده پردازانی بود که عمدتاً فنی بودند (برنامه نویس، web developer، متخصصان App نویسی و اندروید و..) و متخصصان بازاریابی و کارشناسان کسب و کار، بیشتر مستمع ایده ها بودند.

alt

برگزاری چنین رویدادهایی با مطالعۀ دقیق بر روی فرایند آغاز یک کسب و کار طراحی شده که در آن کلیۀ مراحل کارآفرینی، از خلق ایده، ایده پردازی، معرفی مناسب ایده و جمع آوری تیم تا تجاری سازی و تبدیل ایده به محصول، مدنظر قرار گرفته و از همه مهمتر، کارآفرینان جوان را وادار به برقراری ارتباط می کند. شاید به جرأت بتوان گفت که ایجاد ارتباط و روابط عمومی، حلقۀ مفقودۀ کارآفرینی در کشورمان می باشد و گذشته از مشکلات قانونی و مسائل مربوط به دولتی بودن اقتصاد، داشتن قدرت برقراری ارتباط و آشنایی با مفاهیم مربوط به پروسۀ کارآفرینی و مفاهیمی از قبیل startup، prototyping، Minimum Viable Product، customer validation و pivot تأثیر شگرفی بر فرایند ایده پردازی و کارآفرینی خواهد داشت.

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

دانلود فیلم مدیریتی وال استریت : پول هرگز نمی خوابد

ما فیلم های مدیریتی را به صورت رایگان برای دانلود در اختیار شما می گذاریم، فیلمهای مدیریتی جنبۀ آموزش و انتقال مفاهیم مدیریتی را نیز در کنار داستان جذاب و سینمایی خود دارند. فیلم وال استریت یکی از این فیلم هاست، فیلم سینمایی Wall Street Money Never Sleeps به کارگردانی Oliver Stone در سال 2010 و در آمریکا ساخته شده است. فیلم وال استریت خیلی عمیق وارد مسائل بورس آمریکا می شود که مشاهده آن حتمای می تواند ... متن کامل مقاله را بخوانید

آگهی

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام