شرکتهای ایرانی

خرید انواع پیچ و مهره با استاندارد جهانی

از جمله اساسی ترین وسایلی که در زندگی انسان ها نقش بسیار مهمی را ایفا می نماید پیچ و مهره ها هستند. کمتر وسیله ای را در اطراف خود می توان یافت که در آن از پیچ و مهره استفاده نشده باشد. به همین منظور با توجه به وسعت کاربردی آن خرید پیچ و مهره و ساخت آن می بایست جز اولویت ها قرار گیرد.

با توجه به این که پیچ و مهره در اکثر صنایع حساس کاربرد زیادی دارند و هرگونه ضعف در ساخت آن موجب آسیب های جبران ناپذیری می شود ، ساخت آن ها می بایست با بالاترین میزان حساسیت و استانداردهای لازم انجام گیرد. پیچ و مهره نفت و گاز ، پتروشیمی ، ماشین سازی ، ساختمان سازی ، خودرو سازی ، هواپیما سازی و… تنها چند مورد از مهم ترین صنایعی هستند که این وسیله لازمه اساسی در آن ها می باشد.

استفاده از پیچ و مهره در صنایع پتروشیمی

استفاده از پیچ و مهره در صنایع پتروشیمی از جمله پرکاربرد ترین وسایل می باشد. پیچ و مهره نفت و گاز دارای استاندارد های خاصی هستند که به منظور ساخت آن ها می بایست دقت بالایی را به کار برد. با توجه به حساسیت این صنعت و کاربرد گسترده ای که پیچ و مهره ها در آن دارند ، ساخت آن ها می بایست در کارخانه های تولید پیچ و مهره معتبر صورت گیرد تا محصول نهایی از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

پیج و مهره

مخازن ، پمپ های اندازه گیری ، کلیه اتصالات قطعات از جمله لوله ها و بسیاری دیگر از وسایلی که در صنایع نفت و گاز وجود دارند به وسیله پیچ و مهره نفت و گاز در کنار هم مشغول به کار هستند. فشارهای وارده به پیچ و مهره ها ، شرایط آب و هوایی ، وجود مواد شیمیایی و بسیاری دیگر از موارد در صنایع پتروشیمی ، به پیچ و مهره هایی با استحکام و مقاومت بالا نیازمند می باشند.

مهم ترین پیچ و مهره های مورد استفاده در این صنعت انواع استاد بولت ها ، یوبولت ، پیچ های شش گوش و… می باشند. همچنین با توجه به شرایط محیطی از پوشش کادمیوم کرومات جهت مقاومت بیشتر پیچ و مهره بر روی آن ها استفاده می شود.

کاربرد پیچ و مهره در صنایع ماشین سازی

یکی دیگر از صنایعی که نیاز به پیچ و مهره با استاندارد جهانی دارد ، صنایع ماشین سازی می باشد. خرید پیچ و مهره در چنین صنایعی بدلیل کاربرد و میزان زیاد استفاده از آن می بایست بر اساس بالاترین کیفیت صورت پذیرد. اکثر اتصالات مورد نیاز قطعات در این صنعت با استفاده از پیچ و مهره بوده و از مهم ترین و کاربردی ترین مدل های آن ها می توان به پیچ ماشینی در مدل های آهنی با استاندارد DIN985 ، دوسو ، خزینه چهارسو و یا آلن اشاره کرد.

اتصالات قطعات دستگاه هایی همچون پمپ ها ، ژنراتور ، انواع شیر آلات ، کمپرسورها و… که همگی جز صنایع ماشین سازی محسوب می شوند با استفاده از پیچ و مهره ها انجام می گیرد و برای ساخت آن ها به این وسیله نیاز است. خرید پیچ و مهره با استاندارد و کیفیت بالا در این صنایع نکته مهمی است که می بایست به آن دقت شود.

اتصال قطعات در صنایع خودرو و هواپیما سازی

پیچ و مهره ها در صنایع خودرو سازی و هواپیما سازی هم همانند سایر صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت وجود حتی یک پیچ معیوب یا غیر استاندارد در چنین صنایعی ، بروز حوادث و خطرات جبران ناپذیری را به همراه دارد. حفظ مقاومت در برابر سایش ، خوردگی و یا اکسیداسیون پیچ و مهره یکی از مهم ترین مسائلی است که در چنین صنایعی می بایست به آن دقت شود. پیچ های شش گوش متداول ترین پیچ ها در صنایع خودرو سازی هستند که بیشتر از سایر مدل ها از آن استفاده می شود.

در ساخت هواپیما ها نیز در حدود نیمی از قطعات به کار رفته در آن پیچ و مهره ها هستند و بر همین اساس می توان متوجه اهمیت آن شد. اتصال قطعات به صورت ایمن در هواپیما ها و بر اساس شرایط محیطی ( آب و هوا ، میزان لرزش و فشار های وارده و…) که دارد جز مسائلی است که باید به آن دقت شود. این اتصالات توسط پیچ و مهره هایی با استاندارد جهانی انجام خواهد گرفت تا کیفیت نهایی در بالاترین حد ممکن باشد. جنس پیچ و مهره های به کار رفته در این صنعت از آلومینیوم ، فولاد ، تیتانیوم ، سوپر آلیاژ ها و… می باشد.

پیج و مهره

در دیگر صنایع همچون ساختمان سازی به منظور انجام فرآیند اتصالات سازه ای از انواع پیچ و مهره ها استفاده می شود. یکی از پر کاربرد ترین پیچ های مورد استفاده در صنایع ساختمانی رولبولت می باشد که استفاده از آن در ایجاد صفحه پایه رایج ترین مورد کاربرد پیچ و مهره است.

ضرورت خرید پیچ و مهره با استاندارد جهانی

با توجه به اهمیت صنایعی که از پیچ و مهره در آن ها استفاده می شود ، خرید پیچ و مهره با بالاترین استاندارد ها مهم ترین نکته ای است که می بایست به ان توجه نمود. شرکت های زیادی در ایران امروزه اقدام به تولید پیچ و مهره در انواع مختلف و با استاندارد های جهانی می نمایند که بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این باره یکی از شرکت های توانمند در این زمینه ، شرکت سپنتا پیچ می باشد.

این شرکت با هدف تولید انواع پیچ و مهره برای صنایع نفت و گاز ، پتروشیمی ، ماشین سازی ، ساختمان سازی و سایر صنایع پر اهمیت و با استانداردهای جهانی از یک دهه پیش فعالیت خود را شروع کرده است و تا به امروز به عنوان یکی از بهترین و موفق ترین شرکت ها در این حوزه شناخته می شود.

تلفن تماس: ۰۲۱-۵۵۴۷۳۶۶۱ ، ۰۲۱-۵۵۴۷۳۹۸۶

آدرس وبسایت: www.sepantapich.com

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا