شرکتهای ایرانی

راه‌اندازی سروو موتور اشنایدر با درایو SINAMICS S120

برترین نمایندگی زیمنس شرکتی است که جدا از فروش بهترین محصولات زیمنس، بهترین راه‌کارها را نیز داشته باشد و با ارائه راه‌حل‌های مناسب، مشتریان خود را به بهترین شکل پشتیبانی کند. نیک صنعت به عنوان یکی از بهترین نماینده زیمنس در لاله زار همواره راهکارهای خلاقانه و جذابی پیش روی کاربران خود قرار داده است.

نیک صنعت

پروژه تعویض SMI (مبدل انکودر سروو موتور زیمنس) با SMC (نوع دیگر مبدل کابینتی سروو موتور زیمنس)

در یکی از صنایع نساجی کاشان، دستگاه تولید الیاف برای نخ فرش که با تجهیزات برند زیمنس آلمان با سروو موتورهای جدید زیمنس و درایوهای سینامیکس S120 راه‌اندازی شده بود. این تجهیزات با مورد و اشکالی در یکی از سروو موتورهای اصلی دستگاه مواجه شدند. مبدل انکودر سروو موتور زیمنس که به صورت کامپکت روی سروو موتورهای جدید زیمنس متصل شده بود که با نام SMI شناخته می‌شد معیوب گردید. در این هنگام شرکت موردنظر قصد تهیه و خرید سروو موتور جدید داشت که متاسفانه به علت وجود تحریم‌های شرکت زیمنس امکان تهیه و ارسال این کالاها به ایران وجود نداشت.

شرکت مذکور برای رفع این مشکل به اغلب شرکت‌های اتوماسیون صنعتی داخلی برای رفع این ایراد مراجعه نمود که متاسفانه هیچکدام از آن‌ها نتوانستند کاری پیش ببرند و راه‌حلی برای رفع ایراد دستگاه ارائه دهند. در عین ناباوری و ناامیدی با مراجعه به سایت شرکت نیک صنعت به مدیران این شرکت توصیه گردید که سروو موتورها با برند اشنایدر که در ایران موجود بود جایگزین و با درایو سینامیکس S120 راه‌اندازی گردد. پس از اعتماد به شرکت نیک صنعت در واگذاری این پروژه، بلافاصله مهندسین نیک صنعت با تهیه یک سروو موتور اشنایدر و تعویض انکودر پشت سروو موتور با انکودر مخصوص زیمنس که در ایران موجود بود و تهیه مبدل جدید کابینتی درایوهای سینامیکس S120 با نام SMC و تغییر در کنترلر درایوهای سینامیکس S120  دستگاه مربوطه در محل کارخانه ارسال گردید. در نهایت پس از چند ماه از توقف دستگاه و غیر فعال شدن خط تولید دستگاه به طور کامل راه‌اندازی و خط تولید مجددا فعال گردید.

این پروژه یک انقلاب صنعتی بزرگ محسوب می‌شود که برای اولین بار یک سروو موتور با برند غیرزیمنس با سروو درایو سروو درایو سینامیکس S120 زیمنس راه‌اندازی شد. این پروژه برای مدیران تولیدی موردنظر صرفه اقتصادی زیادی داشت. هزینه کامل تهیه سرو موتور جدید اشنایدر و انکودر و مبدل انکودر و دستمزد تغییر برنامه و راه‌اندازی کامل آن نصف هزینه خرید جدید سروو موتور زیمنس بود.

نیک صنعت | نمایندگی رسمی زیمنس در لاله زار

مهندسین نیک صنعت چندین سال سابقه انجام پروژه‌های صنعتی مختلف و برگزاری کلاس‌های آموزشی اتوماسیون صنعتی را دارند. شما با اعتماد به نیک صنعت به عنوان نماینده زیمنس در ایران می‌توانید تجربه خرید و پشتیبانی ایده آلی داشته باشید.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا