شرکتهای ایرانی

راهنمای خرید تجهیزات جوش حرارتی

فناوری آنقدر که ما تصور می کنیم دور نبوده و فراتر از آن است. اولین ابزاری که برای اتصال و اتصال سیستم ارتینگ به ذهن ما می رسد استفاده از برق و اتصالات است. به ابزار دیگری برای اتصال و اتصال در سیستم ارتینگ فکر کنید که سیم ها و میله های مسی یا حتی صفحات مسی را با هم یکپارچه می کند، که سیستم قالب کدولد یا قالب جوش حرارتی اختراع شد.

جوش کدولد

قالب جوش کدولد از گرافیت ساخته شده و از مقاومت و کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. قالب جوش کدولد که با توجه به نوع اتصال و اندازه کابل انتخاب می شود. قالب کادول محصول ایران بوده و نمونه وارداتی ندارد. در ادامه مطلب جوش حرارتی با دانش آریا همراه ما باشید.

قالب جوش کدولد چیست؟

از قالب کدولد یا همان کوره کدولد برای اتصال سیم به صفحه مسی و اتصالات سیم به سیم و سیم به آرماتور و … در سیستم های ارت و حفاظت کاتدی استفاده می شود. ابتدا سطح مقطع اتصال مشخص شده سپس قالب کوره کدولد طراحی و تولید می شود. پیوند حاصل از جوشکاری حرارتی مولکولی است و بخش اتصال دارای استحکام مکانیکی، هدایت الکتریکی بالا و مقاوم در برابر خوردگی است. برای این منظور برای افزایش طول عمر قالب باید بعد از هر سه بار جوشکاری به مدت ۱۰ دقیقه قالب را خنک کرد بنابراین باید عملیات جوش حرارتی را متوقف کنید. همچنین لازم به ذکر است که قبل از جوشکاری باید قالب را تا حدود ۱۳۰ درجه از قبل گرم کرد. جنس قالب گرافیت است که دمای حدود ۴۰۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل می کند.

پودر جوش

پودر کدولد نوعی پودر برای جوشکاری حرارتی است که از مخلوط فلز Al و عنصر uC با مواد مخصوص تهیه می شود. جوشکاری احتراقی یکی از انواع روش های جوشکاری است که برای اتصال هادی ها، صفحات، میله ها و … به قطعات مسی استفاده می شود.

جوش حرارتی به دلیل دارا بودن تجهیزاتی که به راحتی قابل جابجایی هستند و همچنین به دلیل هزینه کمتر و راندمان بالاتر، گزینه مناسبی برای اتصال قوی و قابل اعتماد است.

خرید پودر جوش

معمولا یکی از مواردی که در خرید پودر جوش باعث می شود مشتریان علاوه بر کیفیت، جذب کالای مورد نظر شوند، قیمت آن محصول است. پودر کدولد به عنوان پودر قابل استفاده در محصولات ارتینگ و جوش حرارتی کاربرد فراوانی دارد. این پودر دارای وزن های مختلفی می باشد که از جمله آنها می توان به ۳۲ گرم، ۴۵ گرم، ۶۵ گرم، ۹۰ گرم و … اشاره کرد که هر کدام از پودر های جوش شرح داده شده وزن مخصوص به خود را دارند که در هنگام خرید پودر جوش باید به آن توجه کنید.

دستگیره قالب جوش کدولد

بهترین ابزار برای گرفتن قالب های جوشکاری با دمای بالا استفاده از دسته قالب جوش کدولد، دستگیره قالب جوش است که از سوختن اپراتور جلوگیری می کند تا بتوانیم در حین جوشکاری حرارتی قدرت مانور بالاتری داشته باشیم و جوش های تمیزتر بدون پلیسه و به واضح باشد، استفاده از دستگیره قالب جوش بسیار ضروری و حیاتی است.

این نکته حائز اهمیت است که به دلایل مختلف اکثر شرکت ها قالب های جوش حرارتی خود را به گونه ای طراحی می کنند که دستگیره قالب جوش شرکت به آنها متصل می شود و به ندرت دستگیره های سایر شرکت ها متناسب با قالب های شرکت های دیگر می باشد. پس بهتر است برای استفاده از قالب های کدولد از شرکت دستگیره قالب جوش را تهیه و استفاده کنیم تا در حین کار و انجام جوش گرمازا یا احتراقی دچار مشکل نشویم.

حالا چرا باید به جای پیچ دستی از دستگیره قالب جوش استفاده کنیم، زیرا پیچ دستی فقط در زمانی که قالب سرد است به بستن و سفت شدن قالب کمک می کند، اما وقتی کارما با قالب تمام شد و ما جوش حرارتی خود را انجام دادیم، باید بتوانیم قالب را باز و جوش خود را تمیز کنیم و به جوش بعدی برویم، آن هم با دمای بسیار بالای قالب های کادولد بعد از عملیات جوشکاری، پس بهتر است هم از دستگیره قالب جوش کادولد و هم از پیچ دستی برای محکم تر شدن قالب ها استفاده کنیم

دستگیره قالب جوش کدولد و دستگیره کدولد متناسب با قالب تغییر می کند، یعنی اگر قالب های ما از نوع سیم و تسمه به صفحه باشد نیازی به دسته اضافی نیست زیرا این قالب ها دسته های جوش کادولد بسیار بسیار واجب هستند، مخصوصاً در جوشکاری سیم به میله، سیم به سیم و حتی سیم به تسمه که سرعت و راحتی کار را افزایش می دهد.

جوش کدولد

انواع قالب جوش کدولد

قالب های جوش کدولد نسبت به دستگاه های جوش برنج و نقره قیمت های نسبتا مطلوب تری دارند. این قالب ها از مواد مختلفی ساخته می شوند. انواع قالب جوش کدولد به شرح زیر می باشد:

قالب جوش کابل به کابل

قالب جوش کابل به راد

قالب جوش کابل به لوله

خرید قالب جوش حرارتی

در حال حاضر در کشور ما ایران مراکز و فروشگاه هایی وجود دارند که قالب جوشکاری حرارتی را به فروش می رسانند.

در هنگام خرید قالب جوش حرارتی باید توجه داشته باشید که نمونه های بی کیفیتی از این محصول در بازار کشور وجود دارد که می تواند در آینده برای شما دردسرساز شود بنابراین باید به کیفیت محصولی که انتخاب می کنید توجه ویژه ای داشته باشید.

شرکت دانش آریا مفتخر است که چندین سال است توانسته بهترین و با کیفیت ترین نوع قالب جوشکاری حرارتی را در بازار کشور توزیع نموده و رضایت مشتریان عزیز را تا حد زیادی جلب نماید.

در این لحظه می توانید با مراجعه به سایت شرکت ما با انواع بهترین قالب جوش حرارتی آشنا شده و انواع محصولات ارتینگ مورد نظر خود را انتخاب و با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمایید.

جوش کدولد

قیمت تجهیزات جوش حرارتی

توجه داشته باشید که تجهیزات جوش حرارتی تولید شده در بازار دارای مدل ها و طرح های مختلفی هستند که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال قالب جوش سیم به لوله، قالب سیم به سیم و … هر کدام دارای مشخصات فنی خاصی هستند. با توجه به مورد ذکر شده نمی توان برای تمامی فرمت ها قیمت ثابتی در نظر گرفت. سایز ها و اندازه های قالب های موجود در بازار دارای تنوع های زیادی هستند که کسب و کارهای مختلف با توجه به نیاز خود می توانند از آن ها استفاده کنند.

جوشکاری حرارتی یکی از مهم ترین فعالیت های فنی است که در بسیاری از صنایع، کارگاه ها، حرفه ای، نیمه حرفه ای و … کاربرد دارد و در بسیاری از مشاغل مورد نیاز است. اما این ابزار جوش حرارتی مانند بسیاری از ابزارهای فنی و حرفه ای انواع و کارکرد های متفاوتی دارد، بنابراین لازم است در هنگام انتخاب نسبت به این ابزار آگاهی کافی داشته باشید و سعی کنید بهترین و کاربردی ترین دستگاه جوش ارزان قیمت را انتخاب و استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جوش حرارتی به وبسایت دانش آریا مراجعه فرمایید.

https://danesharia.com/earthing-products/thermal-welding-equipment/

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا