گفت و گو و مصاحبه

مصاحبه با نمایندۀ استارتاپ ویکند در تهران

کریستجان کریستیجانسون یک کارآفرین از کشور ایسلند است. او مدیر ارشد (CEO) مرکز کارآفرینی Innovit است که یکی از شرکتهای پیشرو در زمینۀ توسعۀ کارآفرینی در ایسلند به استارت آپ ویکند تهرانحساب می آید. در فاصلۀ بین ارائۀ ایده ها و انتخاب ده ایدۀ برتر، مصاحبه ای را با ایشان ترتیب داده ایم که توجه شما را به آن جلب می کنیم:

Myindustry: ضمن عرض سلام و خیر مقدم، به نظرتون تا اینجا برنامه چطور بوده؟

برنامه عالی بوده تا حالا. هیچ وقت انتظار این حجم از ایده ها رو نداشتیم. انتظارمون در حد ۱۵ تا بیست ایده یا نهایتاً ۳۰ ایده بود. ۷۰ ایده ارائه شد از بین ۱۱۰ یا ۱۱۵ شرکت کننده که بیشترین درصد در بین نشستهایی که حداقل من شرکت داشتم بوده که این واقعاً نشانۀ خوبیه. در ضمن نکتۀ مهمتر اینه که اینطور نبوده که یک عدۀ خاصی ایده داده باشند. تعداد قابل توجهی در زمینه های مختلف اعم از web developerها، طراحان App برای موبایل، وبسایتهای ساده که از افراد تکنیکی که تخصص اونها در تولید محصول هست ارائه شده و من بسیار علاقمند هستم ببینم تیمهایی که تشکیل میشن به چه شکل میخوان در ادامه فعالیت کنند. من بسیار هیجان زده هستم و event واقعاً عالی شده!

Myindustry: نظرتون در مورد محتوا و کیفیت ایده ها چی بوده؟

من متوجه شدم که خیلی هاشون ایده های تولید mobile app بودن. البته من قادر نبودن که دقیقاً در مورد محتوا و کیفیت ایده ها مطلع بشم چرا که ارائه کننده ها به فارسی ارائه می دادند و من به طور کامل ایده ها رو متوجه نمی شدم. اما تا اونجایی که از افرادی که در اینجا می شناسم جویا شدم، اونها خیلی تحت تأثیر ایده ها قرار گرفته بودند و می گفتند که پتانسیل های خوبی رو در ایده ها دیده اند.

alt

Myindustry: نظر اونها در مورد میزان عملی بودن ایده ها چی بود؟

من فکر میکنم که این خیلی خوبه که بسیاری از ایده ها در بستر وب و موبایل هست. فکر میکنم کار ساده تر این باشه که بچه ها مشتریانی رو پیدا کنند که در ابتدا محصول اونها رو امتحان کنه تا اینکه بخوان اون رو به طور کامل تجاری کنن. من واقعاً خیلی خوشحال هستم که این همه ایده در حوزۀ وب و موبایل در اولین استارتاپ ویکند اینجا ارائه شده.

Myindustry: آیا توقع این کیفیت رو از مراسم داشتین؟

نه. ابداً!

alt

Myindustry: قبلاً در کدوم کشورها برگزار کرده بودین؟

خیلی کشورها بودم. بیشتر ایسلند، دانمارک و کشورهای اسکاندیناوی.

Myindustry: آسیا چطور؟

در آسیا نبودم تا بحال اما دوستانم در چین، غزه و روسیه بودند اما فکر نمیکنم برنامۀ به این خوبی رو تجربه کرده باشند. در اینجا همه چیز از برگزار کننده ها، اسپانسرها، شرکت کننده ها و گروه های اجرایی به خوبی همکاری کردند.

Myindustry: خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید.

من هم از شما ممنونم.

alt

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا