اقتصاد جهانی

مردم کدام کشورها کمتر از بقیه کار می کنند؟!

تقریبا می توان گفت که در جهان به وضوح ثابت شده است که ساعات بالای کار مردم یک کشور لزوما به بیشتر شدن ثروت آن کشور ارتباط مستقیمی ندارد و هیچ رابطه ای بین ساعات کار مردم و سرانه تولید ناخالص داخلی یک کشور وجود ندارد، با توجه به گزارش اکونومیست، ممکن است آمار بیکاری در آمریکا بالا باشد، اما آمریکایی ها در قیاس با دیگر مردمان کشورهای توسعه یافته هنوز هم سخت کوش محسوب می شوند.

با توجه به گزارش «سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه» (OECD) مردم آمریکا از نظر سخت کوشی در میان کشورهای عضو OECD در جایگاه دوازدهم قرار دارند، اما برویم سراغ سایر کشورها، در ادامه می خواهیم کشورهایی را معرفی کنیم که کارمندان آن کمتر از سایر کشورها کار می کنند اما در عین حال سرانه تولید ناخالص آن ها بالاست، پس اگر تا همین دیروز کارمند سخت کوشی بوده اید، کمی به خودتان استراحت بدهید و به مسافرت بروید، درست مانند مردم این ۱۰ کشور اروپایی که سال گذشته کمتر از بقیه دنیا کار کردند.

مردم کدام کشورها کمتر از بقیه کار می کنند؟!

انگلیس

در طول یک سال اخیر میانگین ساعات کار سالانه در انگلیس نسبت به سال ۲۰۱۶ تقریباً ۲۷ ساعت کاهش پیدا کرده و نتایج یک تحقیق نشان می دهد که یکی از علل این روند روی آوردن مردم به کارهای نیمه وقت بوده است.

لوکزامبورگ

این کشور با ۱۶۰۱ ساعت بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را در جهان را به خود اختصاص داده است: یعنی نفری ۱۰۶ هزار دلار. و البته لوکزامبورگ به دلیل کار زیاد مردمش در اداره ها به این ثروت نرسیده است. آنها کم کار می کنند و مشکلی هم بوجود نمی آید.

اتریش

اتریشی ها با وجود ساعات کار پایین موفق شدند خود را تقریبا از بحران یورو جدا کنند و میزان بیکاری نیز در اتریش بسیار پایین است. در اصل وین میزبان نمایندگانی از دیگر کشورهای قاره سبز است که هدفی جز کشف راز اتریش ندارند.

بلژیک

اوضاع اقتصاد بلژیکی ها مطلوب است، آنقدر مطلوب که ثروتمندترین مرد فرانسه (یعنی برنارد آرنو رئیس خانه مد لویی ویتان) برای گرفتن تابعیت بلژیک اقدام نموده است.

ایرلند

اقتصاد این کشور مدتی بود که دچار دردسر شده بوده اما اوضاع رو به بهبود است.  فراموش نکنید که ایرلندی ها وقت بسیاری دارند و این یعنی راحت تر از مردم باقی کشورها می توانند برای تظاهرات به خیابان ها بیایند.

دانمارک

مردم این کشور نیز خیلی کمتر از مردم سایر کشورهای جهان کار می کنند و زمان هایی که سر کار می روند نیز خیلی بهشان سخت نمی گذرد. یک روزنامه نگار انگلیسی چندی پیش در کپنهاگ پست نوشت که «باید غذاخوری ها و کافه های ادارات در دانمارک را از نزدیک مشاهده کنید. چقدر حق انتخاب دارند! درست گفته اند که خارجی ها در دانمارک آرام و بی خیال می شوند.»

فرانسه

این کشور را بهشت تنبل ها نام گذاری کرده اند. بر اساس آمار وزارت گردشگری فرانسه هر چند که در سالهای اخیر فرانسوی ها تقریباً ۱۰ درصد کمتر به مسافرت رفتند اما هنوز آمار سفرهای خارجی آنها بسیار بالاست.

نروژ

سرمایه گذاری های وسیع و جدیدی که در صنعت نفت این کشور شده، سبب شده که این کشور سریع ترین رشد را در اروپا دارند، با وجود آنکه از نظر کم کار کردن در رتبه سوم قرار دارند. بر اساس آمار سازمان ملل، نروژی ها سومین کشور شاد جهان هستند. به نظرتان این اتفاقی است؟

آلمان

شاید موتور اتحادیه اروپا محسوب شود اما به نظر می رسد این موتور به سوخت بسیاری نیاز ندارد. مردم در این کشور در قیاس با باقی جاهای دنیا کمتر کار می کنند و البته اوضاع اقتصادشان خیلی بهتر از سایر کشورهای جهان است.

هلند

سازمان ملل هلند را شادترین کشور جهان اعلام کرده است، احتمالا داشتن وقت خالی و فراغت از کار باعث شادی مفرط مردم این سرزمین شده است.

مردم کدام کشورها کمتر از بقیه کار می کنند؟!

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا