شرکتهای ایرانی

ثروتمندترین چهره های صنعت پولساز جهان

فناوری یکی از پولسازترین صنایع در حال حاضر جهان می باشد. از میان ۱۰ میلیاردر برتر در حال حاضر دنیای فناوری چهار نفر از آنها دانشگاه را رها کرده، همگی آنها مرد بوده و از دو کشور آمریکا و چین می باشند.

فناوری یکی از پولسازترین صنایع جهان

به گزارش عصر ایران،  در لیست ۱۰ میلیارد برتر دنیای فناوری با افرادی در حقیقت ثروتمند روبرو هستیم و به عنوان مثال، ارزش خالص دارایی های نفر دهم این لیست چیزی حدود ۱۸٫۲ میلیارد دلار می باشد. تعدادی از این افراد در تلاش برای تغییر جهان و بهتر کردن آن به عنوان مکانی برای زندگی می باشند، تعداد دیگر مالکیت تیم های ورزشی را عهده دار هستند و برخی نیز همچنان شرکت خود را هدایت می کنند. در ادامه ثروتمندترین افراد در دنیای فناوری را معرفی می کنیم.

۱۰٫ پونی ما

ثروت خالص: ۱۸٫۲ میلیارد دلار، سن: ۴۴ سال، کشور: چین،منبع ثروت: تنسنت هلدینگز

پونی ما (ما هواتنگ) در ابتدای کار از بازار سهام کسب درآمد می کرد و بعد از مدتی شرکت تنسنت را به همراه دوستان دانشگاهی خود تاسیس کرد. اولین محصول اصلی این شرکت سرویس پیام رسان QQ بود که در چین عرضه گردید. از آن زمان، تنسنت پیشرفت شگفت انگیزی داشته و در کسب و کارهای مختلفی سرمایه گذاری کرده است.

۹٫مایکل دل

ثروت خالص: ۱۸٫۹ میلیارد دلار، سن: ۵۱ سال، کشور: آمریکا، منبع ثروت: دل

مایکل دل در سال ۱۹۸۴ شرکت PC Ltd.، شرکت دل را تاسیس کرد. مدتی بعد وی تحصیل در دانشگاه را رها کرد تا به صورت تمام وقت به کسب و کار ساخت رایانه بپردازد. در سن ۲۳ سالگی، شرکت مایکل دل وارد بورس گردید و سرمایه ای ۳۰ میلیون دلاری – ۱۸ میلیون دلار از آن مایکل دل بود – فراهم گردید. ساختمان مرکزی دل همچنان در تگزاس قرار دارد و بیش از ۱۰۰ هزار کارمند در کشورهای مختلف جهان دارد.

۸٫استیو بالمر

ثروت خالص: ۲۵٫۹ میلیارد دلار، سن: ۵۹ سال، کشور: آمریکا، منبع ثروت: مایکروسافت

استیو بالمر در سال ۱۹۸۰ تحصیل در دانشگاه استنفورد را به هدف پیوستن به دوست خود بیل گیتس در شرکت مایکروسافت رها کرد. بالمر در ابتدا فعالیت خود را به عنوان مدیر تجاری آغاز کرد و در دوران حضورش در مایکروسافت به مقام مدیرعاملی این شرکت نیز رسید. استیو بالمر دیگر در مایکروسافت حضور ندارد اما از جمله اشخاصی است که به واسطه سهامداری یک کمپانی به یک میلیاردر مبدل شده است. وی تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز را در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۲ میلیارد دلار خریداری کرده است.

۷٫جک ما

ثروت خالص: ۲۶٫۳ میلیارد دلار، سن: ۵۱ سال، کشور: چین، منبع ثروت: علی بابا

جک ما به  جف بزوس چین معروف است. وی بنیانگذار شرکت علی بابا می باشد که معادل چینی فروشگاه آنلاین آمازون می باشد. جک ما هیچ گونه نسبتی با پونی ما ندارد. سهام علی بابا در سال ۲۰۱۴ در بزرگترین عرضه سهام جهان به ارزش ۲۵ میلیارد دلار وارد بورس گردید.

۶٫سرگئی برین

ثروت خالص: ۳۶٫۲ میلیارد دلار، سن: ۴۲ سال، کشور: آمریکا،منبع ثروت: گوگل

سرگئی برین و لری پیج در سال ۱۹۹۸ کمپانی گوگل را راه اندازی کردند. هرچند گوگل طی دوران حیات خود بسیار تغییر کرده اما تعداد زیادی از محصولات و خدمات این شرکت بر پایه موتور جستجوی گوگل که در اواخر دهه ۱۹۹۰ معرفی گردید، شکل گرفته است. در حال حاضر، سرگئی برین به وسیله شرکت مادر آلفابت بر گوگل نظارت دارد.

۵٫لری پیچ

ثروت خالص: ۳۷٫۸ میلیارد دلار، سن: ۴۲ سال، کشور: آمریکا، منبع ثروت: گوگل

لری پیج، از بنیانگذاران گوگل، اکنون مدیرعامل هلدینگ آلفابت می باشد و در شرایطی که سرگئی برین سمت ریاست این هلدینگ را بر عهده دارد. الگوریتم موتور جستجوی گوگل حاصل فعالیت های لری پیج می باشد. پیچ در ۳۰ سالگی به یک میلیاردر تبدیل شد و در تصاحب اندروید توسط گوگل تاثیر بسزایی داشت.

۴٫لری الیسون

ثروت خالص: ۴۶٫۱ میلیارد دلار،سن: ۷۱ سال، کشور: آمریکا،منبع ثروت: اوراکل

لری الیسون یکی از بنیانگذاران کمپانی اوراکل، از بزرگترین شرکت های نرم افزاری دنیا می باشد. اوراکل به گونه وسیعی در زمینه نرم افزار پایگاه داده برای کسب و کارها که به نام «میان افزار» (middleware) معروف است و به توسعه دهندگان نرم افزار در جهت خلق برنامه های خود کمک می کند، فعال است. اوراکل بعد از مایکروسافت دومین شرکت بزرگ نرم افزاری جهان محسوب می شود.

۳٫مارک زاکربرگ

ثروت خالص: ۴۶٫۲ میلیارد دلار،سن: ۳۱ سال، کشور: آمریکا، منبع ثروت: فیسبوک

مارک زاکربرگ بنیانگذار بزرگترین شبکه اجتماعی در حال حاضر جهان یعنی فیسبوک می باشد. زاکربرگ فیسبوک را در زمانی که در دانشگاه هاروارد حضور داشت توسعه داد و برای راه اندازی آن تحصیل در دانشگاه را ترک گفت.

۲٫جف بزوس

ثروت خالص: ۵۱٫۲ میلیارد دلار، سن: ۵۲ سال، کشور: آمریکا، منبع ثروت: آمازون

جف بزوس فعالیت خود را از گاراژ خانه خود آغاز کرد و با امکان خرید و فروش آنلاین به یک میلیاردر مبدل شده است. در آغاز انجام خرید و فروش در آمازون تنها به کتاب محدود می شد اما بعد از مدتی شامل هر چیز دیگری نیز گردید. جف بزوس دیگر تنها بر خرده فروشی آنلاین متمرکز نمی باشد و کارهای دیگری مانند مالکیت روزنامه (واشنگتن پست) و حتی ارسال موشک به فضا (بلو اُریجین) در لیست فعالیت های وی قرار دارند.

۱٫بیل گیتس

ثروت خالص: ۸۹٫۴ میلیارد دلار، سن: ۶۰ سال، کشور: آمریکا، منبع ثروت: مایکروسافت

بیل گیتس نه تنها ثروتمندترین شخص در دنیای فناوری است بلکه ثروتمندترین فرد در جهان نیز می باشد. در ۳۰ سالگی زمانی که سهام مایکروسافت وارد بورس شد وی به یک میلیارد تبدیل شد. گیتس یکی از بنیانگذاران مایکروسافت می باشد و برای سال ها هدایت این کمپانی را عهده دار بود و سرانجام در سال ۲۰۰۰ از سمت مدیرعاملی استعفا داد. وی در حال حاضر در هیئت مدیره مایکروسافت همچنان حضور دارد اما بیشتر وقت خود را در حال حاضر صرف کارهای بشردوستانه می کند. گیتس در کنار همسرش ملیندا گیتس بنیاد بیل و ملیندا گیتس را بنیان نهاده اند.

ثروتمندترین چهره های صنعت پولساز جهان

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا