صنعت و معدن

رونمایی از تویوتا فورچونر ۲۰۱۶+عکس

چند روز پیش بود که عکاسان جهان تصاویری از نسل جدید تویوتا فورچونر (Fortuner) را بدون پوشش و استتار در اینترنت منتشر کردند، ولی حالا شعبه استرالیایی تویوتا به صورت رسمی از این محصول به همراه اطلاعات تکمیلی آن پرده برداری کرد. گفتنی است که این نسل از تویوتا فورچونر (Toyota Fortuner) هم مثل قبل بر پایه آخرین مدل از وانت پیکاپ تویوتا هایلوکس طراحی شده است، ولی تغییراتی کلی برای تبدیل شدن تویوتا فورچونر به یک شاسی بلند SUV بر روی آن صورت گرفته است.

ابعاد تویوتا فورچونر

طول: ۴۷۹۵ میلی متر

عرض ۱۸۵۵ میلی متر

ارتفاع ۱۸۳۵ میلی متر

فاصله بین دو محور ۲۷۴۵ میلی متر

در اینجا سعی بر پرداختن به اطلاعات فنی و پیشرانه این محصول خواهیم داشت، البته تا هنوز از این بخش خارج نشده‌ایم، به چراغ‌های تمام LED مجهز به چراغ‌های مخصوص روز و هفت صندلی استاندارد برای سرنشینان هم اشاره‌ای داشته باشیم که پیش از این سخنی از آن‌ها به میان نیامده بود.

پیش از هر چیز برویم سراغ اصل کاری فورچونر یعنی پیشرانه اصلی خودرو که از یک موتور چهار سیلندر ۲٫۸ لیتری توربودیزل با حداکثر قدرت ۱۷۷ اسب بخاری تشکیل شده است که با متصل شدن آن به جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی، در دور پایین ۱۶۰۰ دور بر دقیقه موتور حداکثر ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند که با جایگزین کردن جعبه دنده‌ای شش سرعته اتوماتیک جدید به جای جعبه دنده دستی، حداکثر گشتاور تولیدی آن در دور موتور ۱۴۰۰ دور بر دقیقه از ۴۲۰ نیوتن متر به ۴۵۰ نیوتن متر افزایش می‌یابد که می‌تواند حداکثر ۳۰۰۰ کیلوگرم را با جعبه دنده دستی و حداکثر ۲۸۰۰ کیلوگرم را با جعبه دنده اتوماتیک، بکسل کند.

از نظر تعلیقی هم تویوتا برای گرفتن ضربات وارده به محور جلوی تویوتا فورچونر ۲۰۱۶ از سیستم تعلیق دوجناغه یا طبق دوبل و همچنین بر روی محور عقب هم از سیستم تعلیق چند اتصاله یا همان مولتی لینک برخلاف سیستم تعلیق برگی هایلوکس، استفاده کرده که برای فراهم کردن محیطی آرام‌تر و نرم‌تر در فضای داخلی کابین، چنین انتظاری از تویوتا می‌رفت. برای مهار خودرو به بهترین شکل ممکن هم تویوتا بر روی هر چهار چرخ خودرو از سیستم ترمز دیسکی به صورت استاندارد بر روی تمامی آپشن‌ها استفاده کرده است. علاوه بر این‌ها هم می‌توان به سیستم کنترل نوسان کابین و شاسی، قفل دیفرانسیل عقب، دوربین دید عقب و هفت کیسه هوای ایمنی برای این خودرو اشاره کرد.

در آخر هم تویوتا اعلام کرد که مدل جدید فورچونر را در دو مدل چهار چرخ محرک و محور عقب محرک از ماه اکتبر سال جاری میلادی ثبت سفارش خواهد کرد.

عکسهای منتشر شده از تویوتا فورچونر ۲۰۱۶

تویوتا فورچونر 2016

تویوتا فورچونر 2016

تویوتا فورچونر 2016

تویوتا فورچونر 2016

تویوتا فورچونر 2016

تویوتا فورچونر 2016

رونمایی از تویوتا فورچونر ۲۰۱۶

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا