شرکتهای ایرانی

اولین سمپوزیوم صنایع کاغذ،کارتن و مقوا برگزار شد

اولین سمپوزیوم صنعت کاغذ- کارتن و مقوا در روز سه شنبه مورخ ۹۱٫۹٫۲۱ از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر در سالن مولانا دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

در این مراسم  امیر حسینی با اشاره به این‌که هیچ سازوکاری بر جمع‌آوری کاغذ باطله در کشور حاکم نیست، افزود: با توجه به کمبود منابع جنگلی در کشور سرمایه‌گذاری در حوزه تولید کاغذ از کاغذهای باطله کاملا احساس می‌شود.

وی گفت: متاسفانه افرادی که در حوزه جمع‌آوری کاغذهای باطله فعالیت می‌کنند، نه صنف هستند و نه صنعت و هر طور که می‌خواهند قیمت‌ها را تعیین کرده و به کارخانه‌ها می‌فروشند.

حسینی با اشاره به این‌که برخی مسوولان آمار و اطلاعات غلط درباره صنعت کاغذ اعلام می‌کنند، گفت: هم‌اکنون ۵۰ تا ۶۰ کارخانه تولید کاغذ در کشور فعال است و با وجود اهمیت این صنعت در مقطعی صنعت کاغذ در هیچ‌کدام از اولویت‌های دریافت ارز مبادله‌ای قرار نداشت.

دبیر سمپوزیوم تخصصی صنعت کاغذ، کارتن و مقوا با انتقاد از صدور بی‌رویه جوازهای تاسیس در حوزه تولید کاغذ توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: ظرفیت اقتصادی برای تولید کاغذ روزانه ۵۰ تن است، این درحالی است که برای کارخانه‌های پنج و یا ۱۰ تنی جواز تاسیس صادر شده است.

او با اشاره به این‌که اغلب واحدهای تولید کاغذ در کشور به جز چند واحد بزرگ فاقد استاندارد مشخصی هستند، گفت: در زمینه تولید مقوا سالانه ۲۵۰ هزار تن در زمینه مقوای پشت طوسی واردات داریم که یک شرکت با توان تولید ۵۰ هزار تن در سال نیز دراین حوزه فعال است.

حسینی افزود: در زمینه تولید مقوای شیرینی ۴۵ واحد فعال داریم که قادرند کل نیاز داخلی را تامین کنند.

سمپوزیوم سنایغ کاغذ،کارتن و مقوا

دبیر سمپوزیوم تخصصی صنعت کاغذ، کارتن و مقوا همچنین با اشاره به این‌که ارتباط مناسبی بین صنعت کاغذ و دانشگاه وجود ندارد، گفت:‌ عیب از هر دو طرف است. فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در ابتدا توان کار در کارخانه‌ها را ندارند و کارخانه‌ها نیز عنوان می‌کنند که نمی‌خواهند برای فارغ‌التحصیلان کارگاه آموزشی برگزار کنند.

همچنین حمید طاهباز توکلی، دبیر انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن با انتقاد از اختصاص نیافتن یک درصد از درآمد شرکت‌های دولتی به تحقیقات و پژوهش گفت: سهم صنعت و معدن از تولید ناخالص داخلی کشور به ۴۰ درصد می‌رسد اما این بخش تاثیرگذار سهم چندانی از بودجه‌های تحقیقاتی دولتی ندارد.

به گفته وی در حال حاضر در بازار دیگر محصولات تعیین کننده نیستند و حتی برندها هم آن قدر زیاد شده‌اند که قدرت تاثیرگذاری خود را تا حدودی از دست داده‌اند. این نوع آوری در کسب و کار است که روی انتخاب مشتریان تاثیر می گذارد.

توکلی با اشاره به این‌که طرحی درباره پذیرفته شدن بخشی از هزینه‌های تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی به عنوان مالیات پرداختی آن‌ها در مجلس مطرح شده است، افزود:‌ در صورت تصویب این طرح تحول بزرگی در تحقیقات صنعتی در کشور رخ خواهد داد.

همچنین پس از سخنرانی های ابتدایی در بخش ارائه مقالات آقای سید حمیدرضا عظیمی به ارائه مقاله ای با موضوع «تکنیک‌های نوین بازاریابی در بازارهای صنعتی» پرداختند.

سمپوزیوم سنایغ کاغذ،کارتن و مقوا

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا