مجله معتبر فوربس هر ساله به معرفی باارزش ترین برندهای دنیا می پردازد، بر اساس گزارش آماده شده در سال 2016 توسط این مجله اپل در جایگاه نخست باارزش ترین برند دنیا با ارزشی نزدیک به 154 میلیارد و یکصد میلیون و بعد از گوگل با ارزشی بالغ بر 82 میلیارد و 500 میلیون دلار در جایگاه دوم و مایکروسافت با ارزشی معادل 75 میلیارد و 200 میلیون دلار در جایگاه سوم باارزش ترین برند دنیا قرار گرفت.
جایگاه چهارم باارزش ترین برند دنیا رسید به کوکاکولا با ارزشی معادل 58 میلیارد و 500 میلیون دلار و فیس بوک نیز با ارزش 52 میلیارد و 600 میلیون دلار در جایگاه پنجم قرار گرفت.
تویوتا که از قدرتمندترین خودروسازان جهان است بعد از 5 برند آمریکایی در چایگاه ششم قرار گرفت و دارای ارزشی معادل ۴۲ میلیارد و یکصد میلیون دلار می باشد.
IBM با ارزش ۴۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار در جایگاه هفته با ارزشترین برندهای دنیا قرار دارد. دیزنپ با ۳۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در جایگاه هشتم با ارزشترین برندهای دنیا قرار دارد.
مک دونالد با ارزشی معادل ۳۹ میلیارد و یکصد میلیون دلار جایگاه نهم را از آنِ خود کرد. جنرال الکتریک در سال ۱۸۹۲ میلادی با تلفیق دو کمپانی ادیسون الکتریک و تومسون (هوستون الکتریک) راه اندازی شده است. این برند در حال حاضر با ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار هنوز هم در میان ده شرکت با ارزش دنیا قرار دارد.
سامسونگ پس از برند تویوتا که در جایگاه ششم باارزشترینها قرار دارد، برند دیگر آسیایی است که در بین پانزده برند برتر جهان جای گرفته است. ارزش این برند ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.
آمازون که توسط جف بزوس در سال ۱۹۹۴ راه اندازی شد، ۳۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد که جایگاه دوازدهم با ارزشترین برند دنیا را در سال ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده است.
BMW نخستین کمپانی آلمانی و اروپایی است که در لیست فوربس موفق گردید با ارزشی معادل ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در جایگه چهاردهم با ارزشترین برندها در سال ۲۰۱۶ قرار گیرد.
لویز ویتون شرکت کالای لوکس و خانه مد فرانسوی به اختصار LV دیگر کمپانی اروپایی است که ارزشی معادل ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار دارد و در جایگاه نوزدهم با ارزشترین برندهای جهان قرار گرفته است.
کمپانی آلمانی بنز هم دومین شرکت آلمانی است که با ارزش ۲۶ میلیارد دلار در جایگاه بیستم باارزشترین برندهای دنیا قرار دارد.
تبدیل شدن یک محصول به برند تمام داستان نیست، «ماندگاری برند» در طول سالهای متوالی و حفظ قدرت رقابت با رقیبان بخش دیگر حکایت برند بودن یک محصول می باشد.