عمومی

راز موفقیت CNN در چیست؟

در نظر داشته باشید که یک شبکه تلویزیونی جهت اینکه بتواند فعالیت نماید در درجه نخست می بایست منابع مالی کافی را در تصاحب خود درآورد  و در اکثر شبکه های تلویزیونی تامین این منبع مالی بر عهده خود شبکه می باشد. شبکه خبری CNN، شبکه ای است که از عهده این کار خوبی برآمده است و فعالیت این شبکه به نحوی است که بیست و چهار ساعته فعال است و دفاتری در تمامی کشورهای دنیا دارد و بدون شک هزینه فعالیت‌ های این مجموعه بسیار زیاد است. حال سوال این است که راز موفقیت مجموعه CNN چیست و درآمد اصلی آن از چه طریق تامین می گردد؟

در وهله اول باید اظهار داشت که در سال ۲۰۱۷ میلادی، این شبکه خبری درامدی نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار به جیب زد که در قیاس با سال ۲۰۱۶، افزایش ۹.۳ درصدی داشته است. این نخستین بار در ۱۰۸ سال گذشته است که شبکه خبری CNN، جزییاتی در خصوص میزان فروش و درآمدش ارایه می کند.

با شدت گرفتن این اخبار و  بحث درآمد زایی حائز اهمیت این شبکه خبری،  فایننشال تایمز در گزارشی به نقل از شرکت مادر CNN یعنی تایم وارنر اظهار داشت که در سال ۲۰۱۷ شبکه خبری CNN،  توسط ۲۶۵ میلیون  خانه  در ۲۰۰ کشور دنیا دیده شده بود.  در گزارش ارائه شده، تعداد خانه ها در ایالت متحده و اتاق های هتل ها در دنیا  در نظر گرفته نشده است.

نخستین راه کسب درآمد توسط این مجموعه، فروش حق پخش برنامه های آن به شبکه های تلویزیونی خارجی  می باشد. فروش این حق به هتل های در سرتاسر جهان؛  حتی در مواردی که در آن کشور تلویزیون CNN، به طور رسمی فعالیت نداشته باشد، یکی دیگر از منابع درآمدی آن است.  به عنوان نمونه، در سال ۲۰۱۷، بالغ بر ۱۰۰ میلیون خانواده در آمریکا، این شبکه تلویزیونی را تماشا کردند که بیانگر این است که یا هزینه استفاده از تلویزیون های کابلی، یا ماهواره ای و یا هزینه مشاهده CNN در اینترنت را پرداخت کرده بودند. در همین سال در بالغ بر ۸۹۰ هزار اتاق هتل در ایالت متحده، این شبکه مشاهده شده بود.

راز موفقیت CNN در چیست؟

از سوی دیگرحق پخش CNN در فرودگاه ها یکی از مهمترین منابع درآمدی  این مجموعه می باشد و در سال های اخیر تعداد بسیار زیادی از فرودگاه ها به پخش برنامه های این شبکه روی آورده اند.

یکی دیگر از راه های کسب درآمد توسط سی ان ان تبلیغات است. طبق گزارشهای رسمی  نیمی از درآمد سی ان ان از تبلیغات حاصل می شود و از آنجا که دامنه نفوذ این شبکه بسیار زیاد است، تبلیغات در سی ان ان هم بسیار پر درآمد است. البته رمز موفقیت این شبکه در جذب آگهی، نرخ پایین آگهی های پخش شده در CNN است . یکی از مدیران ارشد این شبکه در مصاحبه ای اظهار داشت: هدف ما جذب آگهی می باشد. به ویژه آگهی‌ های بین‌المللی زیرا می‌تواند حجم قابل توجهی از منابع مالی را در اختیار ما قرار دهد. ما برای اینکه مشتریان را جذب نماییم و درآمد بیشتری بدست آوریم، تعرفه پخش آگهی در هر دقیقه را نسبت به رقبای خود پایین آورده ایم . از سوی دیگر دامنه تاثیر گذاری شبکه CNN بسیار وسیع است و تبلیغات پخش شده در این شبکه، قادر است در سراسر دنیا مشاهده گردد. باید در نظر داشت CNN امریکا و CNN اینترنشنال به صورت جداگانه فعالیت می کنند و حتی ممکن است تبلیغاتی که در این دو  شبکه خبری، پخش می شود متفاوت باشد اما کلیه نرخ ها یکسان و البته کمتر از سایر رقبا است.

راز موفقیت CNN در چیست؟

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا