برای شرکت رایگان در همایش انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف، روی لینک زیر کلیک و نام خود را در فرم وارد فرمایید.

(زمان برگزاری پنج شنبه 28 دی)

فرصتثبت نام رایگان به تعداد خیلی محدود، در «همایش ثروتمندان جدید ایران» در دانشگاه صنعتی شریففرصت

اطلاعات بیشتر : 02122968244 و 09039119939

نقش فضاهایی مجازی در رقابت های انتخاباتی

اخبار مدیرانعمومینقش فضاهایی مجازی در رقابت های انتخاباتی

دوره دیجیتال مارکتینگ

نقش فضاهایی مجازی در رقابت های انتخاباتی

تا همین چند سال پیش شاید نقش اینترنت در رقابت های انتخاباتی تنها به انتشار عکس و ویدئو خلاصه می شد، اما امروزه فضاهای مجازی و به خصوص شبکه های اجتماعی نقش بسزایی در انتخابات هر کشور ایفا می کنند.

به نقل از ایسنا، در حال حاضر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای اینترنت بسیار قدرتمند، تاثیرگذار و متفاوت است.

به عنوان مثال در شبکه اجتماعی توئیتر کاربران قادر هستند با بهره گیری از بازنشر نظرات نامزدهای مورد حمایتشان نقطه نظرات آنها را با دیگران به اشتراک بگذارند و به حمایت از آن ها بپردازند، اما این امکان نیز همچون بسیاری از مظاهر فناوری چالش‌های خاص خود را نیز به همراه دارد.تعداد زیادی از ستادهای انتخاباتی و یا طرفداران اقدام به ایجاد حساب‌های جعلی موسوم به «ربات توئیتری» (Twitter Bot) نیز می نمایند تا با تکرار یک موضوع و ایجاد هیاهو پیرامون آن افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

نقش فضاهایی مجازی در رقابت های انتخاباتی

به نقل از خبرگزاری ایسنا، پروفسور «فیل هوارد» متخصص انستیتو اینترنت در آکسفورد اظهار داشته است: ما در بررسی‌های خود به ربات‌ هایی مواجه شدیم که اصطلاحا به آن ها «ربات خفته» گفته می شود. این ربات‌ها فالوئرهای کمی دارند و هنوز دسته‌بندی نشده‌اند.پروفسور هوارد بر این باور است که وضعیت ربات‌های خفته زمانی خطرناک می‌شود که این شبکه عظیم ناگهان بیدار شود و در لحظات بحرانی و حیاتی فعالیت خود را آغاز کنند و بر روی تصمیم‌گیری‌ها تاثیر بگذارند.

تعداد زیادی از حساب‌هایی که در زمان انتخابات فعال می گرند، ناگهان تغییر ماهیت می‌دهند و با تغییر نام خود برای یک نامزد خاص به فعالیت مشغول می شوند. این حساب‌ها بعد از مدتی ناگهان حذف می گردند.تامین هزینه‌های انتخابات همواره برای نامزدها یک مسئله بزرگی بوده است و گاهی آن ها مجبور به دادن قول‌هایی به سرمایه‌گذاران و حامیان خود می‌شوند. به همین علت کمپین‌های اینترنتی بسیاری برای حمایت آزاد و مستقل از نامزدها در جهان شکل می گیرند تا از وابستگی نامزدها به مراکز قدرت کاهش یابد.

این کمپین‌ها از حامیان نامزدها می‌خواهند تا به صورت ناشناس به نامزد مورد حمایت خود کمک مالی نمایند.فناوری دیگری که در رویدادهای انتخاباتی دنیا مورد استفاده قرار گرفته، هولوگرام است. این فناوری همچنین به نامزدها کمک می کند تا در یک مکان صحبت کرده و در چند مکان دیگر به صورت زنده و همزمان دیده شوند. «نارندرا مودی» نخست وزیر هند از این فناوری بهره برده بود.

متداولترین فناوری مورد استفاده در انتخابات، رای‌گیری الکترونیکی می باشد، در استونی اشخاص با استفاده از کارت ملی خود قادر هستند کارهای خود را در زمینه خدمات بانکی، پرداخت قبوض و موارد مشابه انجام دهند و علاوه بر این با استفاده از این کارت و رمز خود می‌توانند در انتخابات شرکت حضور به عمل آورند و بیش از 30 درصد آرا از این طریق به صندوق ریخته می‌شود.

نقش فضاهایی مجازی در رقابت های انتخاباتی

اما همچنان حتی در توسعه‌ کشورهای توسعه یافته، رای‌گیری سنتی از محبوبیت بیشتری برخوردار است و بسیاری از دولت‌ها همچون هلند، به علت امکان هک شدن و همچنین مشخص شدن هویت رای‌دهندگان تلاش‌ می‌کنند به روش‌های سنتی بازگردند.

نقش فضاهایی مجازی در رقابت های انتخاباتی

Submit to Facebook Submit to Google Bookmarks Submit to Twitter Submit to LinkedIn این مطلب را در کلوب داغ کن

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

گوگل پلاس یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام