عمومی

وضعیت رشد کسب و کارهای اینترنتی در ایران؟!

زمان زیادی از تمایل و علاقه مردم به خریدهای آنلاین نمی گذرد، اما در همین مدت کوتاه با رشد و توسعه قابل توجهی روبرو بوده است به گونه ای که به گفته کارشناسان حوزه تجارت الکترونیک در حال حاضر روزانه بالغ بر هزاران نفر در ایران خرید آنلاین انجام می دهند و این آمار روند رو به رشد را دنبال می کند.

می توان گفت خرید و فروش های آنلاین در بستر اینترنت، در حال حاضر بخش قابل توجهی از فروش کالا را به خود اختصاص داده اند.

به نقل از خبرآنلاین، یک کارشناس حوزه تجارت الکترونیک با اشاره به اینکه فروش اینترنتی در حال حاضر بخش قابل توجهی از فروش کالا را به خود اختصاص داده است اعلام کرد: در این چند سال اخیر، کسب و کارهای اینترنتی در ایران رشد خوبی داشته و می توان گفت هر روز هزاران نفر بدون متحمل شدن هزینه رفت و آمد و حضور در ترافیک کالاهای مورد نیاز خود را تهیه می کنند.وضعیت رشد کسب و کارهای اینترنتی در ایران؟!

مهدی عادلی با اشاره به اینکه یکی از مزایای مهم خرید اینترنتی قدرت بالای انتخاب در بین طیف وسیعی از کالاهاست اشاره داشت: خریداران به جای آنکه محدود به چند خرده فروشی شوند قادر خواهند بود کالاهای متنوع و گوناگونی را از فروشگاه های آنلاین خرید کنند.

وی با بیان اینکه این ویژگی می تواند پیداکردن کالاهای نایاب و غیرمعمول را ساده تر کند تصریح کرد: این سیستم فروش، رقابت بین فروشندگان کالاهای استاندارد با قیمت مناسب افزایش می دهد چرا که خریداران می توانند از بین تنوع کالاها بهترین را از لحاظ کیفیت و قیمت انتخاب کنند.

مدیر عامل یک فروشگاه اینترنتی ادامه داد: فروش اینترنتی به خریداران این امکان را می دهد که براحتی چندین کالا را در کنار هم مقایسه کنند و حتی در صفحه مانیتور خود به طور همزمان به چند کالا در کنار فهرستی از مشخصات هرکدام نگاه کنند. این کار بسیار ساده تر از آن است که مشخصات یک کالا را هنگام خرید کالای دیگر به خاطر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه فروشگاه های آنلاین قادرند به خریداران اطلاعات بار ارزشی در خصوص کیفیت کالا یا خدمات مشتریان ارائه کنند، تصریح کرد: روزانه میلیون ها نفر در دنیا  به صورت آنلاین خرید می کنند که از طریق تبلیغات اینترنتی به آن می رسند، این عملکرد به مراتب راحتتر از آن است که برای پیدا کردن کالا بدنبال فروشگاهی خاص در مکان جغرافیایی خاص باشند.

عادلی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه فروشگاههای آنلاین هزینه های سربار نیروهای مازاد و فضا را ندارند، می توانند  قیمت کالا را در قیاس با فروشگاه های فیزیکی با قیمت پایینتری در اختیار مشتریان قرار دهند. افزون بر آن از طرف دیگر هزینه های مازاد رفت و آمد خریداران حذف می شود و در زمان آن ها نیز صرفه جویی می گردد.

وضعیت رشد کسب و کارهای اینترنتی در ایران؟!

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا