عمومی

ده سال سرمایه داری با برند هری پاتر!

عاشقان هری پاتر ماه ژوئیه را با یک اتفاق خوب به پایان رساندند؛ بعد از ۱۰ سال انتظار با آمدن آخرین کتاب هری پاتر حالا یکبار دیگر می توانند خود را در دنیای جادویی ساخته ذهن جی کی رولینگ غرق نمایند.

«هری پاتر و کودک نفرین شده» تازه ترین کتاب مجموعه کتاب های هری پاتر است که روز یکشنبه به دست طرفدارانش رسید. به نقل از فرصت امروز ، سری کتاب هایی که به ۶۸ زبان زنده دنیا ترجمه گردید، بالغ بر ۴۰۰ میلیون نسخه فروخت و نویسنده اش را از بیکاری که با حقوق دولتی زندگی می کرد، در مدت چند سال به یک مولتی میلیونر تبدیل کرد و به گونه ای که بعد از ۱۰ سال هنوز رولینگ هنوز هم از ثروت خوبی برخوردار است. تنها هشت فیلمی که براساس داستان های وی ساخته شدند، در آمریکا ۲میلیارد دلار درآمد داشت و این مجموعه را به لحاظ تجاری به موفق ترین سری فیلم های دنباله دار در آمریکا تبدیل نمود و حالا به نقل از سی ان ان براساس آماری که از میزان پیش فروش  «هری پاتر و کودک نفرین شده» منتشر شده، برآورد شده است که این کتاب همانند دیگر نسخه ها هم در آمازون و هم در بارنز اند نوبل (یک کتابفروشی آنلاین دیگر در ایالات متحده) پرفروش ترین کتاب سال ۲۰۱۶ گردد.

ده سال سرمایه داری با برند هری پاتر!

نشریه میرور در گزارشی نوشت: برند «هری پاتر» جدا از کتاب ها تا به امروز نزدیک به ۷/۵ میلیارد پوند درآمد داشته است و پیش بینی  می شود که به لطف همین نمایشنامه جدید و نوشته های دیگر خانم رولینگ در وب سایتش  «Pottermore» به ۱۷ میلیارد دلار برسد.

مارک بروکوسکی، متخصص بازاریابی در گفت وگو با نشریه The Sun اعلام کرد: «جی کی رولینگ نام تجاری هری پاتر را با جدیت تمام مدیریت می کند تا اطمینان حاصل کند هر آنچه به نام هری پاتر وارد بازار می شود، از کیفیت بالایی برخوردار است و تا جایی که این نام می فروشد، او می تواند فیلم، کتاب، برنامه های تلویزیونی بیشتری را تولید کند و این لیست به همین جا ختم نمی شود.

هری پاتر می تواند با نسل های بعدی هم میلیاردها درآمد داشته باشد.» استفان درو، متخصص بازاریابی اظهار داشت: «با وجود تمام محصولات دیگری که با نام هری پاتر روانه بازار شده است، این برند قابلیت این را دارد که حتی بزرگ تر از روز های اوج سری کتاب های اصلی گردد.»

ثروت شخصی خانم رولینگ به ۵۸۴ میلیون پوند می رسد. وی سال پیش در مصاحبه ای با اپرا وینفری، مجری تلویزیونی معروف آمریکایی گفت ثروت حاصل از رمان های هری پاتر که خیلی سریع به دست آمد، برایش  «بسیار ترسناک» بوده است.

رولینگ علاوه بر این در مصاحبه ای با ضمیمه آخرهفته نشریه گاردین، گفت که در خانواده ثروتمندی متولد نشده است و به یک باره به این حد از ثروت رسیده و دیگر کسی را برای حرف زدن نداشته است. به نقل از مصاحبه کننده گاردین زن های زیادی در دنیا در این موقعیت قرار نمی گیرند. خانم رولینگ در همین مصاحبه اعتراف کرده بود که تصور می کند تا ابد پولدار باقی بماند. این طور که پیداست چندان بیراه هم نمی گوید…

ده سال سرمایه داری با برند هری پاتر!

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا