عمومی

نظاره گر ژیان مدل ۲۰۱۷ باشید! +تصاویر

ژیان خودروی کوچکی بود که متناسب با ترددهای درون شهری و برای تامین نیاز یک خانواده کم جمعیت با حداقل قیمت و هزینه نگهداری طراحی شده بود. محبوبیت زیاد این خودرو به دلیل قیمت ارزان و مصرف بسیار کم بنزین آن بود.

تولید این اتومبیل در کشور ما از اواخر دهه ۱۳۴۰ در شرکت سهامی ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) آغاز گردید. ژیان برای سال ها در یک مدل و به صورت سواری هاچ بک به تولید رسید اما پس از سال ۱۳۵۳ بر تنوع مدل ژیان های تولیدی افزوده شده و مدل وانت این خودرو با نام «ژیان مهاری» و «ژیان پیکاپ» (وانت اتاق دار) وارد خط تولید شد.

با وجود مزیت های ژیان تولید این خودرو بعد از سال ۱۳۵۷ به مرور متوقف گردید به گونه ای که شرکت سایپا رنو ۵ را جایگزین این خودروی خاطره انگیز کرد. بعد از آن نیز پراید جایگزین رنو ۵ گردید.

اما در حال حاضر تصاویری از  این خودرو توسط سیتروئن منتشر شده که گویا مدل ۲۰۱۷ مفهومی مهاری را به ما معرفی می کند!

ژیان مدل 2017

گفته می‌شود «مهاری» جدید با نیروی محرکه برقی تولید شود. موتور برقی آن با خروجی ۶۷ اسب‌بخاری می تواند به سرعت نهایی ۱۱۰ کیلومتر در ساعت برسد. تضمین شده که با یک دفعه شارژ می‌توان تا ۲۰۰ کیلومتر با مهاری جدید پیمایش داشت.

ژیان مدل 2017

از تصاویر منتشر شده این‌طور برداشت می شود که این خودرو می‌تواند چیزی در حد و اندازه‌های جیپ رنِگید یا سوبارو کراس‌تِرک یا حتی لندروور دیفندر باشد که همه آنها شاسی‌بلندهایی روباز با قابلیت‌های آفرود هستند.

به نظر شما مدل ۲۰۱۷ این خودرو ی پر خاطره در صورت ورود به ایران با چه اندازه اختلاف نسبت به ۱۲ هزار تومان به دست مشتری می رسد؟!

نظاره گر ژیان مدل ۲۰۱۷ باشید

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا