عمومی

GM برترین خودروساز جهان در سال ۲۰۱۱

جنرال موتورزجنرال موتورز با فروش بیش از ۹ میلیون خودرو طی سال ۲۰۱۱ موفق شده است تا بار دیگر مقام بر‌ترین خودروساز جهان را به خود اختصاص دهد. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰ از افزایش ۷. ۶ درصدی برخوردار شده است.

تویوتا طی سال ۲۰۰۸ و در حالی که جنرال موتورز با بحران‌های داخلی و رکود در آمریکا مواجه بود، مقام بر‌ترین خودروساز جهان را پس از سال‌ها از دستان این شرکت آمریکایی خارج کرد. با این وجود، طی سال گذشته میزان فروش تویوتا به شدت تحت تاثیر حادثه زلزله و سونامی ژاپن و همچنین سیل تایلند قرار گرفت.

به اعتقاد جرمی انویل کار‌شناس وب سایت ادموندز، کسب این مقام برای مقام‌های جنرال موتورز که در حدود سه سال پیش اعلام ورشکستگی کرده بودند، بسیار چشمگیر است. این مساله توانایی آن‌ها برای ارائه محصولاتی رقابتی در یک دوره زمانی کوتاه را نشان می‌دهد.

از زمان اعطای کمک مالی دولت آمریکا به جنرال موتورز، این شرکت عملکرد قابل توجهی را در زمینه فروش و کسب سود به ثبت رسانده و با ارائه شورلت کروز که پر فروش‌ترین خودرو تولیدی غول خودروسازی آمریکا طی سال گذشته محسوب می‌شود، پاسخ محکمی به تویوتا و بازار مدل کرولا این شرکت داده است.

تا به امروز جنرال موتورز موفق شده تا ۲۳ میلیارد دلار از بدهی خود به دولت آمریکا را پرداخت کند و تنها یک سوم از سهام این شرکت در اختیار دولت قرار دارد. برای آنکه وام ۵۰ میلیارد دلاری دولتی تسویه شود، ارزش سهام جنرال موتورز باید به میزان ۵۴ دلار در هر سهم افزایش پیدا کند.

طی سال گذشته بازار چین نقشی مهم در میزان فروش جنرال موتورز داشته است. بر اساس آمار ارائه شده، از ۹ میلیون خودرو فروخته شده طی سال ۲۰۱۱، ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۱۷۱ دستگاه آن به بازار چین اختصاص داشته که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۰ از افزایش ۸. ۳ درصدی برخوردار شده است.

تویوتا همچنان آمار سالیانه خود را منتشر نکرده اما مقام‌های رسمی این شرکت پیش بینی کرده‌اند که میزان فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۱ به ۷. ۹ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرده است. در نتیجه با توجه به مجموع فروش ۸. ۲ میلیون دستگاه خودرو فولکس واگن، این شرکت در مقام دوم بر‌ترین خودروسازان جهان قرار گرفته و تویوتا مقام سوم را کسب خواهد کرد. میزان فروش فولکس واگن از افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۰ برخوردار شده است.

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

تحریریه پایگاه اطلاع رسانی صنعت، کارِ گردآوری و ترجمه مقالات و همچنین تولید و انتشار اخبار مدیریتی را انجام می دهد. این فعالیت علاوه بر فعالیت گروه علمی پایگاه اطلاع رسانی صنعت می باشد که همگی زیر نظر سید حمیدرضا عظیمی است. همواره می توانید از طریق شماره تلفن 02122968244 با تحریریه Myindustry در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا