تئوریهای مدیریت - صفحه 8

تئوریهای مدیریت

دوره دیجیتال مارکتینگ

تئوریهای مدیریت

چهار قانون برای موفقیت در مذاکره

مذاکره بخشی از زندگی هرروزه همه ماست. ما با کودکانمان راجع به مشق‌هایی که باید بنویسند، گفت‌وگو می‌کنیم. ما با فروشندگان و خریداران مختلف راجع به قیمت‌ها، هزینه‌ها و کار‌هایمان مذاکره می‌کنیم.

مذاکره در سطح کسب و کارهای کوچک در سرتاسر زمان کاری شرکت اتفاقی همیشگی و دائم است. ما، در ساده‌ترین سطح، با کارمندان، مشتریان و شرکایمان در حال مذاکره هستیم.

ادامه مطلب...

از استیو جابز تقلید نکنید

برچسب ها: مدیریتنوآوری

کارهای برجسته استیو‌ جابز از مدت‌ها قبل از مرگ وی در اکتبر 2011 برای همگان افسانه‌ای بود. اپل در بیشتر دوران فعالیت خود حضور برجسته‌ای داشته است و پرارزش‌‌ترین کمپانی به لحاظ تولید سرمایه در بازار فروش است. بیشتر مدیران تجاری در جهان آرزو دارند که به لحاظ موفقیت در بازار با جابز هم‌سطح شوند اما آیا برای رسیدن به این هدف آن‌ها باید همچون جابز مدیریت کنند؟ قبل از انجام این کار آن‌ها باید درباره روش‌های مدیریتی وی به تحقیق بپردازند. مدیریت جابز محرک و بحث‌انگیز است و موفقیتش بیشتر به استعداد ذاتی او در خلاقیت و نوآوری بستگی دارد.

ادامه مطلب...

مدیریت در جهانی چند قطبی

برچسب ها: مدیریت

در دنیای امروز بازارهای درحال ظهور در حال تغییر توازن قدرت اقتصادی هستند و برای شرکت‌های چند ملیتی، رویکرد «کسب‌ و کار به روش معمول سابق» دیگر کافی نخواهدمدیریت جهانی بود.

ماهیت بازارهای مصرفی در دهه گذشته دچار شکستی بی‌سابقه شده است. تغییر در سمت تقاضا به وضوح مشاهده و شناخته شده است: کشورهای در حال توسعه از اقتصادهای بالغ به عنوان موتورهای رشدی برای خود استفاده کرده و با جذب شرکت‌های چندملیتی به دنبال جذب میلیون‌ها مصرف‌کننده جدید هستند. در این میان اتفاقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته تغییری بی‌سر و صدا (اما به اندازه تغییر در سمت تقاضا پر اهمیت) در سمت عرضه است. شرکت‌های سر‌شناس آمریکایی و اروپایی که طی چندین دهه گذشته بر نظم اقتصادی جهان حکمفرما بوده‌اند، حالا زمین را به گروهی از «قهرمانان» بازارهای درحال ظهور، که نفوذی روز افزون دارند، واگذار می‌کنند. این بازارهای با رشد زیاد اغلب بر حسب سرعت بازار، محرک‌های تقاضا، ترجیحات مصرف‌کننده و فضای نظارتی و سرمایه‌گذاری با هم تفاوت دارند، که این امر باعث پیچیده‌تر شدن اوضاع می‌شود.

ادامه مطلب...

تاثیر القای انتظارات بر عملکرد

القای انتظارات به فرد بر عملکرد وی تاثیر دارد ! این جمله محور یادداشتی است که اکنون مطالعه آن را آغاز نمودید. در واقع جمله ای که خواندید بیانی از تئوری «کامیابیاثر پیگمالیون فراخود» است. کامیابی فراخود یا پیشگویی کامبخش حاصل مطالعاتی است که توسط رابرت مرتن در سال 1948 آغاز شد و روزنتال و جاکوبسن آن را در سال 1968 تکمیل کردند. این نظریه؛ چگونگی انتقال آشکار انتظارات ذهنیِ یک فرد درباره چگونگی رفتار با دیگران را تبیین می کند به گونه ای که مطابق انتظارات وی رفتار نمایند. جوهره نظریه کامیابی فراخود این است که باورها و انتظارات تعیین کننده عملکرد افراد است. باورها و انتظاراتی که محصول رفتار دیگران با ما است. در بیان این تئوری باید بگوییم « چنان چه انتظارات بالای یک فرد از دیگری موجب بهبود عملکرد او شود آنگاه اثر پیگمالیون (Pygmalion Effect) یا همان کامیابی فراخود رخ داده است.» این اثر چگونه می تواند بر مدیریت ما در کسب و کارمان تاثیر بگذارد ؟


ادامه مطلب...

صفحه 8 از 13

مطلب ویژه

تاثیر سیگار بر برند شخصی مهران مدیری

چندی پیش، مهران مدیری در یک نشست خبری و روبروی دوربین ده ها خبرنگار، اقدام به روشن کردن و کشیدن سیگار کرد ! این اتفاق باعث شد نام مهران مدیری بیش از پیش بر سر زبان ها بیفتند، چه تاثیری بر برند شخصی مهران مدیری داشته یا خواهد داشت؟ متن کامل مقاله تاثیر سیگار بر برند شخصی مدیری را بخوانید

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام