یکی از مطالب منتشر شده بر روی سایت (اینجا) که می توانید از کتابخانه دانلود کنید.
چند خط اول مطلب: بسیاری از شرکت های ژاپنی هنگامی که گسترش در سطح جهانی مطرح می شود، عبارت «چرا نه؟» را می پذیرند. در حقیقت، این امر یک دلیل ناکافی در اتخاذ استراتژی جهانی شدن می باشد. در عوض، زمانی که ورود به بازاهای خارج از کشور مطرح می شود، شما ابتدا باید به سرعت و پتانسیل رشد در طی بازارهای داخلی توجه کنید. در بعضی موارد، بازار داخلی ممکن است کاملاً اشباع شده باشد و هزینه توسعه بیشتر بالا باشد. بنابراین، ممکن است باعث تشدید حس امکان سنجی ورود به بازارهای خارجی شود. به عنوان مثال، Lenovo، پیشرو بازار ساخت PC در چین در سال 1996، متوجه شد که صرف زمان بیشتر در افزایش سهم بازار در بازار داخلی مقرون به صرفه نیست. به منظور توسعه بیشتر و ایجاد مزیت ناشی از اقتصاد مقیاس ، مجبور بود وارد بازارهای بین المللی شود. در مقابل، دیگر شرکت های چینی، مانند Alibaba، Hualian Supermarket، CPIC و Henan Jianye، متوجه شدند که همچنان جایی برای رشد در بازارهای داخلی دارند. در نتیجه، آنها دانش و قدرت نفوذ خود را به رشد در بازارهای داخلی به کار گرفتند.
|
|
اطلاعات کتاب
|
حجم فایل |
84.27 KB |
تعداد دانلودها |
3 |
فرمت فایل
|
PDF |
زبان |
فارسی |
نویسنده |
یاسر شریعت  |
وب سایت نویسنده |
|

|

|
|