برند اصطلاحی است که احتمالاً آن را بسیار شنیده اید. چه تعریفِ دقیقی از برند (brand) داشته باشیم و چه نداشته باشیم، این برندها بر رفتار مصرف ما موثر هستند.
برند یک نام، اصطلاح، علامت، سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنها است که قصد آن مشخص کردن کالا و خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز ایجاد تمایز بین آنها و سایر رقباست. هرچند تعریف برند به نظر کوتاه و مشخص می آید، اما برندسازی و خلق یک برند کاری دشوار و هزینه بر است. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها تلاش می کنند با ایجاد یک برند توانمند گام موثری را در موفقیت شرکت بردارند.
در یک جمله می توان گفت، برندسازی و مدیریت برند از مهمترین اقدامات در حوزه ی بازاریابی است که در سالهای اخیر نقش مهمی را در فضای کسب و کار دنیا ایفا کرده است.
در اینجا لیستی از مطالب منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی صنعت، که با موضوعات برند، برندسازی و مدیریت برند مرتبط هستند، نمایش داده شده است.
امروزه بسیاری از بنگاههای ایرانی به درستی بر اهمیت برندسازی و تاثیر شگرف آن بر تصمیم خرید مشتریان پیبردهاند. با این وجود، برخی خشت اول این دیوار بلند را کج مینهند! یک غفلت اولیه که کل...
اسپانسرینگ را باید یکی از ابزارهای مهم در ارتباطات یکپارچه بازاریابی دانست، که امروزه بسیار مهم و پراهمیت...
نوآوری پیش نیاز برندهایی است که میخواهند از زوال در حافظه کوتاهمدت اجتناب کرده و در حافظه بلندمدت مستقر شوند. در دنیای شتابان کنونی مصرفکنندگان خیلی زود خسته و دلزده میشوند. محصولات و...
جف بیزاس، بنیان گذار وب سایت آمازون میگوید: «عنوان تجاری شما چیزی است که وقتی در اتاق نیستید در مورد شما...
رایتل، جوان ترین اپراتور تلفن همراه ایرانی است که پیشتاز در نسل سوم شبکه تلفن همراه است و از این نظر حرفهای تازه ای برای بازار...
SubWay یکی از بزرگترین رستورانهای زنجیره ای فست فود در دنیا است که البته تمرکزش تنها بر روی ساندویچ و سالاد است و سایر انواع...
موتورلا یکی از برندهای شناخته شده در بازار گوشی های تلفن همراه است که برخلاف عدم حضور جدی اش در بازار ایران در بازارهای آمریکای...
از همان زمان که کتاب بازاریابی خدمات و اصول برندسازی دکتر اخلاصی را با آن طراحی و ساختار دیدم، میدانستم که با فردی متفاوت و خلاق روبرو هستم؛ همین
استدلر با نام کامل Staedtler Mars GmbH & Co. KG یک شرکت آلمانی پیشتاز در بازار وسایل نوشتاری خصوصاً برای طراحها و مهندسها...
همزمان با هر اتفاق ورزشی مهمی و در کنار آن اتفاقات مهمی در ابعاد اقتصادی نیز رخ می دهد، یکی از همراه های همیشگی مسابقات ورزشی...
گاهی اوقات نامها دیگر برایمان تنها حکم یک نام را ندارند؛ این نامها اغلب یادآور یک اتفاق یا یک سابقه روشن هستند.
بعید است کتاب مدیریت بازاریابی و فروش...
به گفته ی انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) قرن ها است که علم برندسازی به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز میان کالاهای یک تولید کننده...
جرمیگفت: «سم، تو داری با من شوخی میکنی؟ فورت بزرگترین کار سازمان را برای ما ایجاد کرده است. او بهترین کارمند ما است. فورت ناکس بزرگترین پروژه سازمان را برایش به ارمغان آورده بود. اگر...
همانطور که در بخش اول، در مطلبی تحت...
چرا تولیدکنندگان کالاها و خدمات همیشه به دنبال این هستند که برای خود یک برند ایجاد کرده و محصولات خود را تحت آن عرضه کنند در...
یکی از پرطرفدارترین اشکال کسب و کار که...
دانشگاههای خارج از کشور در مقطع ا...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است