برند

برچسب هابرند

دوره دیجیتال مارکتینگ

برند

برند اصطلاحی است که احتمالاً آن را بسیار شنیده اید. چه تعریفِ دقیقی از برند (brand) داشته باشیم و چه نداشته باشیم، این برندها بر رفتار مصرف ما موثر هستند.

برند یک نام، اصطلاح، علامت، سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنها است که قصد آن مشخص کردن کالا و خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز ایجاد تمایز بین آنها و سایر رقباست. هرچند تعریف برند به نظر کوتاه و مشخص می آید، اما برندسازی و خلق یک برند کاری دشوار و هزینه بر است. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها تلاش می کنند با ایجاد یک برند توانمند گام موثری را در موفقیت شرکت بردارند.

در یک جمله می توان گفت، برندسازی و مدیریت برند از مهمترین اقدامات در حوزه ی بازاریابی است که در سالهای اخیر نقش مهمی را در فضای کسب و کار دنیا ایفا کرده است.

در اینجا لیستی از مطالب منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی صنعت، که با موضوعات برند، برندسازی و مدیریت برند مرتبط هستند، نمایش داده شده است.

نخستین گام در برندسازی

امروزه بسیاری از بنگاه‌های ایرانی به درستی بر اهمیت برندسازی و تاثیر شگرف آن بر تصمیم خرید مشتریان پی‌برده‌اند. با این وجود، برخی خشت اول این دیوار بلند را کج می‌نهند! یک غفلت اولیه که کل...

سایر برچسب ها: بازاریابی

هفت نکته کلیدی برای موفقیت برندسازی از طریق اسپانسرینگ

اسپانسرینگ را باید یکی از ابزارهای مهم در ارتباطات یکپارچه بازاریابی دانست، که امروزه بسیار مهم و پراهمیت...

سایر برچسب ها: تبلیغات, اسپانسرینگ

برندسازی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط

نوآوری پیش نیاز برندهایی است که می‌خواهند از زوال در حافظه کوتاه‌مدت اجتناب کرده و در حافظه بلندمدت مستقر شوند. در دنیای شتابان کنونی مصرف‌کنندگان خیلی زود خسته و دلزده می‌شوند. محصولات و...

قدرت نام تجاری

جف بیزاس، بنیان گذار وب سایت آمازون می‌‌گوید: «عنوان تجاری شما چیزی است که وقتی در اتاق نیستید در مورد شما...

سایر برچسب ها: بازاریابی

رایتل و تقلید از ایده و فرم تبلیغات at&t

رایتل، جوان ترین اپراتور تلفن همراه ایرانی است که پیشتاز در نسل سوم شبکه تلفن همراه است و از این نظر حرفهای تازه ای برای بازار...

نگاهی به تبلیغ SubWay در سالگرد تولدش

SubWay یکی از بزرگترین رستورانهای زنجیره ای فست فود در دنیا است که البته تمرکزش تنها بر روی ساندویچ و سالاد است و سایر انواع...

بررسی کمپین تبلیغاتی موتورولا برای گوشی Droid

موتورلا یکی از برندهای شناخته شده در بازار گوشی های تلفن همراه است که برخلاف عدم حضور جدی اش در بازار ایران در بازارهای آمریکای...

مصاحبه با دکتر امیر اخلاصی نویسنده اولین کتاب فارسی تالیفی در حوزه برندسازی

از همان زمان که کتاب بازاریابی خدمات و اصول برندسازی دکتر اخلاصی را با آن طراحی و ساختار دیدم، می‌دانستم که با فردی متفاوت و خلاق روبرو هستم؛ همین

سایر برچسب ها: بازاریابی خدمات

نگاهی به کمپین تبلیغات چاپی استدلر

استدلر با نام کامل Staedtler Mars GmbH & Co. KG یک شرکت آلمانی پیشتاز در بازار وسایل نوشتاری خصوصاً برای طراح‌ها و مهندس‌ها...

سایر برچسب ها: تبلیغات

با 12 اسپانسر رسمی جام ملتها اروپا آشنا شوید

همزمان با هر اتفاق ورزشی مهمی و در کنار آن اتفاقات مهمی در ابعاد اقتصادی نیز رخ می دهد، یکی از همراه های همیشگی مسابقات ورزشی...

سایر برچسب ها: مدیریت ورزشی, اسپانسرینگ

برترین برندهای تکنولوژی جهان در سال 2011

گاهی اوقات نام‌ها دیگر برایمان تنها حکم یک نام را ندارند؛ این نام‌ها اغلب یادآور یک اتفاق یا یک سابقه روشن هستند.

وال مارت برندی با استراتژی قیمت ارزان

بعید است کتاب مدیریت بازاریابی و فروش...

سایر برچسب ها: استراتژی, بازاریابی, وال مارت

استراتژیهای مدیریت برند (3): درسهایی از یک فاجعه

سایر برچسب ها: بازاریابی

شعارهایی برای اهداف استراتژیک برند

سایر برچسب ها: استراتژی, شعار تبلیغاتی

برند بیژن چگونه خلق شد؟

سایر برچسب ها: میلیاردرها

چی توز، یک برند ایرانی با طعم تقلید !

به گفته ی انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) قرن ها است که علم برندسازی به عنوان ابزاری برای ایجاد تمایز میان کالاهای یک تولید کننده...

مورد کاوی: برند سازمانی

جرمی‌گفت: «سم، تو داری با من شوخی می‌کنی؟ فورت بزرگ‌ترین کار سازمان را برای ما ایجاد کرده است. او بهترین کارمند ما است. فورت ناکس بزرگ‌ترین پروژه سازمان را برایش به ارمغان آورده بود. اگر...

سایر برچسب ها: مورد کاوی

استراتژیهای مدیریت برند (2): توسعۀ برند

همانطور که در بخش اول، در مطلبی تحت...

سایر برچسب ها: استراتژی

استراتژیهای مدیریت برند (1): برندینگ

چرا تولیدکنندگان کالاها و خدمات همیشه به دنبال این هستند که برای خود یک برند ایجاد کرده و محصولات خود را تحت آن عرضه کنند در...

سایر برچسب ها: استراتژی, بازاریابی

فرانچایز: تعریف، مزایا و معایب

یکی از پرطرفدارترین اشکال کسب و کار که...

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام