برند اصطلاحی است که احتمالاً آن را بسیار شنیده اید. چه تعریفِ دقیقی از برند (brand) داشته باشیم و چه نداشته باشیم، این برندها بر رفتار مصرف ما موثر هستند.
برند یک نام، اصطلاح، علامت، سمبل یا طرح و یا ترکیبی از آنها است که قصد آن مشخص کردن کالا و خدمات یک فروشنده و یا گروهی از فروشنده ها و نیز ایجاد تمایز بین آنها و سایر رقباست. هرچند تعریف برند به نظر کوتاه و مشخص می آید، اما برندسازی و خلق یک برند کاری دشوار و هزینه بر است. بسیاری از مدیران و صاحبان کسب و کارها تلاش می کنند با ایجاد یک برند توانمند گام موثری را در موفقیت شرکت بردارند.
در یک جمله می توان گفت، برندسازی و مدیریت برند از مهمترین اقدامات در حوزه ی بازاریابی است که در سالهای اخیر نقش مهمی را در فضای کسب و کار دنیا ایفا کرده است.
در اینجا لیستی از مطالب منتشر شده در پایگاه اطلاع رسانی صنعت، که با موضوعات برند، برندسازی و مدیریت برند مرتبط هستند، نمایش داده شده است.
سامسونگ، ال جی، کیا، هیوندای، دوو و .... ! کم نیستند برندهای کره ای در ایران. روزهای گذشته با حضور هیات بلندپایه کره ای (البته منظور کره جنوبی است !) اتفاق تاریخی در روابط بین دو کشور رخ...
هر لحظه ممکن است اتفاق رخ دهد، یک مشتری عصبانی ویدئویی را از تجربه بدی که در ارتباط با برند شما داشته است را در توییتر یا دیگر شبکههای اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارد،اشخاص زیادی این...
لباس ها عاشق می شوند ! اما اگر مردم متوجه شوند که ایدۀ این کمپین از بنگلادش بوده است چطور؟ باز هم عاشق اکتیو، برند گروه گلرنگ می شوند؟ (
علی ضیا، یکی از مجریان موفق سالهای گذشته صدا و سیمای ایران است. در سال 1390 مجله همشهری جوان، از وی به عنوان پدیده اجرای سال در تلویزیون نام می برد. علی ضیا، در میان مخاطبان تلویزیون (خصوصاً...
قبلاً در اینجا در مورد برندینگ در کسب و کارهای شرکتی...
«برند» در سالهای دور نشانی بود برای شناسایی اسبها در کارزار و میادین مسابقه اما امروزه بهعنوان یک موضوع کلیدی در بازاریابی و فروش شناخته میشود. کلمه «برند» در بازار بین تولیدکننده و مصرفکننده نهایی یا همان بازار محصول...
اینجا می خواهیم در مورد راهکارهای برندسازی با روابط عمومی بگوییم، نکته اساسی اینجاست که برندسازی تبدیل به یکی از عوامل کلیدی موفقیت در فضای کسب و کار شده است. برند با نمادهای بصری و نقطه...
فیلیپس (Philips) یک شرکت چند ملیتی است که البته بهتر است آن را بیشتر متعلق به هلند بدانیم. دفتر اصلی شرکت فیلیپس در شهر آمستردام قرار دارد.شرکت فیلیپس، یکی از بزرگترین...
طی سالهای گذشته برخی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای موفق به جذب مخاطبان ایرانی شدند، و طبیعتاً این شبکه ها با توجه به مخاطبانی که تصاحب کرده اند می تواند محلی مناسبی برای تبلیغ کسب و کارها و برندها باشد. با وجود برخی...
برند مولتی کافه را باید تنها تولید کننده قهوه فوری (Instant Coffee) در ایران بدانیم که از سال 1388 در مشهد شروع به تولید نموده است. قهوه فوری را در ایران مردم بیشتر با نام نسکافه (Nescafe) می شناسند که...
محمد سعید اربابی، رئیس فراکسیون حمایت از حقوق مصرفکنندگان در «جشنواره ملی برند محبوب» در مرکز همایشهای صدا و سیما گفت: ما در کمیسیون اقتصادی این قول را میدهیم که خارج از نوبت به بحث برند...
رفراندوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا، یک بار دیگر اهمیت هویت ملی و میراث فرهنگی و ملی و تاثیر این موضوعات را در بازار جهانی امروز، بیش از پیش نشان داد. کارشناسان بسیاری در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگ پیرامون تاثیر استقلال...
ایوان پاولف، زیستشناس معروف اهل روسیه است، شاید در نگاه اول، ارتباط بین زیست شناس و برندسازی برای شما واضح نباشد! وی نخستین کسی است که توانست با انجام آزمایش معروف خود...
امروزه هویت نام تجاری (برند) همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش می آفریند، از این رو ارتقای نام تجاری در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل می گردد....
در این ویدئوی کوتاه شما می توانید، اتفاقات مهم و نقاط تاریخی اپل را در کمتر از 3 دقیقه به طور کامل و خلاصه مشاهده فرمایید. یکی از اتفاقات مهم در تاریخچه شرکت اپل مرگ مدیرعامل محبوب آنها...
مخاطب خاص امروزه با پیشرفت تکنولوژیهای ارتباطی هر روزه در معرض بمباران اطلاعاتی قرار میگیرد، لذا ارسال اطلاعات درست و تاثیرگذار از اهمیت خاصی برخوردار است....
قبلاً در مطلب با عنوان «معروفترین شرکتهای دنیا»...
یک تصویر، گویای هزاران عبارت است؛ اما برای برندهایی که تلاش میکنند به مشتریان جدید دست پیدا کنند یا مشتریان فعلی خود را راضی نگه دارند، زبان گفتاری و نوشتاری نیز به اندازه هویت بصری در...
زمانی که قصد نامگذاری کسب وکار خود را دارید، باید بدانید این نام باید بیانکننده چه چیزی باشد. جواب به این سوال طولانی است.
اخیراً شرکت آب معدنی دماوند، بیلبوردی را در سطح شهر تهران کار نموده است که دو پیام در آن دیده می شود «شادآبی مثل آب خوردن» و «تجربه کنید: 2 هفته روزی 2 لیتر»
دانشگاههای خارج از کشور در مقطع ا...
ادامه مطلب...کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است