سیستم های اطلاعات مدیریت - صفحه 2

سیستم های اطلاعاتی

دوره دیجیتال مارکتینگ

سیستم های اطلاعات مدیریت

آیا ممکن است شرکت های هواپیمایی اضافه بر ظرفیت، بلیت بفروشند؟! بله!

مدیریت شرکتهای هواپیماییحتماً تاکنون از این گونه شوخی ها شنیده اید که «چند وقت پیش فلان شرکت هواپیمایی (اشتباهاً) بلیت ِ زیادی فروخته بود و برخی مسافران نتوانستند سوار پرواز شوند...». معمولاً شرکت های وطنی هدف و منظور اینگونه « لطیفه ها » قرار می گیرند تا اینگونه از مدیریت آنها انتقاد شود. اما آنچه برای بسیاری از ما یک لطیفه تلقی می شود، برای شرکت های هواپیمایی در سراسر جهان، رویه ای معمول است و بخش قابل توجهی از فروش سالیانه را باعث می شود. آیا می دانید حدود یک و نیم درصد مسافران هوایی به همین علت پرواز خود را عوض می کنند؟

overbook کردن چیست؟

واقعیت اینست که شرکت های هوایی سالیان زیادیست که به این کار دست زنده اند و پروازهای خود را اصطلاحاً "overbook" می کنند، یعنی بیش از تعداد صندلی های موجود در یک پرواز، بلیت می فروشند. با این کار آنها سعی می کنند همیشه پروازهای خود را پُر نگه دارند: مسافری که به موقع به پرواز خود نرسیده است (که معمولاً تعداد اینگونه مسافران قابل توجه است)، سوار پرواز بعدی می شود و صندلی او نیز خالی نمی ماند، چرا که همان صندلی به مسافر دیگری نیز فروخته شده است. به این ترتیب شرکت توانسته است به هر دو مسافری که قصد سفر با یک پرواز معین را داشته اند، بلیت بفروشد.

ادامه مطلب...

جلسات مجازی (Virtual Meetings)، راهی به سوی مدیریت هوشمند در کسب و کار

این مطلب توسط آقای احمد میرخانی و با استفاده از منابع مذکور در انتهای مطلب تالیف شده است.

سفر کردن کارکنان برای بسیاری از شرکت ها به خصوص در حوزه ی مشاوره مدیریت، ارزیابی، حسابداری و غیره ضروری می باشد. درجلسات مجازی سال های اخیر، با توجه به افزایش قیمت سوخت در سطح جهانی، هزینه های فزاینده ی سفرها، مدیران شرکت ها را بر آن داشته تا به دنبال جایگزین مناسبی برای سفر کردن باشند. یکی از مناسب ترین راه های موجود، برگزاری جلسات و ملاقات ها به صورت مجازی می باشد. طبق گزارشGlobal e-Sustainability Initiative و Climate Group در سال 2008، به طور متوسط تا 20 درصد از سفرهای کاری را می توان با ملاقات های مجازی جایگزین کرد. در این مطلب نگاهی داریم به فن آوری های موجود در این زمینه و مزایای استفاده از این فن آوری ها.

ادامه مطلب...

فن آوری اطلاعات چگونه به کمک ورزشکاران می آید؟

فناوری اطلاعات در بسکتبالورزش بسکتبال، تنها یک ورزش سریع و پرانرژی نیست، بلکه یک کسب و کار بسیار بزرگ نیز هست. تیم های حرفه ای عضو اتحادیه ملی بسکتبال در ایالات متحده (NBA)، به طور متوسط سالانه 5 میلیون دلار به هر بازیکن خود پرداخت می کنند. لذا ، باشگاه های ورزشی نیز امروزه مانند دیگر کسب و کارهای جهانی، با مشکلاتی نظیر هزینه های بالای دستمزد کارکنان، مسافرت کارکنان و دیگر هزینه های سازمانی دست و پنجه نرم می کنند.


در طول یک فصل از مسابقات که هر تیم تا 82 بازی را انجام می دهد، هر گونه اطلاعی هر چند کوچک از نقاط ضعف و قوت رقبا و بازیکنان خودی، کمک بزرگی به مربی تیم برای تمرین و برنامه ریزی بهتر می کند که نهایتاً منجر به کسب امتیازات بیشتر، بُردهای بیشتر و پول بیشتر می شود. اما یک مربی چگونه قادر است حجم زیادی از اطلاعات تیم ها و بازیکنان مختلف را جمع آوری کرده و با تحلیل آنها، تصمیم گیری کند؟

ادامه مطلب...

پشتیبانی سیستم های اطلاعاتی از تصمیم سازی مدیران در یک فروشگاه زنجیره ای لوازم ورزشی

سیستم اطلاعاتی در فروشگاه ورزشیفروشگاه ورزشی کوهستان شرقی (Eeastern Mountain Sports) که در سال 1967 میلادی توسط دو صخره نورد آمریکایی در ایالات متحده تأسیس شده بود، هم اکنون به یکی از فروشگاه های زنجیره ای پیشرو در عرضه ی لوازم کوهپیمایی ذر این کشور تبدیل شده است. علاوه بر محصولات برندهای ورزشی مشهور و با کیفیت، برند مخصوص EMS نیز در 64 شعبه ی این فروشگاه برای علاقه مندان به کوهپیمایی قابل خریداری است.

چهل سال پس از افتتاح نخستین فروشگاه، مدیران آن در دریافت به موقع گزارش های مدیریتی با مشکل مواجه بودند. مدیران نمی توانستند تصویر درستی از الگوی فروش محصولات و عملیات شرکت بدست آورند، چرا که اطلاعات مورد نیاز برای تهیه ی گزارش ها، در نقاط مختلفی از جمله سیستم مدیریت تجاری (merchandising)، سیستم مالی، سیستم صندوق ها (point-of-sale) و غیره، و به صورت جدا از هم ذخیره می شدند. به این ترتیب، کارکنان وقت زیادی را صرف جمع آوری و تنظیم داده ها می کردند.

ادامه مطلب...

صفحه 2 از 3

مطلب ویژه

همه چیز را درباره ارز دیجیتال تلگرام بدانید

تلگرام، پیام رسانی متفاوت برای ایرانی هاست، پیام رسانی که میلیون ها کاربر ایرانی دارد. مدتی است که مدیران تلگرام از برنامۀ آنها برای ورود به بلاک چین و ارزهای دیجیتال خبر داده اند. اتفاقی که می تواند برای ایرانی ها بسیار مهم باشد. اما دربارۀ ارز دیجیتال تلگرام که نامش را گرام گذاشته اند، بیشتر بدانید. اینجا کلیک کنید.

آگهی

مطالب مرتبط

کلیه حقوق این پورتال متعلق به پایگاه اطلاع رسانی صنعت است و استفاده از مطالب آن بدون اطلاع مدیران و هماهنگی با آنها ممنوع است

آپارات یوتیوب توییتر فیسبوک اینستاگرام